Bekkenproblemer ?

LiBe

Glad i forumet
Trur seriøst eg har nåkka bekken-trøbbel!!!!
Våkna i dag med vondt i venstre rompeball ++, har vært på jobb, og nå i ettermiddag har eg jævla ont der!!!!!!!
Har lest om bekkenløsning, og de symptomene har eg :(
Åsså SÅ tidlig!!!!!!
Var så vondt nå at eg ikkje sku komme meg opp av sofa, nesten på gråten så ont!!!!!!!

Noen erfaringer om bekkenløsning noen??????

jeg hadde det forrige svangerskap og ble ufør, sengeliggende og gikk mye med krykker.
Da ble det konstatert bekkenløsning.

Har fortsatt bekkenplager ett svangerskapet og merker nå at det blir mer og mer som dagene går.

ikke noe bra valg for oss også bli gravid nå, men hadde så lyst.

gruer meg til dette bare blir verre og verre....

ORIGINAL: sokkestompen

jeg hadde det forrige svangerskap og ble ufør, sengeliggende og gikk mye med krykker.
Da ble det konstatert bekkenløsning.

Har fortsatt bekkenplager ett svangerskapet og merker nå at det blir mer og mer som dagene går.

ikke noe bra valg for oss også bli gravid nå, men hadde så lyst.

gruer meg til dette bare blir verre og verre....

Huff ja... :/
Håper virkelig dette "bare" er en nerve i klem, og at det går over fort!!!!

Jeg fikk bekkenløsning i uke 17 sist gang, og det var vist unormalt tidlig iflg. legen og fysioterapauten. Men har kjent plagene etter fødselen, og de er der fremdeles, så lurer på hvor lenge jeg holder før det blir for vondt denne gangen. [8|]

Jeg kjenner allerede små stikk av smerte nedover på utsiden av lårene. Det kommer hvis jeg blir stående lenge og legge vekta på ett bein. Da får jeg grusomt vondt og må vippe litt fra side til side for å få løst opp i det. Jeg trodde en stund jeg bare var støl etter en svømmetur, men har kommet fram til at det er nok bare tidlige tegn til at bekkenet begynner å bli mykere. Jeg har hypermobile ledd også, så mine ledd kan fort begynne å danse rundt inni meg når hormonene riktig får slå seg løs i kroppen min. [&:] Men orker ikke å sitte å grue meg på forskudd. Så jeg tar hver dag som den kommer og satser på at det holder seg vekke så lenge som mulig. Tar det heller litt med ro når jeg kjenner det gjør vondt og setter meg ned i stedet for å tvinge meg selv til å stå videre og late som ingenting.

Jeg har hatt en del smerter i kroppen fra før av på grunn av leddene mine og jeg har blitt så vant til det så jeg har hatt en stygg tendens til å bare presse meg selv videre fordi jeg blir så frustrert over å ikke fungere som folk flest. Jeg vil jo så gjerne fungere og har erfart at det oftest bare gjør litt vondt etterpå for å så gå over. Hvis det jeg kjenner nå er tidlige tegn på bekkenløsning så vil jeg ikke ta sjansen og tar det derfor litt mer med ro enn ellers. [:)]

Forsiktig gåing og sånt noe er bare sunt tror jeg. Men ikke overdriv hvis man kjenner sånne smerter. Er man flink til å ta det med ro i starten så er det større sjanse for at det blir mindre plager lenger ut i svangerskapet. Så ta det med ro damer! Jeg tror ikke det er umulig å kjenne tegn til ting tidlig... Men det er ikke bekkenløsning før plagene er så ille at man blir alvorlig hemmet i hverdagen. [;)] Krysser fingrene for at vi holder oss friske og fine hele gjengen her!

Jeg hadde det sist,og forventer vel egentlg og få det denne gangen også.Ble 30% sykemeldt allerede i uke 13 sist og mere og mere sykemeldt utover svangerskapet.

Husk at du har krav på gratis fysioterapi under svangerskapet og tror det er ca 6 mnd etter fødsel.Må ha henvisning fra legen.

Jeg gikk til fotsoneterapeut sist gang. Det hjalp masse.
Jeg vet også at mange har veldig god nytte av kiropraktor.
Men viktigst av alt er vel å holde det litt i sjakk selv. Enkle øvelser for å trene opp muskelaturen.

ORIGINAL: scorpio

Jeg hadde det sist,og forventer vel egentlg og få det denne gangen også.Ble 30% sykemeldt allerede i uke 13 sist og mere og mere sykemeldt utover svangerskapet.

Husk at du har krav på gratis fysioterapi under svangerskapet og tror det er ca 6 mnd etter fødsel.Må ha henvisning fra legen.

GRATIS fysio???? Hmmm... DET ska eg da benytte meg av [;)]

Back
Topp