Bekkensmerter

militærfrue87

Betatt av forumet
Flere som er blitt ekstra plaget med bekkensmerter på slutten? Jeg har hatt noe smerter fra 2. trimester, men for litt over en uke siden ble det plutselig mye verre (etter at babyen seg lengre ned), klarer nesten ikke å trø på venstrefoten fordi det gjør så vondt i setet. Har vært hos kiropraktor og føler rådene: sitte på ball, ha pute mellom beina osv, men tror det eneste som blir å hjelpe er å få babyen ut, da hun ligger så langt nede og presser på bekkenet. Håper det ikke er lenge igjen. Uke 39+1 i dag. Nesten som jeg vil spørre om å bli satt igang, klarer jo såvidt å gå på do eller lage meg mat

39+3, har slitt siden uke 17-isj. Det har tatt seg opp for hver uke og nå får jeg nesten ikke gjort noen ting. Gjør de samme tingene, men opplever ikke at det er noe som fungerer. Blir faktisk værre av å sitte på ball, men gjør det likevel i håp om at kidn skal komme seg lengre ned :smug:

39+1 i dag og blitt mye verre siste 10 dagene cirka... Veldig vondt å snu seg om natten spesielt.

Jepp, det er vanlig at det blir verre og verre. Man blir jo større og større, tyngre og tyngre, og babyen ligger og presser mer og mer. Har blitt verre og verre begge mine svangerskap.

Jeg også vil klage litt på bekkenet :p
Vondt hvis jeg går og gjør for mye og jammen med vondt om jeg sitter eller ligger for mye i ro også :shifty:
Hos meg sitter smertene mest i lysken. Av og til må jeg bare stå en stund å vugge litt etter å ha reist meg, føler beina skal svikte under meg om jeg begynner å gå for raskt :shifty:

Jepp, det er vanlig at det blir verre og verre. Man blir jo større og større, tyngre og tyngre, og babyen ligger og presser mer og mer. Har blitt verre og verre begge mine svangerskap.
Ja, det er ikke rart at det blir tyngre og tyngre. Det var ikke så ille i første svangerskap til meg, litt verre denne gangen:shifty: men får bare holde ut, snart er det over:)

Ja, det er ikke rart at det blir tyngre og tyngre. Det var ikke så ille i første svangerskap til meg, litt verre denne gangen:shifty: men får bare holde ut, snart er det over:)

Samme her, kjente det ikke like godt i første svangerskap. Veldig kjedelig å ha det så vondt, men forhåpentligvis går det raskt over etter fødselen. :)
Har også hørt at flere merker bedring helt på sluttrn etter baby er kommet godt ned i bekkenet og gjerne festet hodet.

Samme her, kjente det ikke like godt i første svangerskap. Veldig kjedelig å ha det så vondt, men forhåpentligvis går det raskt over etter fødselen. :)
Har også hørt at flere merker bedring helt på sluttrn etter baby er kommet godt ned i bekkenet og gjerne festet hodet.
Har også hørt det, men også at hodet ikke alltid fester seg hos flergangsfødende. Jeg synes smertene økte på fra uke 38, etter at magen seg ned. Er snart i uke 40, så vet ikke om det blir noe bedre før fødsel til meg.

Har også hørt det, men også at hodet ikke alltid fester seg hos flergangsfødende. Jeg synes smertene økte på fra uke 38, etter at magen seg ned. Er snart i uke 40, så vet ikke om det blir noe bedre før fødsel til meg.

Da er vi i samme båt, jeg har termin om noen få dager og har ikke følt noe bedring enda :bag:
Men nå er det siste innspurt så håper bare det blir raskt bedre etter fødsel... :)

Back
Topp