Bekkenplager

LindaB

Forelsket i forumet
Jeg er 12 uker på vei, og begynte å få bekkenplager allerede i 9. uke! Det kjennes som skarpe stikk eller en veldig stølhet. Som oftest er det ett punkt til venstre og litt høyere enn halebeinet. Noen ganger flytter smerten seg over til høyre side. Og noen ganger gjør det vondt rett inn i "skinka". Noen ganger stråler smerten ned i ett av lårene. Smertene kommer og går.

Skal begynne hos fysioterapeut til uken, og kommer da til å få et treningsopplegg og øvelser som skal virke forbyggende. Jeg har to eldre søstre som har født tre barn hver seg, og begge var ganske hardt plaget med bekkenløsning. Jeg håper på å bli såpass flink til forebyggende øvelser og være forsiktig at jeg klarer å holde det i sjakk så lenge som mulig.

Noen som har efaringer, tips og råd?

heiaaa [:)]
æ va skikkelig plaga m bekkenløsning par uker sia.[:(] klarte så vidt å løfte fåtan, å sove va ett mareritt, d gjor så ond å snu...men så fikk æ liten ferie og fikk slappet av en hel masse, æ gikk småe turer og prøvde trene litt om gangen hver dag... æ løfta fotan opp og hold dem der litt, lå på siden og ryggen og tøya ut musklan forsiktig, veldig forsiktig... og nu går d bedre. klarer o gå litt uten å få d helt forferdelid m engang. men kjenner smertene og d hender at på kvelden får æ kink i bekken og ryggen og må sitte eller ligge helt stille en stund... håper at d ikke blir så mye verre. og håper du får hjelp hos fysioterapeut[;)] du må fortelle kordan d gikk! har du prøvd bekkenbelte? noen si at d også hjelper, bekken får litt støtte...

Back
Topp