Bekkenplager

VilmaKK

Første møte med forumet
Har en del bekkenplager, men med trening og tøying klarer jeg å holde det i sjakk. Jobber 100% men merker at halebeinet skurrer litt etter en lang dag i kontorstolen. Har noen tips til bekkenpute som kan hjelpe?
 
Mange har god effekt av å sitte på en pilates ball istedet for stol, iallefall i perioder :happy: Bytte litt på
 
Har en del bekkenplager, men med trening og tøying klarer jeg å holde det i sjakk. Jobber 100% men merker at halebeinet skurrer litt etter en lang dag i kontorstolen. Har noen tips til bekkenpute som kan hjelpe?
Som nevnt er pilates ball god løsning.

Også viktig å sitte på rett måte, sott litt på kanten av stolen, med fremmovertiltet bekken, bena litt godt fra hverandre med tærne pekende ut. ( tips fra både fysio og kiropraktor jeg har fått)

Også lurt å «dra ut» begge rumpeballer :smiley-ashamed004 :hilarious: Høres altså helt bisarr ut men det korrigerer sittestillingen din mot bekkenet.
 
Takk for gode svar @Aaavinter og @FruJohnsen Pilatesball skal jeg prøve meg på, de dagene jeg har hjemmekontor i hvert fall ☺️ Ellers får jeg bare justere sittestilling min så godt det lar seg gjøre. Fort gjort å glemme seg
 
Takk for gode svar @Aaavinter og @FruJohnsen Pilatesball skal jeg prøve meg på, de dagene jeg har hjemmekontor i hvert fall ☺️ Ellers får jeg bare justere sittestilling min så godt det lar seg gjøre. Fort gjort å glemme seg
Det er helt sant. Det kan hende en fysioterapeut har noe mer konkret å komme med. Jeg anbefaler uansett at du tar kontakt med noen som kan bekken, så du kan prøve å forebygge en eventuell smell i bekkenet.
 
Back
Topp