Bekkenproblemer

3barnsmor90

Forelsket i forumet
Hei

Flere som sliter med bekkenet etter fødsel? Hadde bekkenløsning de siste mnd, synes det ble verre etter fødsel. Nå begynner det å komme seg, lengter etter å orke å gå fjellturer o.l nå blir det bare trilleturer i nærområdet.

Sliter også en del med urinlekkasje når jeg går tur, ikke vert så flink med knipeøvelser. Noen andre ting man kan gjøre for å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen?

Sliter med bekkenet ja, er 5 uker siden fødsel og det er mye verre enn da jeg var gravid. Nå sitter smertene både i symfyse halebeinet og i hoftekula. Men har ei som ikke sover på natta (våken fra 23/24 til 04/06), så går mange runder i stua med henne på armen hver natt. Man skal vel helst ta det litt med ro for å komme seg. Knipeøvelser er eneste måten å styrke bekkenbunnsmuskulaturen. Men hvis du tar bekkenhev samtidig som du gjør knipeøvelser er det litt mer gøy og du får tatt flere av musklene rundt også!:)

Ja sliter med bekkenet her også. Ble først skikkelig vondt etter fødsel. Går fint på tur, men når jeg setter meg ned etterpå så stivner hele bekkenet og det er fryktelig vondt å komme i gang. Klarer ikke å stå på en fot for å ta på bukse for eks. Legen lurer på om det kan være jeg fikk ett brudd i bekkenet etter fødselen. (Styrtfødsel 20 min) og jeg er henvist til røntgen. Og du, aldri for sent å begynne knipingen-gjør underverker før du vet ordet av det☺️

Back
Topp