Bekkensmerter

lumiere

Flørter med forumet
Hei :)

Uke 26 og de siste fire dagene har vært skikkelig tunge da bekkenet ikke spiller på lag lenger. Det gjør vondt å gå, sitte og ligge. Endret gå-mønsteret for å kompensere for smerte og nå kjenner jeg at andre kroppsdeler begynner å gjøre vondt. Har lite lyst til å sykemelde meg da jeg synes det er ekstremt kjedelig å være hjemme og synes synd på meg selv...
Har dere noen erfaringer med type tilrettelegging på jobb som kan gjøre dagen gjennomførbar? Jeg er lærer på første trinn, men tar gjerne imot tips på tilrettelegging fra andre yrker også...

Du kan ikke evt DELVIS sykemelde deg eller noe, og bare gå halve dager? Så du får både hvilt og vært i aktivitet..

Vil også anbefale å ta kontakt med en fysikalsk behandler av noe slag, med kompetanse på gravide med bekkensmerter . Kiropraktor, fysioterapeut, Osteopat... Alle tre kan funke, men viktig at de har kompetansen.

Ellers har jeg ingen gode tips mtp tilrettelegging. Men det kan kanskje en overnevnt behandler komme med forslag på, også !

Hei, jeg sliter også med bekkenet mitt. Ble ganske ille i uke 20-ish.
Gjorde litt research og fant en fysio som har spisskompetanse på nettopp bekken og slike plager for gravide.
Fikk en del tips og triks, og smertene er MYE bedre utrolig nok. Altså det gjør fortsatt vondt å snu seg i senga, kle på seg, sette meg i bilen og gå lange distanser. Men det jeg lever med mye mindre smerter enn før.

Fysioen min sa det var veldig lurt at jeg kom så tidlig for å begrense utviklingen. Så anbefaler deg å prioritere et besøk til noen.
Jeg har fått noen enkle øvelser, har kjøpt inn yogaball og strikk. Fikk også beskjed om å prøve å gå mest mulig normalt, og ikke kompensere for smertene. Ikke sikkert det hjelper for deg, men ting ble faktisk litt bedre hos meg.