Bekkensmerter 3 mnd etter fødsel

Augustbaby19

Flørter med forumet
Hei! Jeg hadde bekkensmerter foran da jeg var gravid. Etter fødsel ble smertene borte, men da babyen min var 3 måneder kom smertene tilbake, ikke foran, men bak denne gangen. Går hos kiropraktor nå.

Er det noen andre som har opplevd det samme? Hva gjorde dere? Ble dere bra igjen?
Er så bekymret for at jeg ikke skal bli bra. Bare å gå en rolig tur kjennes godt så jeg kan ikke gå så langt.
 
Hei! Jeg hadde bekkensmerter foran da jeg var gravid. Etter fødsel ble smertene borte, men da babyen min var 3 måneder kom smertene tilbake, ikke foran, men bak denne gangen. Går hos kiropraktor nå.

Er det noen andre som har opplevd det samme? Hva gjorde dere? Ble dere bra igjen?
Er så bekymret for at jeg ikke skal bli bra. Bare å gå en rolig tur kjennes godt så jeg kan ikke gå så langt.
Hadde bekkensmerter/problemer fra graviditeten til ca 4 måneder etter fødsel så gikk det bedre men jeg kan fortsatt kjenne på det innimellom selv over ett år etter fødsel. Har fått beskjed om å styrke hele kroppen, spesielt kjernemuskulaturen som holder kroppen på plass på en måte. Har dessverre ikke vært veldig flink til å følge dette opp da det er lite tid til egentid men skal bli det nå :)
 
Hei! Jeg hadde bekkensmerter foran da jeg var gravid. Etter fødsel ble smertene borte, men da babyen min var 3 måneder kom smertene tilbake, ikke foran, men bak denne gangen. Går hos kiropraktor nå.

Er det noen andre som har opplevd det samme? Hva gjorde dere? Ble dere bra igjen?
Er så bekymret for at jeg ikke skal bli bra. Bare å gå en rolig tur kjennes godt så jeg kan ikke gå så langt.
Har hatt bekkenbunnssmerter til nå (4 mnd etter fødsel). Går til manuellterapaut, går rolige turer og lytter til kroppen når det er nok.
 
Sannsynlig vill det hjelpe å trene med fokus på kjernemuskulatur og bekkenbunn. Når de er svak et man veldig utsatt for låsninger, hilsen hun som venter på kiropraktor timen nå 16 mnd etter fødsel;-)
 
Hva gjør manuellterapauten?
Bekkenleddet mitt ble litt skjevt etter fødsel, så han manipulerer det på plass igjen (høres verre ut enn det egentlig er). I tillegg jobber vi med masse øvelser for å styrke bekkenbunnen. Det har virkelig vært gull verdt, kunne knapt gå 30 min tur uten å få vondt og nå er jeg oppe i 2 timer+ :)
 
Hei! Jeg hadde bekkensmerter foran da jeg var gravid. Etter fødsel ble smertene borte, men da babyen min var 3 måneder kom smertene tilbake, ikke foran, men bak denne gangen. Går hos kiropraktor nå.

Er det noen andre som har opplevd det samme? Hva gjorde dere? Ble dere bra igjen?
Er så bekymret for at jeg ikke skal bli bra. Bare å gå en rolig tur kjennes godt så jeg kan ikke gå så langt.
Ja, etter eldste kjente jeg litt i ca 4 mnd etterpå. Nå er yngste snart 5 mnd,og kjenner litt ennå, liksom at jeg stivner litt hvis jeg går langt. Jeg tenker å ta tiden til hjelp, trene opp kroppen nå med turer, og ned de kiloene jeg la på meg. Så får jeg se hva som evt er situasjonen da.
 
Lille her er 10 mnd og jeg har først nå begynt hos osteopat da det ikke gikk over av seg selv, men ble verre.

Første han spurte om var om jeg hadde prøvd å tøye. Han forklarte at innimellom så tar kroppen litt for mye i når den skal rette seg opp etter svangerskap og fødsel (hvor bekkenet blir løsere slik at baby kommer igjennom).
 
Jeg går til kiropraktor (fikk vondt i ryggen igjen rett etter fødsel omtrent), og har også fått øvelser som jeg fjøre hver dag. Som de andre sier er det fokus på bekkenbunnsmuskulaturen, og å styrke setemuskulator og mage/kjernemuskulatur :)
 
Fikk alvorlige smerter 3 mnd etter fødsel pga overanstrengelse. Gikk privat til osteopat og var ikke veldig fornøyd da han omtrent nekta å gi meg egne øvelser på tross av gjentatte spørsmål om disse. Avsluttet i juni/juli da jeg var noe bedre. Fikk endelig physio etter ett år ventetid nå i januar etter to mnd med mye plager og med noen få øvelser jeg allerede mye bedre.

egen erfaring er at overanstrengelse, turer på asvalt lg tunge løft kan forverre det.
Tur i skog og mark, og lette løft går fint.
 
Mine bekkensmerter begynte å bli bedre etter ett år ca sist, med full behandling fra kiro og fysio, men ja spent om jeg må like lang vei igjen. Ble ikke 100% før jeg ble gravid igjen, og trening ble jeg verre av så fulgte strengt planen mine behandlere hadde lagt opp og treningen som fulgte med der, og først da begynte jeg å bli bedre, men ja vi hadde to års perspektiv på å bli smertefri. Men alt er fra kropp til kropp, hvertfall med bekken.

men ikke gjør ting som gjør deg vondt uansett om andre anbefaler det for seg selv, lytt på behandleren din og finn din vei til rehabilitering❤️ For meg å gå tur var det verste og ble liggende i dager etterpå og var tilbake på smerteskala 8 9 så og for andre funker det, men ja du må finne ut hva som funker for din kropp.
 
Back
Topp