Bekkenproblemer

M-40443832

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er 10+0 i dag, og for 3-4 uker siden begynte jeg å kjenne stråling nedover venstre rumpe/lår. Sjekket opp i det og fikk beskjed om skjeve korsben og bekkenlÅsning. Vet jo (hehe etter å ha googlet da) at hormonene setter i gang bekkenet - men SÅ tidlig?!
Noen kloke og erfarne kvinns her som kan dele litt bekken-historikk med ei som ikke kommer seg av flekken? ;)

Jeg ville oppsøkt en osteopat e.l for å behandling. Jeg har hatt litt problemer med stramt bekken/låsning tidligere og fikk da hjelp til å løsne det + øvelser som kunne hjelpe.

Hei!
Jeg er 10+0 i dag, og for 3-4 uker siden begynte jeg å kjenne stråling nedover venstre rumpe/lår. Sjekket opp i det og fikk beskjed om skjeve korsben og bekkenlÅsning. Vet jo (hehe etter å ha googlet da) at hormonene setter i gang bekkenet - men SÅ tidlig?!
Noen kloke og erfarne kvinns her som kan dele litt bekken-historikk med ei som ikke kommer seg av flekken? ;)
Kan jeg spørre hvem som sa at det er bekkenlåsning? Første svangerskap hadde jeg bare bittelitt ilinger nedover bakside lår/rampe. Men svært lite. Forrige gang hadde jeg nesten invalidiserende bekkenløsning, hvor jeg brukte krykker til slutt utendørs. Og våknet hver gang jeg bevegde meg i senga på natt. Den gangen startet det allerede i uke 8 ca, og ble gradvis værre. Denne gangen kjente jeg det i uke 12 første gangen. Men nå er det ikke gradvis værre, eller. Joda. Men det er overraskende vondt til å være så tidlig da.

Sist var jeg til fysioterapeut. Men følte helt ærlig ikke at det hjalp stort.

Kan jeg spørre hvem som sa at det er bekkenlåsning? Første svangerskap hadde jeg bare bittelitt ilinger nedover bakside lår/rampe. Men svært lite. Forrige gang hadde jeg nesten invalidiserende bekkenløsning, hvor jeg brukte krykker til slutt utendørs. Og våknet hver gang jeg bevegde meg i senga på natt. Den gangen startet det allerede i uke 8 ca, og ble gradvis værre. Denne gangen kjente jeg det i uke 12 første gangen. Men nå er det ikke gradvis værre, eller. Joda. Men det er overraskende vondt til å være så tidlig da.

Sist var jeg til fysioterapeut. Men følte helt ærlig ikke at det hjalp stort.

Å stakkars! Det er heftig.. Og det var løsning?
Har gått til en naprapat tre ganger nå som sa det var skjevt og låst, men føler det er litt sånn «jaaa når passer det å komme igjen?» og ikke «dette kan du gjøre på egenhånd for at det skal bli bedre.»
Kanskje kiropraktor er veien å gå da?

Å stakkars! Det er heftig.. Og det var løsning?
Har gått til en naprapat tre ganger nå som sa det var skjevt og låst, men føler det er litt sånn «jaaa når passer det å komme igjen?» og ikke «dette kan du gjøre på egenhånd for at det skal bli bedre.»
Kanskje kiropraktor er veien å gå da?
Var løsning jeg skjønte på fysio. Men, jeg følte alt var så diffust, og følte det ble tatt som en selvfølge at jeg hadde bekkenløsning liksom, uten å undersøke det noe videre på en måte. Også når det klikket helt på innsiden av lysken, nede ved underlivet, så følte jeg alt låste seg, men også der ble det bare bortføyd med bekkenløsning uten noe mer. Men jeg vet helt ærlig ikke forskjellen på løsning og løsning :laughing002 men ja. Det var sykt heftig mens det sto på.men så når jenta var ute, var alt av smerter i forbindelse med bekken sporløst forsvunnet

Sniker
Jeg anbeflaer også osteopat. Redda meg i flere svangerskap :)
Alle kvinner har bekkenløsning når de er gravide, det er rent hormonelt - men det er veldig ulikt om man faktisk får vondt av dette eller ei. Det kan starte helt fra egget har festet seg i livmor og også variere gjennom svangerskapet gitt at mengden hormoner er i litt endring hele tiden, og at barnet blir større i størrelse. For noen blir det feks bedre hvis hodet fester seg mot slutten.
Også kan man som nevnt få låsning, og da vil det hjelpe med behandling. Er det plager kun av hormonene som gir bekkenløsning, kan mange likevel ha bedring av behandling selv om det ikke fjerner alle smerter :)
Videre kan lett trening og bevegelse for noen bedre smertene - dette er så individuelt. Men Helseoversikt-appen har enkle treningsøvelser for gravide!

Back
Topp