Bekkensmerter?

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Har sykt vondt på høyreside av hofta. Smertene går bak på rompa og nedover. Merker det spesielt når jeg har sittet en stund og reiser meg opp og begynner å gå. Knekker nesten sammen. Merker det veldig om jeg har ligget ligg på sofaen feks og skal reise meg opp. Da må jeg støtte meg opp. Jeg har en kontorjobb, så sitter mye i løpet av en dag.
Kan denne smerten ha noe med bekkenet å gjøre tru?
Hvis jeg har like vondt imorgen tidlig tenkte jeg å ringe fastlegen.

Takk for svar <3

Er forresten 4 1/2 mnd :)

Sniker fra april jeg... Har kun erfaring med meg og mine smerter, men da jeg fikk bekkenløsning i uke 12 kjentes det ut som om jeg hadde brukket haleneinet. Smertene skøyt derfra og ut til sidene. Etter et par uker begynte smertene å sette seg på punkter på selve hofta. Jeg har en jobb hvor jeg bare står og går. Men kom også om jeg lå for lenge i en stilling. Har roet seg litt nå, eller kanskje jeg bare er blitt vant med det :P

Mitt råd til deg: ring alltid lege/jordmor om du er usikker. :)

ja jeg har det samme som deg...kan også være bekkenlåsning? Jeg har fått legetime 19 des.så får høre med legen da..

Takk :) ja ska til legen etterpå :)

Jeg har hatt akkurat di samme plagene i perioder.. skikkelig plagsomt!
Får følge litt med på denne tråden å se om jeg blir noe klokere ;)

Jeg har samme, men venstre side ikke høyre.
Merker det blir værre hvis jeg står eller går mye, da har jeg mer vondt neste dag enn hvis jeg har brukt kvelden i sofaen med strikketøyet. Litt bekymra, redd for den vanlige vondten jeg får i rygg, skuldre, nakke og armer hvis jeg ikke får beveget nok på meg. Har legetime på mandag (det er magisk hvor fort en plutselig får legetime bare fordi det er svangerskapsrelatert altså...) og skal høre der og om muligheter for fysio eller kiropraktikk. Tror kanskje kombinasjonen av å knekkes / knaes pluss riktig trening med litt veiledning og slikt kan hjelpe, litt optimist må jeg jo være!

Ja, tror det må være det. Jeg har kronisk prolaps, og kjenner mye av den samme smerten nå, men samtidig er den litt annerledes, sitter litt lenger ned, liksom, som om halebeinet har låst seg. Og det blir verre jo mer jeg sitter.

Har meldt meg på svømmetrening for gravide, ei venninne anbefalte det virkelig, så jeg håper det vil hjelp.

Har prolaps jeg å. Så kjenner mye til den også. Men legen trodde det var litt bekkenløsning og ishjas ell åssen det skrives..
Han anbefalte meg å ta sånn gravid svømming, men gikk på barnesvømming med storebror og det måtte jeg slutte med, ble for varmt :p

Jeg har slitt på samme måte som dere, mitt verste felt er venstre side. Det stråler fra halebenet ut mot sidene og kan komme igjen på fremsiden fra lysken til kne.. Jeg har vært til behandling av dette og i de aller fleste tilfeller er det muskulaturen i området som kan trenge en god og jevnlig strekk. Tøy hofteleddsbøyer for å strekke lysken og tøy sete/nedre korsryggsmusklene. Jeg tøyer ved å legge leggen oppå kjøkkenbordet slik at ankelen hviler på bordet og kneet står eller ligger i vinkel (avhengig av hvor myk du er) Det er en fin akutt-behandling som er verdt å prøve :) ;) jeg har holdt det i sjakk i mange uker ved å tøye noen ganger om dagen :)

Back
Topp