Bekkenplager

LaLuna0

Betatt av forumet
Jeg er 5+3 og har allerede fått et smertefullt bekken. Har vondt i symfysen, korsryggen, hoftekammen og det stråler nedover låret. Driver egentlig med dans (en type med mye vridninger og "feil" bevegelser), men det har jeg allerede måttet legge fra meg da legen sier jeg bør ligge unna. Hvis denne graviditeten går bra så har jeg mange lange uker foran meg når det starter så tidlig.

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå å gjøre det verre? Jeg klarer å sykle, så prøver å gjøre det mest mulig. Å sitte over tid gjør vondt, men det kan jeg ikke unngå når jeg studerer.

Jeg ville anbefalt å dra til fysio.
Holder selv på med dans, og klarte det ganske bra frem til opptil 6mnd. Da var jeg litt overivrig på en dansekveld, og virkelig storkoste meg med masse dans. Etter bare en 5min pause den kvelden, var det gjort.
Full stopp i kroppen, enorme smerter. Klarte ikke komme meg ut av sengen dagen etter.

Så fikk jeg heldigvis time hos fysio fort og det hjalp så mye. Ble helt smertefri på 3 behandlinger.
Hadde samme smerteområder som deg.

Holder selv på med dans, og klarte det ganske bra frem til opptil 6mnd. Da var jeg litt overivrig på en dansekveld, og virkelig storkoste meg med masse dans. Etter bare en 5min pause den kvelden, var det gjort.
Full stopp i kroppen, enorme smerter. Klarte ikke komme meg ut av sengen dagen etter.

Så fikk jeg heldigvis time hos fysio fort og det hjalp så mye. Ble helt smertefri på 3 behandlinger.

Oi! Vet du hvilke bevegelser som gjorde det verre? Og hva slags behandling fikk du av fysio?

Dra til fysioterapeut eller manuellterapaut. Dei kan gje deg gode treningsøvelser som hjelper i staden for å gjere ting verre, og ge generelle tips.