Bekkenproblemer

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Jeg er så sliten av det bekkenet mitt. Har vært ute på mye gåing i dag og det endte med smerter så ille at jeg ble kvalm av det :-( Sliter også med mye kynnere når jeg skal legge meg og den eneste stillinga som gjør at jeg omtrent ikke får kynnere er "selvfølgelig" den stillingen som gjør at jeg får vondt i bekkenet. Legen sykemeldte meg 80% og sliter da i tillegg med dårlig samvittighet ovenfor jobben. Uff, bare klaging dette her. Er veldig hormonell :-(

Jeg er så sliten av det bekkenet mitt. Har vært ute på mye gåing i dag og det endte med smerter så ille at jeg ble kvalm av det :-( Sliter også med mye kynnere når jeg skal legge meg og den eneste stillinga som gjør at jeg omtrent ikke får kynnere er "selvfølgelig" den stillingen som gjør at jeg får vondt i bekkenet. Legen sykemeldte meg 80% og sliter da i tillegg med dårlig samvittighet ovenfor jobben. Uff, bare klaging dette her. Er veldig hormonell :-(

Du har all min sympati og medfølelse![emoji173]️ Bekkensmerter er helt jævlig!!!
Prøv å fokuser på at dett bare er en kort periode av arbeidslivet ditt og ikke minst, det min lege terper for meg hver gang, du skal klare å ta deg av en baby etter når juni kommer![emoji6]
Jeg er selv 100% sykemeldt pga bekkenet og hverken lege eller fysio regner med jeg kommer tilbake i jobb dette svangerskapet[emoji53] Det samme skjedde forrige svangerskap, da gikk jeg med skyldfølelse i over 6 måneder og det gikk til slutt hardt utover psyken min. Denne gangen har jeg forsont meg med at det er sånn det blir og har valgt at jeg heller skal nyte så godt jeg kan[emoji4] Det hjelper å ha ei liten frøken på 2 år som trenger meg, men det er absolutt ikke noe nederlag å være sykemeldt uten barn fra før heller!!
Lytt til kroppen din og legen!![emoji173]️

Du har all min sympati og medfølelse![emoji173]️ Bekkensmerter er helt jævlig!!!
Prøv å fokuser på at dett bare er en kort periode av arbeidslivet ditt og ikke minst, det min lege terper for meg hver gang, du skal klare å ta deg av en baby etter når juni kommer![emoji6]
Jeg er selv 100% sykemeldt pga bekkenet og hverken lege eller fysio regner med jeg kommer tilbake i jobb dette svangerskapet[emoji53] Det samme skjedde forrige svangerskap, da gikk jeg med skyldfølelse i over 6 måneder og det gikk til slutt hardt utover psyken min. Denne gangen har jeg forsont meg med at det er sånn det blir og har valgt at jeg heller skal nyte så godt jeg kan[emoji4] Det hjelper å ha ei liten frøken på 2 år som trenger meg, men det er absolutt ikke noe nederlag å være sykemeldt uten barn fra før heller!!
Lytt til kroppen din og legen!![emoji173]️

Tusen takk for gode og oppmuntrende ord! <3 Det hjalp veldig <3 Så kjedelig du også sliter med bekkenet, men som du sier så skal vi også klare å ta oss av babyen når den kommer :-)

Ingen tvil at dette tærer på psyken, men jeg skal prøve å tenke så positivt jeg kan! Jeg skal ringe fysio på mandag og håper det vil bedre noe :-)

Tusen takk for gode og oppmuntrende ord! <3 Det hjalp veldig <3 Så kjedelig du også sliter med bekkenet, men som du sier så skal vi også klare å ta oss av babyen når den kommer :-)

Ingen tvil at dette tærer på psyken, men jeg skal prøve å tenke så positivt jeg kan! Jeg skal ringe fysio på mandag og håper det vil bedre noe :-)

Så bra det var til hjelp[emoji173]️
Flott at du ringer fysio[emoji4] Håper du får god effekt av det! Jeg kan varmt anbefale trening i varmtvannsbasseng[emoji4] Det ga meg i det minste en liten pause fra smertene sist, så planen er å komme igang med det nå på nyåret selv[emoji4]

Og ikke hør på alle disse som har hatt bekkenløsning, men som klarte både ditt og datt!! Kan godt være de har hatt bekkenløsning altså, men akkurat som alt annet er dette veldig individuelt!![emoji6] Og smertene kan faktisk være helt invalidiserende! Det er ikke bare noe du finner på inni hodet ditt! Og arbeidsgiveren din kommer aldri til å takke deg for at du ødelegger kroppen din for dem[emoji6] Jeg har endelig innsett dette selv, det satt langt inne[emoji849]

Også er det bare å sende meg et pip/quote meg om du trenger å lufte tanker rundt bekkenet og alt det drar med seg![emoji173]️ For det er no skikkelig dritt både fysisk og psykisk!!

Kranglete bekken her også.. føles ut som jeg snubler i meg selv når jeg har sittet litt for lenge.. Ja, for min del må jeg bare øve på å være fornøyd med det jeg får gjort, og ta resten en annen dag. Styrer arbeidsdagen selv, vanskelig til tider det også. Bør legge inn noen ekstra hviletider. Og finne ut av hva som fungerer og hva som ikke er bra. Jeg har nettopp kjøpt bbhugme-pute. Og synes det er godt å ligge i varmt karbad.
Masse lykke til! Del gjerne erfaringer og gode råd!

Dere med bekkenløsning, hvor kjenner man det? Hadde bekkenlåsning sist, men har de siste dagene hatt utrolig vondt i/ved hoftekammen som stråler oppover OG nedover siden [emoji848]

Dere med bekkenløsning, hvor kjenner man det? Hadde bekkenlåsning sist, men har de siste dagene hatt utrolig vondt i/ved hoftekammen som stråler oppover OG nedover siden [emoji848]

Jeg har mye vondt bak i setet og forran i symfysen, også mye vondt i hoftene.
Kanskje ta en tur til fysio (man trenger ikke henvisning fra lege lengre)? Bedre føre-var-prinsippet tenker jeg[emoji85]

Kranglete bekken her også.. føles ut som jeg snubler i meg selv når jeg har sittet litt for lenge.. Ja, for min del må jeg bare øve på å være fornøyd med det jeg får gjort, og ta resten en annen dag. Styrer arbeidsdagen selv, vanskelig til tider det også. Bør legge inn noen ekstra hviletider. Og finne ut av hva som fungerer og hva som ikke er bra. Jeg har nettopp kjøpt bbhugme-pute. Og synes det er godt å ligge i varmt karbad.
Masse lykke til! Del gjerne erfaringer og gode råd!

Bbhugme er genial![emoji173]️ Sist svangerskap hadde jeg den til og med med meg på ferie til Hellas[emoji6]
Varme bad/varmeputer/varme dusjer osv hjelper mye[emoji4] Jeg gikk på varmtvannsbasseng trening sist og kommer til å gjøre det samme denne gang. Da får man trent og myket opp i muskulaturen[emoji4] Lett massasje av mannen kan også hjelpe godt på smerten, spesielt i setemuskulaturen[emoji4] Og selvfølgelig behandling hos fysio/kiropraktor!
Jeg kan ikke støvsuge/vaske gulv og lignende, da blir jeg sengeliggende. Jeg holder meg langt unna alt annet enn støvtørking[emoji85]
Og det viktigste... Jeg har innfunnet meg med at bekkenet er helt håpløst og er derfor sykemeldt 100%, og bruker den lille energien og overskuddet jeg har på jentungen og mannen[emoji173]️ Per i dag har jeg nok med å klare å hente og levere i barnehagen, og leke litt med frøkna fram til sengetid.. Håper selvfølgelig på bedring, men regner ikke med det (da blir skuffelsen for stor når bedringen uteblir)...

Bekkenet har begynt å krangle. Jobber på rehab avd. Fått litt hjelp av fysio der, er ergoterapeut selv.

Det som har vært til hjelp for meg så langt. Er å sitte litt bredbeint på kontorstolen for å stabilisere bekkenet med god støtte i ryggen. Da har jeg mindre smerter når jeg kommer hjem fra jobb.

Slipper de tyngste hodetraume pas slik at belastningen på kroppen blir mindre.

Men regner med på et tidspkt at det blir sykemelding.

Har vært sykemeldt 100% i en måned før jul pga kvalme. I juleferien var jeg fortsatt en del kvalm. Har kjent det litt i korsryggen ganske lenge men etter jeg begynte å jobbe i forrige uke ble det verre. Mye trapper og jobber som lærer så blir mye ståing og gåing i klasserommet. Ekstra vondt å lene seg over do når jeg måtte spy. Måtte gå til avdleder og endte opp med å gråte på kontorer hans. Han skulle få andre lærere til å hjelpe meg så jeg kommer ajour med arbeidet. Det hopet seg opp når jeg ikke klarte å gjøre det jeg skulle.

Nå er jeg veldig redd for at bekkenet skal bli så vondt at jeg ikke klarer å jobbe mer. Kan det gå over???

Burde jeg dra til lege/manuellterapaut/fysioterapaut/kiropraktor??? Hvem kan hjelpe meg med å holde meg i jobb? Trenger veiledning og lindring for å vite hva jeg skal gjøre.

Førstegangsmamma uke 16

Har vært sykemeldt 100% i en måned før jul pga kvalme. I juleferien var jeg fortsatt en del kvalm. Har kjent det litt i korsryggen ganske lenge men etter jeg begynte å jobbe i forrige uke ble det verre. Mye trapper og jobber som lærer så blir mye ståing og gåing i klasserommet. Ekstra vondt å lene seg over do når jeg måtte spy. Måtte gå til avdleder og endte opp med å gråte på kontorer hans. Han skulle få andre lærere til å hjelpe meg så jeg kommer ajour med arbeidet. Det hopet seg opp når jeg ikke klarte å gjøre det jeg skulle.

Nå er jeg veldig redd for at bekkenet skal bli så vondt at jeg ikke klarer å jobbe mer. Kan det gå over???

Burde jeg dra til lege/manuellterapaut/fysioterapaut/kiropraktor??? Hvem kan hjelpe meg med å holde meg i jobb? Trenger veiledning og lindring for å vite hva jeg skal gjøre.

Førstegangsmamma uke 16

Jeg vil anbefale at du tar deg en tur til fysio[emoji4] Hvis du får behandling tidlig er det nok størst mulighet for å holde deg i jobb lengst mulig!
Og bekkenet kan bli bedre med behandling[emoji4]
Kan også være greit å nevne det for legen på neste kontroll... Så de står i journalen din, med tanke på historikk senere. Men du trenger ikke å gå til legen for å få henvisning til fysio lengre, bare å gå rett til fysio[emoji4]

Jeg vil anbefale at du tar deg en tur til fysio[emoji4] Hvis du får behandling tidlig er det nok størst mulighet for å holde deg i jobb lengst mulig!
Og bekkenet kan bli bedre med behandling[emoji4]
Kan også være greit å nevne det for legen på neste kontroll... Så de står i journalen din, med tanke på historikk senere. Men du trenger ikke å gå til legen for å få henvisning til fysio lengre, bare å gå rett til fysio[emoji4]

Ok gjør det! Håper noen er ledige i byen. Er det mulig å få det gratis av fysio da? Har nok påbegynnende gangvansker. Vondt å gå og spesielt trapper.

Ok gjør det! Håper noen er ledige i byen. Er det mulig å få det gratis av fysio da? Har nok påbegynnende gangvansker. Vondt å gå og spesielt trapper.

Fysio er ikke gratis lengre, dessverre, du har en liten egenandel (tror det er rett rundt 100kr per time) fram til du har betalt så mye at du får frikort (annet enn frikort hos legen).
Forhør deg i forhold til en som kan bekkenplager hos gravide[emoji4]

Ikke godt[emoji17] Du har all min sympati![emoji173]️ Jeg hadde store plager både forrige gang og nå også denne gangen...

Ahh ok det visste jeg ikke!! Da får jeg bare ringe rundt og kanskje får jeg time. Var ei i byen som sa hun har stått på venteliste siden oktober for behandling av bekkenløsning. Håper noen tar meg inn.. skal ikke pynte på formen altså.. får overdrive litt kanskje så jeg blir prioritert..

Back
Topp