Bekkensmerter

julestjerne

Blir kjent med forumet
Har vondt i korsryggen og i lysken for tia.[:'(] Til tider veldig vondt, men enkelte dager bedre. Jordmora sa jeg måtte ta det litt med ro fremover... Skal til legen om en ukes tid. Er spent på om jeg blir sykmeldt. Har bare en 30 % stilling, men det er vondt å jobbe likevel. Noen flere som har samme symptomene??

jeg har også hatt smerter sånn som du i det siste...er ikke noe godt.jeg skal ikke til jordmor før i begynnelsen av april...men tar meg nok en tur til legen før den tid tenker jeg..

Kjenne til det ja [&:] Du må bare ta det med ro og høre på kroppen... eg var ikkje så flink til det i begynnelsen, og nå e det kortere tid mellom de vonde dagene. Du gjør lurt i å høre på kroppen, og ta det med ro nå du kjenner smerte. Det dummeste en gjør er å presse seg når en har det vondt.
Det går an å ta kontakt med fysioterapeut for å lære ulike stabilitetsøvelser for bekkenet, og for å finne ulike gode liggestillinger som skåner bekkenet.
Husk pute både mellom knærne og nede mellom anklene når du sover!

Var kanskje litt mye dette, men jeg har mye vondt nå - for jeg har vært lite flink til å ta det med ro.. Så jeg vil bare si hør etter hva kroppen sier det. Den trenger mer hvile nå [;)]

Lykke til! Håper du finner ut av hva som er bra for deg! Ta vare på deg sjøl - du skal ha bekkenet etter fødselen også - husk det [;)]

Syns litt synd på meg selv for tia ja[:)] Men det er vell bare å bite tenna i sammen[:)] Å glede seg til babyen kommer. er i uke 22 nå. Så det er en stund igjen å vente. Vi er vell flere som har disse smertene...

Hei, jeg kjenner igjeen de smertene som du beskriver. Jeg fikk bekkenløsning kjempe tidlig i svangerskapet. er 5,5 måneder på vei og har vært sykmeldt fra 9 januar... ganske flaut, men sånn er det å være syk under svangerskapet.
Lykke til så mye, for det trenger man [:)]

Jeg har også antydning til plager, mest i lysken. Kjenner det når jeg går tur og hvis jeg går ut av bilen på bare ett ben. Har også kjent det i korsryggen. Har nettopp begynt i jobb igjen etter å ha vært sykmeldt i en måned på grunn av senebetennlse i armen, så jeg har holdt godt kjeft om plagene til legen... orker ikke å bli sykmeldt igjen. Men så langt er ikke plagene noe problem.

Jeg sliter med bekkenløsning!
I mitt forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning allerede i uke 8, og var svært plaget igjennom
hele svangerskapet. Og ikke slapp det tak etterpå heller, før ca. 3 mnd. etter fødselen....
Denne gangen kom bekkenløsningen i uke 11, og jeg bruker nå alt jeg lærte meg i forrige
svangerskap, for å ikke gjøre det verre!
Har nå kjøpt meg bekkenbelte, som jeg bruker når jeg skal ut å gå tur ol.
Fungerer ganske greit, og gjør at jeg kan gå lengre enn før, før det gjør vondt!
Anbefaler seg å få en henvisning av legen, til fysioterapaut! Men pass på at du går til en
fysioterapaut som har erfaring med bekkenløsning!

Lykke til!

Hei.Jeg fikk bekkensmerter i uke 8, å det blei vondere å vondere til lengre jeg gikk med dette. Fikk rekvisisjon til fyserterapi i uke 12 å gikk til fyseterapauten to ganger i uka i 6 uker, å har sjeldent bekkensmerter nå, så det er å anbefale på d sterkeste. Er jo best komme seg tidligst muligt til fyseterapaut så kan du fungere best muligt i hverdagen. Jeg går fortsatt 100% sykemeldt å vil bli det ut resten av svangerskapet pga bekkenet ikke skal bli værre.

Back
Topp