Bekkensmerter?

Lillemyh

Betatt av forumet
Februarlykke 2022❄️
Er bare 11+5, men synes jeg kjenner bekkensmerter allerede. Dag to med disse smertene. Er ikke det veldig tidlig? Har smerter når jeg går og om jeg ligger flatt på fast underlag med ryggen. Da låser det seg litt og jeg må gå det av meg. Er kun i høyre iliosakral ledd, altså det ene bekkenleddet bak. Mener ikke jeg hadde bekkensmerter før uke 30 sist, men de kjennes like ut. Andre som opplever noe liknende?

Jeg har bekkensmerter. Mest bak mot halebeinet og i høyre side. Hatt dette av og på siden uke 5. men jeg hadde skikkelig bekkenløsning sist, og litt med førstemann. Klarer enn så lenge å holde det litt i sjakk med trening. Men det øker gradvis. Er 10 uker på vei i dag.

Jeg har bekkensmerter. Mest bak mot halebeinet og i høyre side. Hatt dette av og på siden uke 5. men jeg hadde skikkelig bekkenløsning sist, og litt med førstemann. Klarer enn så lenge å holde det litt i sjakk med trening. Men det øker gradvis. Er 10 uker på vei i dag.
Høres ut som om vi er plaget fra samme område. Håper inderlig dette avtar litt, for kjenner det skal bli 28 lange uker om dette blir den nye hverdagen :oops: hva slags trening gjør du?

Høres ut som om vi er plaget fra samme område. Håper inderlig dette avtar litt, for kjenner det skal bli 28 lange uker om dette blir den nye hverdagen :oops: hva slags trening gjør du?
Ja, kan jo ikke navnet på alle øvelsene :hilarious: men hipp trust, uten vekt når jeg er vond, med lett vekt belasting når jeg er god. Har noen andre og, satt opp sammen med fysio sist svangerskap. Ellers er jo tanken å trene som normalt, utenom de tyngste løftene så lenge det går. Men til nå har det blitt lite fordi jeg har vært så mye kvalm å dårlig..

Er det dette jeg kanskje har litt problemer med … føles som det låser seg i korsryggen og går veeldig mye tur om dagen for å «få i gang» kroppen. Kan ikke sitte for lenge uten at det blir smålig vondt. Er 13+5

Ja, kan jo ikke navnet på alle øvelsene :hilarious: men hipp trust, uten vekt når jeg er vond, med lett vekt belasting når jeg er god. Har noen andre og, satt opp sammen med fysio sist svangerskap. Ellers er jo tanken å trene som normalt, utenom de tyngste løftene så lenge det går. Men til nå har det blitt lite fordi jeg har vært så mye kvalm å dårlig..
Kvalmen begynner gi seg her, og energien begynner smått å vende tilbake. Bare litt spent på hvordan det blir når ferien er over og hverdagen starter. Derfor jeg ble litt overrasket over at smertene kom nå som jeg har tatt det så mye med ro. Hadde henvisning sist til fysio, men kom meg aldri så langt da jeg ble sykemeldt mot slutten av svangerskapet for andre grunner - og en bonus av mer ro var mindre smerter. Sikkert litt vanskeligere nå med en 2-åring som skal underholdes :joyful: får ta kontakt med fysio når ferien er over. Takk for tips :Heartpink håper formen blir bedre så du får startet med øvelsene snart

Med førstemann fikk jeg bekkensmerter relativt tidlig. Husker jeg klagde til mamma før ordinær ultralyd, kanskje rundt uke 15-16 og da hadde jeg kjent det en liten stund. Det ble bare verre utover svangerskapet.

Er det dette jeg kanskje har litt problemer med … føles som det låser seg i korsryggen og går veeldig mye tur om dagen for å «få i gang» kroppen. Kan ikke sitte for lenge uten at det blir smålig vondt. Er 13+5
Kanskje? Vanskelig å si eksakt. For meg så hjelper det å være i helt ro, da kjenner jeg ikke noe særlig til det. Men skal jeg strekke meg etter feks noe så gjør det ganske vondt. Mens når jeg begynner å gå så må jeg bevege meg en liten stund for at det skal bli litt bedre. Utenom når jeg ligger på ryggen på fast underlag - da er det hele tiden. Men kjenner det mest litt opp og til høyre for halebeinet / høyre side av korsryggen :sorry:

Kvalmen begynner gi seg her, og energien begynner smått å vende tilbake. Bare litt spent på hvordan det blir når ferien er over og hverdagen starter. Derfor jeg ble litt overrasket over at smertene kom nå som jeg har tatt det så mye med ro. Hadde henvisning sist til fysio, men kom meg aldri så langt da jeg ble sykemeldt mot slutten av svangerskapet for andre grunner - og en bonus av mer ro var mindre smerter. Sikkert litt vanskeligere nå med en 2-åring som skal underholdes :joyful: får ta kontakt med fysio når ferien er over. Takk for tips :Heartpink håper formen blir bedre så du får startet med øvelsene snart
Har primært gått til kiropraktor, som har sendt meg videre til fysio for forebyggende øvelser og sånt. Har fungert bra, må få meg time der igjen om det tar seg mer opp. Ja, alt kompliseres litt når man skal holde følge med de små i tillegg :hilarious: Formen er i bedring, så satser på en mer aktiv hverdag igjen snart :joyful:

Jeg er førstegangsgravid og er lite kjent med «vanlige» plager.. men jeg har ofte ganske vondt i korsryggen, sånn midt på, typ sentrert rundt halebeinet. Kan dette ha noe med bekkenløsning eller bekkensmerter å gjøre? Hilsen nybegynner i detta her :hilarious:

Jeg har vært sykmeldt i snart en måned pga. kombinasjonen kvalme og bekkensmerter, og bekkenet blir bare verre for hver uke… Jeg frykter at dette blir en laaang høst. :sorry: Jeg skal kontakte fysio når fellesferien er over for å få øvelser, men jeg frykter sykmeldinga kommer til å bestå. Så det er absolutt mulig så tidlig. Jeg er 11+4 i dag.

Fikk det fra uke 16 sist, og kjente det denne gangen fra starten av. Finnes øvelser for å styrke musklene rundt om ikke annet, men har ikke fått trent så mye pga slapphet og dårlig form de siste månedene:meh: Fikk tips om boka «frisk graviditet». Der er det øvelser for alle trimestre. :)

Fikk det fra uke 16 sist, og kjente det denne gangen fra starten av. Finnes øvelser for å styrke musklene rundt om ikke annet, men har ikke fått trent så mye pga slapphet og dårlig form de siste månedene:meh: Fikk tips om boka «frisk graviditet». Der er det øvelser for alle trimestre. :)
Takk for tips! :D Skal sjekke den ut. Kjenner her at smertene svinger litt. Enkelte dager er ganske så greie, mens andre dager kjenner jeg en del til de og er hemmet av de. Krysser fingrene for at det ikke blir værre :shy:

Det er så lenge siden jeg var gravid sist at jeg husker dette så vidt :hilarious: men tror ikke jeg fikk noen bekken smerter flr mot slutten av svangerskapet, anderledes denne gangen. Jeg er nå 12+4 og har smerter men siden jeg har hatt mye rygg smerter før jeg ble gravid så leste jeg at jeg kan være mer utsatt for bekkensmerter :book1

Var sykemeldt på slutten av svangerskapet sist pga bekkensmerter, da var det tidvis så ille at jeg nesten ikke klarte å reise meg fra senga, eller gå fra sofaen til kjøkkenet. De siste par ukene har jeg også begynt å kjenne det innimellom... Er 12+5 i dag. Mest høyre side bak her også! :shy:
Skal helt klart bestille meg time hos fysioterapeuten min nå som ferien er over! :love2 Håper også hun starter opp gravidpilates til høsten igjen, da skal jeg melde meg på :happy:

Jeg er 14+2 og i dag våknet jeg med skikkelig vondt i skambeinet/ symfysen. Husker denne smerten fra tidligere svangerskap men aldri så tidlig. Skjønner jo på dere også at det kan komme så tidlig, får sjekke øvelser på nett osv..

Jeg har hatt veldig mye smerter nedover beina i de andre svangerskapene, og denne gangen startet det rundt uke 8. Men rett etter jeg fødte sist gang, fant fysioterapeuten ut at det er ikke bekkenløsning, men smerter fra psoasmuskelen. Så de dagene jeg gjør øvelser, og masserer området rundt halebeinet/rompa, er det mindre smertefullt. Føler kanskje at legene er litt vell opphengt i bekkenløsning, uten å undersøke det nok.

Fikk tidlig i vår beskjed om at jeg har en prolaps i ryggen. Den har egentlig gått greit etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Slet masse med kvalme i starten av svangerskapet men den ga seg med engang jeg kom til uke 12. Men etter jeg gikk en tur for et par dager siden takket ryggen for seg. Kjempe vondt i rompa/halebenet. Var hos lege i går så nå er jeg sykemeldt. Legen lurte på om det enten var prolapsen som presser på en nerve eller om det er bekkenløsning siden jeg har hatt det med de to andre barna mine. Men kan ikke huske det gjorde så vondt som dette gjør:wtf: vondt å sitte,vondt å ligge,vondt å snu seg i senga og vondt å gå:eek: Håper det gir seg snart og skal til kiropraktor torsdag:arghh:

Back
Topp