Bekkensmerter og natta

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
jeg har så vondt i bekkenet om natta at det er vanskelig å sove våkner hver gang jeg skal snu meg. Noen tips flere som har vondt ?

Ligger med noen puter som støtter?

Hvis jeg sover uten støtte får jeg smerter umiddelbart, med støtte får jeg en god natt :)

Støtt opp med pute, å når du står opp/legg deg ned så gjør det med samlet ben, samme når du sett deg inn/ut i bil, e de små tingan i hverdagen som lette på bekkensmertan :-) hadde det hele forige svangerskap å har det no, dog i en litt mildere versjon heldigvis.

jeg har så vondt i bekkenet om natta at det er vanskelig å sove våkner hver gang jeg skal snu meg. Noen tips flere som har vondt ?

Føler med deg. Jeg har allerede hatt det problemet noen uker, men tror det har minsket ganske mye etter jeg begynte å sove med pute mellom bena! Prøv det. Jeg har en relativt stor og fast pute. .

Føler med deg. Jeg har allerede hatt det problemet noen uker, men tror det har minsket ganske mye etter jeg begynte å sove med pute mellom bena! Prøv det. Jeg har en relativt stor og fast pute. .

Da skal jeg prøve det, blir så sliten av dårlig søvn. Er det noen øvelser/ type trening som hjelper?

Jeg har også mye vondt, men det ble mye bedre etter at jeg fikk BBhugme i hus! I begynnelsen lå jeg med den foran meg, med den mellom bena fra knærne og ned. I det siste har jeg lagt den bak ryggen som støtte, slik at jeg kan ligge halvveis på siden og halvveis på ryggen. Har den fremdeles mellom knærne :) Hvis jeg vil snu meg på ryggen i løpet av natta legger jeg den under knærne, og Gud bedre for en forskjell det gjør!

Går du til fysioterapeut, forresten? Jeg går både på gruppetreninger for bekkenplager og til behandling, og det hjelper mye :)

Her er alt galt om natta:mad: sovner greit, men våkner av bekkensmerter hver gang jeg flytter på meg, har prøvd med pute, men da blir det varmt så våkner jeg av det. Og hvis jeg tilfeldigvis skulle klare å sove noen timer våkner jeg av at nesa er så tett at jeg ikke får puste:mad: så jeg liker ikke netter for tiden, prøver å se positivt på det, men den dårlige søvnen gjør noe med humøret :confused:

Jeg bruker også pute mellom beina om natta. Gjorde det forrige graviditet også men da hjalp det ikke mye for bekkenet var såpass ødelagt :sorry: nå forebygger jeg alt jeg kan med trening, fysioterapeut, puter her og der, de små tiltakene (fikk tips hos jordmor) og med å gå tur hver dag i ulendt terreng. Foreløpig fungerer tiltakene bra:happy:

Hvis du bruker pute mellom bena om natta, husk på at den bør ligge mellom knærne og anklene :) Det er da bekkenet blir stabilisert best mulig, bena kommer på lik høyde med bekkenet hvis du skjønner.
Ellers så bør du passe på å holde bena samlet når du går inn/ut av bil (rompa inn først, så bena) og også ha dem samla når du legger deg/reiser deg (rompa på senga først, så legger du deg sidelengs ned) :)

Jeg har også mye vondt, men det ble mye bedre etter at jeg fikk BBhugme i hus! I begynnelsen lå jeg med den foran meg, med den mellom bena fra knærne og ned. I det siste har jeg lagt den bak ryggen som støtte, slik at jeg kan ligge halvveis på siden og halvveis på ryggen. Har den fremdeles mellom knærne :) Hvis jeg vil snu meg på ryggen i løpet av natta legger jeg den under knærne, og Gud bedre for en forskjell det gjør!

Går du til fysioterapeut, forresten? Jeg går både på gruppetreninger for bekkenplager og til behandling, og det hjelper mye :)

Kan du sende bilde AV puta? Hvor får jeg kjøpt det?

Back
Topp