Bekkenproblemer!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Sist så hadde jeg litt vondt i bekkenet,men denne gangen er det mye verre. Sliter ofte med å gå osv..

Er det plager som forsvinner samtidig som ungen kommer ut, eller vil problemet fortsatt være der etter fødsel? :/

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Sent from my iPhone using BV Forum

Hormonene som er der vil nok henge litt i etter fødsel og - men på de aller fleste vil det gå vekk etter hvert :-)
Vet ikke hvor lang tid det tar da..

Jeg sliter veldig med bekkenet selv.. Du burde virkelig ta det med ro i tiden etter fødsel! For de fleste forsvinner smertene etterhvert, men hvis du overanstrenger deg så er det mange som sliter resten av livet dessverre.. Vær forsiktig med tunge løft, og pass på likevekt og stabilitet i bekkenet når du beveger deg også i tiden etter fødsel :) Krysser fingrene for oss begge for at det slipper etter fødsel, for det er virkelig ikke godt :)

Etter hva jeg har forstått så er det noen som blir kvitt det rett etter fødselen, noen etter 6 uker, flere år og noen blir aldri helt kvitt det. Er bare tiden som vil vise hvilket tilfelle du og jeg får.

Jeg ble anbefalt av kiropraktoren min i dag å komme inn for en time i løpet av de første seks ukene etter fødsel. Dette fordi da er de myke tøyelige delene av bekkenet fortsatt myke av hormoner, og det er lettere med justering enn senere. Jeg vet ikke om dette er lurt eller vitenskapelig korrekt eller noe som helst, men før jeg dro dit i dag kunne jeg nesten ikke gå og nå er verden et nytt og bedre sted igjen, så for meg har behandligen hatt fantastisk effekt på bekkenløsningen, så jeg kommer til å ta en tur etter fødsel også.

Ved begge mine 2 andre svangerskap gikk bekkenproblemene over etter fødselen, håper det denne gangen også da bekkenet er verre enn det var de 2 svangerskapene til sammen og mer til

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed om at hvis det ikke har forsvunnet etter 6-8 uker etter fødsel så måtte jeg kontakte lege og fysioterapeuten igjen for å få behandling.
Jm sa at det var for lite at barnefar bare var hjemme i to uker etter fødselen når jeg har så store bekkenproblemmer som jeg har nå. Siden jeg er så dårlig ville hun tro at det ville ta litt tid før jeg ville bli bra igjen og da måtte jeg ha hjelp. Hun tror ikke at jeg vil være i stand til å bære henne, noe som vil gjør det vanskelig med daglig stell av henne.

Back
Topp