Bekkensmerter

Nordaførr

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Er det flere som har fått smerter i bekkenet? I mitt første svangerskap fikk jeg smerter før jeg vissteat jeg var gravid. Denne gangen merket jeg det da jeg passerte 6 uker. Andre som har fått det så tidlig?
 
Er det flere som har fått smerter i bekkenet? I mitt første svangerskap fikk jeg smerter før jeg vissteat jeg var gravid. Denne gangen merket jeg det da jeg passerte 6 uker. Andre som har fått det så tidlig?
Jeg har strevd imellom svangerskapene også... :p

men har også merka litt til en mulig kommende bekkenlåsning nå i et par uker... så: ja...
 
Er det flere som har fått smerter i bekkenet? I mitt første svangerskap fikk jeg smerter før jeg vissteat jeg var gravid. Denne gangen merket jeg det da jeg passerte 6 uker. Andre som har fått det så tidlig?

I svangerskap nummer to var stikkende smerte i bekkenet grunnen til at jeg skjønte jeg var gravid; det starta i uka 5 eller noe sånt! Har kjent noen antydningen denne gangen også, men er mye sterkere og bedre trent denne gangen, så satser på at det blir litt mindre :)
 
Jeg merker det allerede, men langt i fra heftig enda! Har slitt i begge mine tidligere svangerskap, men det er ofte verst mot slutten. Jeg tar knipeøvelser 2 x daglig og vet at det hjelper å styrke bekkenbunnen. Har også gode øvelser å ta hvis det blir verre. Gåing i ulendt terreng er også forebyggende. :)
 
Er 4+4 og sliter med bekkenet, men har muskelsykdom som sannsynligvis gjør det hakke verre, siden eg ikkje kan gå på medisiner for dei vanlige smertene mine
 
Jeg hadde låsning x2 pluss bekkenløsning i forrige svangerskap. Har kjent litt på høyre siden de siste to dagene, håper ikke at det er en låsning jeg begynner å kjenne på!
 
Kjenner det kommer snikende her også.. hadde det sist også, det er 3,5 år siden.. håpet inderlig å slippe unna.
Foreløpig sliter jeg mest med at halebenet blir ømt/vondt når jeg sitter lenge, så det passer jo veldig fint med at jeg har en veldig stillesittende jobb:wtf:
 
Kjenner eindel murr i korsryggen, spesielt når det er mykje opp og ned på jobb (jobbar i helsevesenet). Kan ikkje huske at det kom så tidlig sist o_O
 
Jeg fikk smerter i bekkenet og problemer med å gå i våres. Det skyldes fødselen fra forrige svangerskap.. Begynte behandling (og går fortsatt i behandling) før jeg ble gravid. Så for min del er det vanskelig å si om det er de smertene jeg fortsatt kjenner eller om det er pga ny graviditet. Har smerter bak i bekkenet og ved mye bevegelse går smertene foran i symfysen og gjør det veldig smertefullt å gå/løfte beina. Forrige gang fikk jeg smerter i bekkenet fra jeg fikk positiv test. Spent på hvordan dette svangerskapet blir..
 
Jeg har bekkensmerter allerede.. er 4+4. Jeg hadde ekstrem bekkenløsning Med de 2 andre- men ikke før rundt halvveis i svangerskapet , og i vår hadde jeg en bekkenlåsning, som jeg fikk behandlet hos kiropraktor. i natt har jeg sovet dårlig, liksom ikke finnet en god stilling. Verker i korsryggen/bekkenet.. veldig rart så tidlig .. :confused: men har forstått at det er hormonelt ..? Noen som vet?
 
Jeg har bekkensmerter allerede.. er 4+4. Jeg hadde ekstrem bekkenløsning Med de 2 andre- men ikke før rundt halvveis i svangerskapet , og i vår hadde jeg en bekkenlåsning, som jeg fikk behandlet hos kiropraktor. i natt har jeg sovet dårlig, liksom ikke finnet en god stilling. Verker i korsryggen/bekkenet.. veldig rart så tidlig .. :confused: men har forstått at det er hormonelt ..? Noen som vet?

Foreldrerådet har en episode om bekkenleddsmerter som jeg synes var informativ og fin. Man vet faktisk ikke helt hva det skyldes.

Men et lite skeptisk ord om bekken og kiropraktor: for et år siden ble jeg tøyd og knukket av en kiropraktor som mente jeg hadde "bekkenlåsning". Det viste seg senere å være prolaps og forkalkninger i korsryggen...
Han gjorde nok egentlig vondt verre for meg dessverre. Håper bare det var et uheldig eksempel, men jeg har dessverre blitt enda mer skeptisk enn jeg var fra før...
 
Foreldrerådet har en episode om bekkenleddsmerter som jeg synes var informativ og fin. Man vet faktisk ikke helt hva det skyldes.

Men et lite skeptisk ord om bekken og kiropraktor: for et år siden ble jeg tøyd og knukket av en kiropraktor som mente jeg hadde "bekkenlåsning". Det viste seg senere å være prolaps og forkalkninger i korsryggen...
Han gjorde nok egentlig vondt verre for meg dessverre. Håper bare det var et uheldig eksempel, men jeg har dessverre blitt enda mer skeptisk enn jeg var fra før...

Åå hvor finner jeg den episoden ? :happy:åh såpass.. skjønner jo godt du er skeptisk da! Jeg var bare et par ganger- å ble faktisk bedre heldigvis. Men etter mine forrige svangerskap har jeg alltid fått ekstremt vondt i korsryggen av å gå mye for.eks. Noen timer gåtur eller en dag på kjøpesenter å jeg kan nesten begynne å grine av hvor vondt det gjør :confused:
 
Åå hvor finner jeg den episoden ? :happy:åh såpass.. skjønner jo godt du er skeptisk da! Jeg var bare et par ganger- å ble faktisk bedre heldigvis. Men etter mine forrige svangerskap har jeg alltid fått ekstremt vondt i korsryggen av å gå mye for.eks. Noen timer gåtur eller en dag på kjøpesenter å jeg kan nesten begynne å grine av hvor vondt det gjør :confused:

Du finner den ved å søke i din podcast-app (jeg kan hjelpe deg mer presist om jeg vet om du har iphone eller android). Foreldrerådet er en veldig fin podcast forresten, jeg har snart hørt meg gjennom alle episodene, og kommer nok til å høre noen av dem på nytt etter hvert :)
 
Du finner den ved å søke i din podcast-app (jeg kan hjelpe deg mer presist om jeg vet om du har iphone eller android). Foreldrerådet er en veldig fin podcast forresten, jeg har snart hørt meg gjennom alle episodene, og kommer nok til å høre noen av dem på nytt etter hvert :)

Sånn her ser det ut i podcast-appen på iPhone:
B5566DCA-70D2-4BAA-9BFA-3D4D5F4343FD.jpeg
 
Kjenner noko på gong her og, har hatt det i alle de andre gravitetene, så det kjem vel no og.
 
Back
Topp