Bekkenproblemer..allereeeedeee??

*Shining Star*

Flørter med forumet
Flere som har problemer med bekkenløsning/låsning allerede?? Bikker 16 fullgåtte uker på mandag og bekkenet stivner helt hvis jeg har vert i aktivitet, setter / legger meg nedpå litt, og så skal reise meg. Ser ut som en pingvin deluxe der jeg kaver meg avgårde.. Er helt ok mens jeg er i aktivitet, da er det ikke vondt i det hele tatt.

jeg sliter veldig også allerede, men jeg kan kanskje takke meg selv, siden jeg ikke hadde blitt helt bra etter andremann ennå. sliter med iliosacralleddene, så hvis jeg går mer enn 10 meter, så har jeg kjempevondt i hele rompa.. prøvde å gå litt idag, og da kapitulerer jeg. så det er egentlig behagelig at dagene mine går med til å å ligge på sofaen...... bortsett fra at jeg burde jo rørt litt på meg, da. så jeg begynner på varmtvannsbassengtrening neste uke. det er godt!

ellers, så er vel tipsene
* å ta det litt med ro
* ta korte steg
* bruk gode sko, og ikke for trange bukser (slik at man greier å bevege seg naturlig)
* IKKE VAGGE!! jo mer mage man får, jo mer fristende er det å vagge, da blir det bare verre. rett opp ryggen, og gå så normalt man kan.

Begynte i uke 7 her....måtte gå på krykker i begynnelsen....fysioterapi og bassengtrening.

Etter en lang dag, er jeg helt ferdig. Ingenting som virker, bare det å legge seg ned som fungerer.

jepp ..

har hatt smeter i ny og ne siden uke 7 :(

men jordmora mi sa at svømming og fysio og naprapat skulle hjelpe :)

(heldigvis har vi egne for gravide i kommunen så det er bare halv pris ) :D

Huff, kjipern at det er så mange som får det så tidlig da  I de foregående svangerskapene mine har jeg ikke merket noe til det så tidlig som dette her. Menmen, jeg får holde meg aktiv så lenge jeg klarer, kanskje jeg skal begynne på svømming. Det er jo kjekt for ungene også  Merker heldigvis ikke noe til det før ETTER jeg har vert aktiv da, sånn at det er bare når jeg har hvilt ut og skal reise meg at det begynner å gjøre vondt.

plages en del her også. sist var jeg helt sengeliggende de siste 3 månedene:( huff...

går til kiropraktor nå da, både med ryggen og bekkenet. hadde første behandling i dag, forferdelig ubehagelig, men han tror han skal klare å holde meg på føttene hele svangerskapet i allefall =)

Merker det bare når jeg skal legge meg ned, får så sinnsykt vondt i ryggen og hoftene, kjennes ut som om jeg skal falle fra hverandre emoticon  Fikk bekkenløsning sist og endte opp på krykker så.. blir vel samme opplegget denne gangen også..

ja.. uff..
har det når eg går eg..
kan ikke gå lange turen får det begynner å verke skikkelig.. da må eg bare legge meg!
og når eg ligger kjenner eg ingenting, men når eg da reiser meg opp igjen er det veldig vondt! fikk det ca i uke 11

Back
Topp