Bekkensmerter

Trultersen

Blir kjent med forumet
Noen andre her som sliter med smerter i bekken/halebein? Det gjør så vondt når jeg reiser meg å skal til å gå.. herregud føles helt forferdelig ut. Tips til hva man kan gjøre? Har bestilt meg BBhugme pute og tenkte å få booket meg en time hos fysio.

Er 18+0 i dag, jobber fullt. Kjenner at det tar på.. er så sliten på kveldstid at jeg ikke orker å være aktiv engang..
 
Ja, har det helt likt… Bruker også BBhugme når jeg sover og venter på time hos fysio. Jobber også fullt på småbarnsavdeling i barnehage, så gjør det jeg kan for å begrense med tanke på løft og lignende. Hva jobber du med?
 
Høres ut som stivt bekken som gjerne gjør halebeinet mindre fleksibelt. Ville fått time til kiropraktor eller fysoi ganske fort
 
Jeg har! Sykt vondt I halebenet!

Var hos en fysioterapeut i Oslo som er spesialitet på kvinnehelse. Hun viste og forklarte godt hvorfor og ga meg en øvelse, en måte å sitte på (sofa er egentlig fyfy! Men jeg har ikke mye annet hjemme....) og hvordan jeg burde stå om jeg står oppreist. Vanskelig å huske på. Føler øvelsen (ligge på ryggen og løfte hofta - hofteløft/seteløft med SKIKKELIG stramming av rompa på vei opp, når man er oppe og på veien ned) hjelper der og da. Men sitter så mye at det i det hele ikke hjelper veeeldig masse. Kan jo ikke ta øvelsen hvert 5. minutt heller :p Prøver å huske på øvelsen, men har funnet med i at jeg får bare tåle det i 19 uker til...
 
Jeg hadde litt smerter og bekkenlåsning for noen uker siden og fikk det «knekt» på plass hos kiropraktor, men våknet en uke etter med store smerter og kunne ikke gå. Legen rekner nå med jeg har fått betennelse i musklene så nå kan jeg nesten ikke gå og har smerter hele tiden. 100% sykemeldt og det er pyton. Har så lyst og gå på jobb og gjør ting i huset men ligger nesten helgedagen da det kun er da jeg ikke har vondt. Ska til fysio til helgen og håper hun kan hjelpe for jeg vil ikke gå sånt i 5 mnd til
 
Jeg tenker at bevegelse er bra. Ikke sitte for lenge i samme stilling. Gå passelig lengde på turer, gjøre øvelser på matte, tøye ut i korsryggen, yoga kan kanskje forebygge? Jeg prøver iallefall å holde meg i bevegelse og tøye ut når jeg kjenner at jeg er stiv i der nede.
 
Nå har jeg ganske kraftig bekkenløsning og har hatt det siden uke 5 :shifty:

Men her er det faktisk kun ro som hjelper! Jeg er ute en liten tur om dagen med hunden, men med engang jeg kjenner smerte, snur jeg. Dette holder det i sjakk. Pusher jeg meg for mye er jeg sengeliggende i 2 dager etterpå!

Lytt til kroppen. Blir det verre ved bevegelse så stopp :)
 
Nå har jeg ganske kraftig bekkenløsning og har hatt det siden uke 5 :shifty:

Men her er det faktisk kun ro som hjelper! Jeg er ute en liten tur om dagen med hunden, men med engang jeg kjenner smerte, snur jeg. Dette holder det i sjakk. Pusher jeg meg for mye er jeg sengeliggende i 2 dager etterpå!

Lytt til kroppen. Blir det verre ved bevegelse så stopp :)
Ja viktig med hvile. I går var jeg helt skutt etter å ha tråkket på butikkgolvet i 4 timer på jobb. Rett hjem i stolen med bena høyt. Det eneste som hjelper da
 
Akkurat samme som deg. Er 18+4, jobber fullt, og føler jeg "bruker meg opp" på jobb. Er sliten og trøtt resten av dagen, noe som passer dårlig med en 3-åring.. Nå har bekkenet sviktet også. Skal til legen på rutinesjekk på onsdag, og da tenker jeg å be om å få delvis sykemelding. Kanskje jobbe 80%, så jeg får to halve dager per uke.
 
Back
Topp