Bekkensmerter og lite tilrettelegging

Lillevenn2016

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hva ville dere gjort når de ikke har anledning til å tilrettelegge mer på jobb enn de allerede har gjort, og dere sliter med bekkensmerter..?

Har begynt å fått bekkenløsning og det er ganske smertefult til tider. Har en ganske travel jobb hvor vi er avhengig av å jobbe i team til tider for å få ting til å gå rundt. Jeg mener de har tilrettelagt fint til nå og skrøt av det til sjefen igår, men da fikk jeg tilbake av han at de ikke kunne fortsette sånn og at hvis jeg ikke klarte like mye så måtte jeg sykmelde meg. Er dette noe jeg kan eventuelt få svangerskapspenger for eller bør jeg sykmelde meg? Hva gangner meg best ved eventuell permisjonsstart? Vi har sesongbetont arbeid og det vil bli enda større press når sommeren starter... Blir deprimert av det hele, spesielt når jeg får beskjed om å sykmelde meg..

Bestill time hos legen din og gå for svangerskapspenger ( da bruker du ikke av sykepengekassen eller din egen rett til sykemelding. Man vet jo ikke hva man har behov for etter fødsel eller etter foreldrepermisjon og man har vel kun 12 mnd man kan motta sykepenger. Jeg forventet sist at bekkenet skulle bli helt bra igjen etter fødsel, men det tok årevis og kunne ikke gå tilbake til gammeljobben.

Du kan lese mer om svangerskapspenger på nav sine sider og kan motta det helt til du går over i foreldreperm før fødsel

Var hos jordmor i går og hin hjalp meg med å søke om svangerskapspenger, høres ut som du også har gid grunn for det. Les mer på arbeidstilsynet sine sider, under graviditet.

Jordmor fikset så det ble svangerskapspenger til meg da jobb ikke kunne tilrettelegge. Vi går alene på skift og det går ikke an å tilrettelegge rett og slett, den som jobber må gjøre alt på skiftet.

Jordmor fikset så det ble svangerskapspenger til meg da jobb ikke kunne tilrettelegge. Vi går alene på skift og det går ikke an å tilrettelegge rett og slett, den som jobber må gjøre alt på skiftet.

Hvor lang tid tok det før du fikk svangerskapspenger? Søkte for en uke siden, men har hørt det er lang ventetid og jeg er skikkelig blakk :(

Jeg ble først sykemeldt i noen mnd før vi fant ut at det ikke var mulig å tilrettelegge mer, da fikk jeg svangerskapspenger i stedet. Spør legen din om det :)

Hvor lang tid tok det før du fikk svangerskapspenger? Søkte for en uke siden, men har hørt det er lang ventetid og jeg er skikkelig blakk :(
Det skal vel gå like lang tid som sykemelding? Hvis ikke har du krav på sosialhjelp, spør om krisestønad/krisehjelp, så får du penger så du klarer deg midlertidig i hvertfall :)

3 uker her. Bor i Sørtrøndelag. Men arbeidsgiver betaler lønn som vanlig og så får de refundert av nav
. Stod oppgitt 6 uker behandlingstid for sørtrøndelag på nav sine sider. Lykke til :-)

Hva ville dere gjort når de ikke har anledning til å tilrettelegge mer på jobb enn de allerede har gjort, og dere sliter med bekkensmerter..?

Har begynt å fått bekkenløsning og det er ganske smertefult til tider. Har en ganske travel jobb hvor vi er avhengig av å jobbe i team til tider for å få ting til å gå rundt. Jeg mener de har tilrettelagt fint til nå og skrøt av det til sjefen igår, men da fikk jeg tilbake av han at de ikke kunne fortsette sånn og at hvis jeg ikke klarte like mye så måtte jeg sykmelde meg. Er dette noe jeg kan eventuelt få svangerskapspenger for eller bør jeg sykmelde meg? Hva gangner meg best ved eventuell permisjonsstart? Vi har sesongbetont arbeid og det vil bli enda større press når sommeren starter... Blir deprimert av det hele, spesielt når jeg får beskjed om å sykmelde meg..
Jeg hadde sykemeldt meg... Kroppens måte å si ifra på..

Back
Topp