Bekkentrøbbel

4barnsmoor

Venter ei jente 06.12.14
Hei dere.

Må bare få ut litt frustasjon og kanskje få noen tips av dere.

Er i uke 24 og sliter veldig med bekken, hofte (venstre side) og korsryggsmerter.

Sliter med å komme meg opp av seng, stol osv.

Har bare vært 2 dager på jobb etter ferien, og er veldig mye verre nå.

Jeg har ikke lappen så må gå ca. 30 min til jobb. Jobber 50%, som helsesekretær som innebærer mye sitting og vonde stillinger. Var på jobb i dag og er helt gåen.

Lurer litt på om jeg rett å slett på gå ned litt i % og jobbe litt korte dager? Evt. sykemelde meg for en periode? Eller hva tenker dere.
Tenker å bestille time hos legen min neste uke da han er på ferie nå.

Er bassengtreninger bra? Noen som vil anbefale dette?

De har et tilbud til gravide her vi bor, men sliter litt med å komme meg til å fra dertil, noen som vet om gravide har krav på dekket transport til behandling?

Tenker også å spør legen om henvisning til fysioterapi.

Har vært hos kiropraktor, men da syns jeg det bare ble mye værre. Kanskje bedre med fysio?

Sliter endel med søvn, da jeg ikke finner noen god sovestilling, favorittstillingen min er selvfølgelig på siden jeg har vondt.. Typisk. Noen tips?

Beklager langt og rotete innlegg, er er bare så lei av disse smertene. Ellers i svangerskapet har jeg hatt det veldig fint, ingen kvalme eller noe :D

På forhånd takk <3

Slet med bekkenet forrige svangerskap. Ikke så mye at jeg gikk til behandling for det, men husker det som veldig vondt på slutten. Syns det hjalp å ha en pute mellom bena når jeg skulle sove, slik at hoftene ligger rett. Ellers har jeg hørt at yoga for gravide er veldig effektivt. Har ikke prøvd det selv da.
Bassengtrening vet jeg ikkenoe om.

Har det helt forferdelig med bekkenet og jeg. Kan dessverre ikke si no enda om hva som hjelper, begynner hos fysio på mandag.
Men kom deg til legen. De har forslag og kan henvise.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Hei akkurat samme problemstilling hadde jeg når jeg kom hjem fra ferie. Klarte neste 3 uker fullt før det sa stopo. Var så sykemeldt 100% i 3 uker før jeg tenkte jeg vil prøve litt til. To dager med 50% var det jeg klarte før det var bom stopp!:/ er ikke bedre nå men det hjelper å ta det med ro og høre på kroppen sin:) det er mitt råd:) ikke ha dårlig samvittighet fordi du trenger sykemelding uansett prosent♡ jeg har forresten kjøpt meg en doomoo ammepute (stor) for å sove med mellom bena om natten. Den er kanon god:) mannen tyvlåner nå når jeg er vekke:P den koster 749 men verdt det:);) vanlige puten ble for flate og myke for meg, og denne er anbefalt for bekkenplager av jordmødre;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hei akkurat samme problemstilling hadde jeg når jeg kom hjem fra ferie. Klarte neste 3 uker fullt før det sa stopo. Var så sykemeldt 100% i 3 uker før jeg tenkte jeg vil prøve litt til. To dager med 50% var det jeg klarte før det var bom stopp!:/ er ikke bedre nå men det hjelper å ta det med ro og høre på kroppen sin:) det er mitt råd:) ikke ha dårlig samvittighet fordi du trenger sykemelding uansett prosent♡ jeg har forresten kjøpt meg en doomoo ammepute (stor) for å sove med mellom bena om natten. Den er kanon god:) mannen tyvlåner nå når jeg er vekke:P den koster 749 men verdt det:);) vanlige puten ble for flate og myke for meg, og denne er anbefalt for bekkenplager av jordmødre;)

Har den puta jeg og. En livredder

Føler med deg! Her har jeg også fått mye mer problemer med bekkenet og føler det øker på for hver dag. Jeg begynte i ny jobb på mandag og det er kun et vikariat. Derfor sitter deg uendelig langt inne å sykemelde meg, da jeg ønsker å gjøre et godt inntrykk. Har ikke turt å snakke med lege enda fordi jeg er bekymret for sykemelding. Samtidig skjønne jeg jo at det er bedre å gå i redusert stilling enn å plutselig bli 100% sykemeldt...

Uff vet akkurat åssen du har det :-/ er 23+3 nå og har sliti med bekkenet siden uke 7, ble 100% sykemeldt i uke 11. Den siste uka har det bare eskalert og nå klarer eg nesten ikke gå :-( sist ble eg sengeliggende fra uke 24 og ut! Det går ikke denne gangen da lille propella må ha mamman sin ♥ så må bare bite tenna sammen denne gongen

Anbefaler deg å reise til legen... det blir bare verre om du ikke slapper av..og du går langt og er i aktivitet som er bra men noen gangen kan det bli mye.

Eg svømmer 2 dager i uka. De anbefaler svømming. Men svømmer du på magen som vanlig må du ikke ta de skyvetaka med beina ut til siden.. beina skal ikke ut til siden pga bekkenet..da må du bare padle med de bak..ellers kan det bli værre :-/ er et slit å komme seg til bassenget med å gå og skifte men kjenner ikke et tegn til smerte i vannet så deilig med litt "fri"..men de er tilbake i det eg går opp av vannet. .da e det som en går med 1 tonn på ryggen..men det er verdt det den timen eg e der :-D
Har og fysioterapi time 1 gang i uka. Denne blir dekt av Helfo..og du må ha henvisning av lege.

God bedring til deg! Tenk på deg selv og kroppen! Det er en del uker igjen og de blir laaaaange om du ikke hører på kroppen din da det kan bli veldig mye verre :-(
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har dager der jeg har vært sengeliggende og like brått som det kom har det forsvunnet.
Noe som i seg selv er merkelig ettersom jeg ikke har noen issjasnerve i klem eller noe.
Men på kaldere dager er jeg som regel helt ødelagt og jeg har hatt 2 dager til nå (forrige søndag og mandag) hvor jeg reelt var sengeliggende pga bekken.
Nå er det helt fint og jeg har til og med klart å vaske hus. (grundig). :O :D

Merkelig nok er det kaldt ute i dag og til tross for strabasiøs vasking i går føles det greit. Jeg tror trikset er å hvile når kroppen sier i fra og jeg må si bassengtrening høres flott ut nå.
Jeg har faktisk tenkt tanken selv. :)

God bedring til alle dere som sliter med bekkenplager <3

Hei dere.

Må bare få ut litt frustasjon og kanskje få noen tips av dere.

Er i uke 24 og sliter veldig med bekken, hofte (venstre side) og korsryggsmerter.

Sliter med å komme meg opp av seng, stol osv.

Har bare vært 2 dager på jobb etter ferien, og er veldig mye verre nå.

Jeg har ikke lappen så må gå ca. 30 min til jobb. Jobber 50%, som helsesekretær som innebærer mye sitting og vonde stillinger. Var på jobb i dag og er helt gåen.

Lurer litt på om jeg rett å slett på gå ned litt i % og jobbe litt korte dager? Evt. sykemelde meg for en periode? Eller hva tenker dere.
Tenker å bestille time hos legen min neste uke da han er på ferie nå.

Er bassengtreninger bra? Noen som vil anbefale dette?

De har et tilbud til gravide her vi bor, men sliter litt med å komme meg til å fra dertil, noen som vet om gravide har krav på dekket transport til behandling?

Tenker også å spør legen om henvisning til fysioterapi.

Har vært hos kiropraktor, men da syns jeg det bare ble mye værre. Kanskje bedre med fysio?

Sliter endel med søvn, da jeg ikke finner noen god sovestilling, favorittstillingen min er selvfølgelig på siden jeg har vondt.. Typisk. Noen tips?

Beklager langt og rotete innlegg, er er bare så lei av disse smertene. Ellers i svangerskapet har jeg hatt det veldig fint, ingen kvalme eller noe :D

På forhånd takk <3

Ang kiropraktor. Jeg går dit. Å fungerer i 100% men låser det seg må jeg til ham med en gang. Noe som blir skjeldnere og skjeldnere. MEN ikke for å være teit med kiropraktorer, jeg har vært hos mange forskjellige gjennom de siste 10 årene... de mest ny utdanna og umge har en helt annen måte å behandle folk på. Eldre... bryter mer og vil ha flere timer. Noe som gjør at man får ondt og ikke blir bedre.. money money, føler jeg og da dropper jeg og gå til dem og blir da ikke bedre :/

Til unge så behandler dem mer varsomt. Og dem ser oå kroppen enda mer i sammenheng. Mer opptatt av øvelser du må gjøre. Og at det skal utvides hvor ang tid mellom besøkene.

Nå er jeg oppe i 3 uker til neste gang. Målet er 3 mnd eller 6 mnd. Har en generelt trøblete nakke, bekken og korsrygg.

Bare et tips. Ikke for å henge ut noen. Jeg har vel og merke ikke prøvd alle i verden. Men utover 10 år og 6 kiropraktore merker jeg fort forskjell. Finnes garantert mange flinke eldre også. Jeg har bare ikle møtt dem enda...

Venter på årets Julegave<3

her kom bekkenproblemene veldig tidlig (var vel ikke helt i orden igjen etter forrige svangerskap heller)
begynt på slyngetrening i dag, så blir spennende å se hvordan det er.
bassengtrening skal være bra. men det som er mitt problem i basseng er at man blir så vektløs at man ikke kjnner når det gjør vondt og kan dermed "overbelaste" det litt. merka jeg i hvert fall etter en helg på spa i vann :p type insaaaaaane vondt i etterkant..

Slet med bekkenet forrige svangerskap. Ikke så mye at jeg gikk til behandling for det, men husker det som veldig vondt på slutten. Syns det hjalp å ha en pute mellom bena når jeg skulle sove, slik at hoftene ligger rett. Ellers har jeg hørt at yoga for gravide er veldig effektivt. Har ikke prøvd det selv da.
Bassengtrening vet jeg ikkenoe om.
Okei :-) har fått henvisning til fysio nå, så går jeg prøve det, og de hva de eventuelt anbefaler :-) pute mellom bena hjelper ikke hos meg.. Men takk for tips :-)

Har det helt forferdelig med bekkenet og jeg. Kan dessverre ikke si no enda om hva som hjelper, begynner hos fysio på mandag.
Men kom deg til legen. De har forslag og kan henvise.

Hvordan gikk d hos fysio? Jeg har vært hos legen så jeg ble sykemeldt 50% så skal bare jobbe 25% for å se om d fungerer :) har også fått henvisning til fysio, så får se om det hjelper :-)

Hei akkurat samme problemstilling hadde jeg når jeg kom hjem fra ferie. Klarte neste 3 uker fullt før det sa stopo. Var så sykemeldt 100% i 3 uker før jeg tenkte jeg vil prøve litt til. To dager med 50% var det jeg klarte før det var bom stopp!:/ er ikke bedre nå men det hjelper å ta det med ro og høre på kroppen sin:) det er mitt råd:) ikke ha dårlig samvittighet fordi du trenger sykemelding uansett prosent♡ jeg har forresten kjøpt meg en doomoo ammepute (stor) for å sove med mellom bena om natten. Den er kanon god:) mannen tyvlåner nå når jeg er vekke:p den koster 749 men verdt det:);) vanlige puten ble for flate og myke for meg, og denne er anbefalt for bekkenplager av jordmødre;)

Er helt forferdelig med sånt bekken, også så tidlig i sv.skapet.. Var hos legen i går, er sykemeldt 50% fra min 50% stilling for å se om d hjelper mer korte dager :) merker det hjelper å ta d me ro. Fått henvisning til fysio, så gleder meg til behandling og råd fra dem :) tusen takk for tips ang, puten. Skal vurdere å kjøpe meg en sånn ^^

Er helt forferdelig med sånt bekken, også så tidlig i sv.skapet.. Var hos legen i går, er sykemeldt 50% fra min 50% stilling for å se om d hjelper mer korte dager :) merker det hjelper å ta d me ro. Fått henvisning til fysio, så gleder meg til behandling og råd fra dem :) tusen takk for tips ang, puten. Skal vurdere å kjøpe meg en sånn ^^
Ja har ringt legen for å få henvisning jeg også, så i morgen blir det en ringerunde;):)

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

Hvordan gikk d hos fysio? Jeg har vært hos legen så jeg ble sykemeldt 50% så skal bare jobbe 25% for å se om d fungerer :) har også fått henvisning til fysio, så får se om det hjelper :-)
Har vært der 2 ganger nå, og det hjalp. Viste seg at jeg har bekkenløsning OG bekkenlåsning. Skal begynne med vann trening og til uka.

Tusen takk for alle råd :D Setter utrolig stor pris på det. Jeg er nå sykemeldt 25% så jobber bare 25% nå å kjenner at det er bedre. Går også til fysio, der vi gjør endel øvelser og litt masasje. Blir nok aldri helt god før lille frøken kommer. Håper at jeg klarer å holde det noenlunde i sjakk nå som jeg får behandling og arbeider mindre :D

Back
Topp