Bekkentrøbbel?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Etter tre år i samme jobb har jeg måttet ta meg en sykedag i dag.

Det har vært litt småkranglete baki stussen i noen uker, men de siste dagene har det virkelig eskalert.
Jeg vet ikke hva det er men det er strålesmerter i fra halebenet, ut mot sidene og nedover rompa/lårene. Noen er riktig intense slik at det kjennes ut som flere volt rett innover.De siste par dagene tar jeg meg sev i å tippe overkroppen litt fremover for å kompensere og merker jeg er mer aggressiv grunnet smertene.

Å skreve som i trappegåing eller inn og ut av bil er et mareritt.
Egentlig er det vondt både å gå og sitte.

Har heldigvis legetime over helgen, håper hun vet hva det er og hva jeg kan gjøre.

På jobb er det veldig mye jeg skulle ha gjort, så nå sitter jeg her hvor alt over trusekanten fungerer som normalt :(
Dagen kommer til å bli kjempelang :( :(

Er det noen som vet hva det kan være?

Litt syt fra meg :p

Det høres ut som at du har bekkenløsning, første som slo meg når jeg leste beskrivelsen din vertfall :(

Det høres ut som at du har bekkenløsning, første som slo meg når jeg leste beskrivelsen din vertfall :(
Uff :( Frykter det går i den retningen..
Det begynte med vond murring på venstre side som har vart i flere uker, men denne uken slo det til på høyre side også.
Var greit så lenge jeg kunne halte litt, men nå er det nesten gangsperre.

Kl er ikke 09.30 enda og jeg kjeeeder meg :(
Hva fyller man tiden med? Må prøve å fikse litt småtteri på kjøkkenet etter Fødeavdelingen i det minste.
Her står stellebord og vugge midt i stuen som skal på badet og barnerommet. Er lenket til stolen og må titte (irritere meg) over det i hele dag :P

Jeg ligge/sitter i sofaen med ispose på bekkenet, er MYE bedre etter kiropraktor timen i går, men skulle ta det med ro å ise godt :) Ingen mer halting eller gangsperre etter jeg kom ut av kontoret hans i går :D Har i tillegg lugget med dyne mellom beina i natt og det trur jeg har hjulpet på :)

Etter tre år i samme jobb har jeg måttet ta meg en sykedag i dag.

Det har vært litt småkranglete baki stussen i noen uker, men de siste dagene har det virkelig eskalert.
Jeg vet ikke hva det er men det er strålesmerter i fra halebenet, ut mot sidene og nedover rompa/lårene. Noen er riktig intense slik at det kjennes ut som flere volt rett innover.De siste par dagene tar jeg meg sev i å tippe overkroppen litt fremover for å kompensere og merker jeg er mer aggressiv grunnet smertene.

Å skreve som i trappegåing eller inn og ut av bil er et mareritt.
Egentlig er det vondt både å gå og sitte.

Har heldigvis legetime over helgen, håper hun vet hva det er og hva jeg kan gjøre.

På jobb er det veldig mye jeg skulle ha gjort, så nå sitter jeg her hvor alt over trusekanten fungerer som normalt :(
Dagen kommer til å bli kjempelang :( :(

Er det noen som vet hva det kan være?

Litt syt fra meg :p

Det høres ut som bekkenløsning ja. Jeg har akkurat det samme, ble sykemeldt for noen uker siden, å det hjalp! Smertene er der fremdeles, men er ikke så intense. Jeg fikk henvisning til fysioterapaut og har min første time der på tirsdag, så får håpe det hjelper litt :-)

Sniker fra april :)

Høres ut som bekkenet ja. Veldig kjipt, men bra at du skal få sett på det.

Et lite tips fra meg som hadde en dårlig erfaring med lege som lever i gamledager og ikke anerkjenner bekkenplager før rett før fødsel (uke 23-24 var altfor tidlig!?). Jordmor tipset meg om å da ta direkte kontakt med manuellterapeut eller kiropraktor. Man trenger ikke henvendelse fra lege, de har ekspertise på området og kan sykemelde hvis det blir nødvendig.

Jeg tok kontakt med manuellterapeut og nå går jeg til behandling og på gravidtrening, supert tilbud! Og koster ingenting når man går på en klinikk som har avtale med kommunen.

Håper du er heldigere med din lege ;)

Sier som de andre her. Og pass godt på å gjøre bevegelser som gir mer smerte seeeeeeint. Vist ikke kan du risikere å måtte gå med krykker resten av svangerskapet. Og det er enda en stund til mai ;-) for meg tar det laaang tid å kle av og på meg på beina. Og trapper og reise seg fra sittestilling går seint. Det å bare gå rett frem går fremdeles veldig greit. :-)

Sniker fra april :)

Høres ut som bekkenet ja. Veldig kjipt, men bra at du skal få sett på det.

Et lite tips fra meg som hadde en dårlig erfaring med lege som lever i gamledager og ikke anerkjenner bekkenplager før rett før fødsel (uke 23-24 var altfor tidlig!?). Jordmor tipset meg om å da ta direkte kontakt med manuellterapeut eller kiropraktor. Man trenger ikke henvendelse fra lege, de har ekspertise på området og kan sykemelde hvis det blir nødvendig.

Jeg tok kontakt med manuellterapeut og nå går jeg til behandling og på gravidtrening, supert tilbud! Og koster ingenting når man går på en klinikk som har avtale med kommunen.

Håper du er heldigere med din lege ;)
Det er skrekken min, at legen ikke tar det alvorlig :( I dag som tempoet er tilpasset formen ser det ut til å gå mye bedre.

Så godt å høre at du omsider får hjelp og klarer å holde det i sjakk :)
Håper dem har et lignende tilbud i min kommune :)

Jeg har begynt på svømmetrening for gravide, anbefales! Ironisk nok hadde jeg mer vondt etter første trening, enn før, men jeg har i tillegg en prolaps-rygg som reagerer i starten av nye treningsperioder, så det er ganske forventet. Gleder meg til å fortsette, kjenner at det er veldig riktig for meg.

Jeg har endelig fått kontakt med behandlingsstedet for gravide med bekkeplager i nærheten av der jeg bor, så nå skal jeg endelig få etterlengtet behandling. Men det er så fullt der at det ikke blir før den 20. Januar. Men har fått time til svømming på onsdag :) gleder meg, for all bevegelse på land går tregere og tregere utover kvelden. Jobbing er hardt for tiden.

Gratis behandling er supert :D

Back
Topp