Bekkensmerter om natta

• Trådstarter Trådstarter Mamma_i_2020
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_i_2020

Guest
Vondt i bekkenet når jeg sover.
Pleide å sove på ryggen helt til jeg leste at gravide bør ligge på siden. Da fikk jeg litt bekkensmerter.

Noen av dere som gjør øvelser eller har noen tips mot bekkenløsning? leste feks at pute mellom bena om natta skulle hjelpe :)

Vondt i bekkenet når jeg sover.
Pleide å sove på ryggen helt til jeg leste at gravide bør ligge på siden. Da fikk jeg litt bekkensmerter.

Noen av dere som gjør øvelser eller har noen tips mot bekkenløsning? leste feks at pute mellom bena om natta skulle hjelpe :)

Hm, hvorfor kan ikke gravide sove på ryggen? Jeg har bbhugme-puta mellom beina på natta, der er en lifesaver! Så pute mellom beina ville jeg iallefall prøvd :)

Samme her. Men trur det går fint om man sover litt på ryggen. Er en blodåre i ryggen som kommer litt i klem etterhvert da... og det kan bli ubehagelig... har sikkert lest det samme som deg :hilarious:
Jeg får også vondt på natta, men har vondt hele døgnet nå... det værste er å ikke få sove... har pute mellom bena og ett par på siden for å støtte... har nå gått til innkjøp av Bbhugme gravidputa... blei kjøpt på finn.no ;)

Bruker bbhugme og sover allerede på venstresiden pga den er ut.

Men Brukte over ett år etter forrige fødsel på å «klare» å sove på siden igjen! Bekkenet var så umulig, + nattammingen gjorde at jeg måtte sove på rygg leeenge. Heldigvis gikk det over til slutt.

Jeg tar Paracet de dagene/nettene som er ille.

Jeg har også bbhugme puta. Den kan jo brukes på så mange forskjellige måter. Så jeg lager donut av den og ligger på magen oppå den når det er skikkelig ille.

Har pute mellom beina her ☺️ Det hjelper! Ellers paracet. Har smertene mest på natt, fungerer greit på dagtid

https://www.helsenett.no/195-sykdom...tet/19171-mors-sovestilling-og-dodfodsel.html

Da blir det å prøve å sove mest mulig på venstre side fremover :) Heldigvis er det utrolig behagelig å sove sånn når jeg har puta, eneste er at jeg da ligger mot mannen i senga, liker egentlig best å ligge ut mot kanten! Kanskje vi må bytte side i senga :nailbiting: Det tror jeg neppe kommer til å skje :hilarious:

Eg hadde same problemstilling og vi bytta for eit par dagar sidan av den grunn :p

Eg hadde same problemstilling og vi bytta for eit par dagar sidan av den grunn :p

Hvordan går det? Tror jeg hadde vært helt surrete og trodd jeg var et annet sted om jeg våknet på andre siden :P men det spørs om vi ikke skal gi det et forsøk! Jeg merker at jeg stort sett sover på høyre side nå.

Hvordan går det? Tror jeg hadde vært helt surrete og trodd jeg var et annet sted om jeg våknet på andre siden :p men det spørs om vi ikke skal gi det et forsøk! Jeg merker at jeg stort sett sover på høyre side nå.

Eg var ganske forvirra første nettene, sov ikkje så godt heller. Men no går det fint og eg legge meg automatisk meir til venstre no :hello2:sleep002

Har også en BB- hug me. Ja, den er dyr, men for meg har den vært verdt hver en krone.
Jeg har også begynt å få vondt i bekkenet. Natt til torsdag hadde jeg så vondt at jeg våknet på natten og hadde problemer med å sovne igjen. På torsdag hadde jeg såpass med smerter at slet jeg med å gå til og fra sykehuset fra parkeringsplassen da jeg skulle på OUL. Hadde låsning i bekkenet i første svangerskap som jeg gikk til kiropraktor og fikk behandling for, så kjente igjen smertene. Det er mulig jeg kommer til å gå til kiropraktor igjen, men foreløpig har jeg blitt mye bedre i bekkenet etter at jeg begynte med disse øvelsene: https://www.youtube.com/watch?v=ei2OeXv-hXY&feature=share

Begynte på torsdag og i dag lørdag føles det allerede bedre.

Her er en video til som jeg kun har prøvd i dag, håper de kommer til å hjelpe meg like mye, om ikke mer:
https://www.youtube.com/watch?v=2DpbaBRd81A&feature=share

Hadde vært fornøyd om jeg var bare halvparten så fit som hun i den siste videoen. :wacky:

Skal prøve å være disiplinert og gjøre disse øvelsene hver dag fremover. Satser på at det kan gjøre susen for meg:thumright

Vil bare tilføye at tipsene mine er imot/for å forebygge bekkenlåsning og ikke bekkenløsning.

Generelle tips mot bekkenløsning:
  • Respekter smertegrensen. Smerte er et signal fra kroppen som forteller deg at du bør sette ned tempoet.

• Ta hyppige pauser. Med hyppige pauser unngår du å utsette kroppen for overbelastning som kan resultere i smerter. Det er svært viktig at du også på jobben får anledning til å ta regelmessige pauser. Snakk med arbeidsgiveren din om dette. Det kan være det som avgjør om du klarer å være i jobb ut svangerskapet.

• Rolige bevegelser. Unngå brå bevegelser og vridninger. For store bevegelser fører ofte til smerter. Gå rolig.

• Reduser daglige gjøremål. Be om hjelp til for eksempel støvsuging, gulvvask, handling og tunge løft.

Kilde: https://helsenorge.no/gravid/bekkenlosning

Back
Topp