Bekkenplager

Strikkoman

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Jeg har de siste ukene kjent små stramninger og smerte i nedre rygg og fikk idag bekrefta at det er dette som er bekkenplager. Jordmor anbefalte fysio eller kiropraktor. Noen som har erfaringer? Ønsker også å trene stryke under svangerskape men har holdt meg unna knebøy, markløft og hiptrust, og itilleg begynt på yoga. Tar imot alle tips ang bekkensmerter ;)

Varme risposer og varmt bad kan få musklene til å slappe av og lette litt på smertene. Glatt laken(silke) for å gi mindre motstand når du flytter på deg. Basseng trening, så får du i gang blodsirkulasjonen uten å belaste bekkenet så mye.
Få mannen din til å masere inn varmelotion på korsryggen din. Lindrer lenge etter han har masert[emoji6]

Varme risposer og varmt bad kan få musklene til å slappe av og lette litt på smertene. Glatt laken(silke) for å gi mindre motstand når du flytter på deg. Basseng trening, så får du i gang blodsirkulasjonen uten å belaste bekkenet så mye.
Få mannen din til å masere inn varmelotion på korsryggen din. Lindrer lenge etter han har masert[emoji6]

Tusen takk:) da får jeg finne fram heatlotion i kveld [emoji173]️[emoji1362]

Her hadde jeg låsning i bekkenet forrige svangerskap. Da var det kun kiropraktor som hjalp. Gikk først til fysio da jeg trodde det var bekkenløsning (da er det Fysio som hjelper), men han fulgte meg raskt over gangen til kollegaen sin. Det var himmelsk å få brekker opp bekkenet en gang i uken!

Her hadde jeg låsning i bekkenet forrige svangerskap. Da var det kun kiropraktor som hjalp. Gikk først til fysio da jeg trodde det var bekkenløsning (da er det Fysio som hjelper), men han fulgte meg raskt over gangen til kollegaen sin. Det var himmelsk å få brekker opp bekkenet en gang i uken!

Ah takk- skal til legen i dag så håper å få en rask henvisning

Sist svangerskap hadde jeg store problemer med låsninger som endte med at jeg mer eller mindre ble liggende på sofaen med konstante smerter,etter fødsel var jeg hos kiropraktor som også knakk opp bekkenet ca 7ganger og ble gradvis bedre etter 1 år,nå er plagene kommet tilbake og jeg er i varme basseng flere ganger i uken og bruker vannstråler fra boblebad til å løse opp opp i muskulatur i korsrygg/bekken/rompe..anbefaler egentlig å snakke med kiropraktor da det er veldig behagelig etter å bli knekt opp etter låsning..men ellers er vann og varme som smertelindring nødvendig.bruker en gel/stift som heter biofreeze etter svømming og ved søvnproblemer pga smerte,den kjøler ned først og så blir det varmt!ellers tror jeg å ikke overbelaste er viktig og ikke gå mye på betong underlag(kan f.eks ikke gå mye i butikker/ikea osv.før det gjør veldig vondt!

Sist fikk jeg forresten bare beskjed av legen at det er «bekken løsning»,der er vanlig og ikke noe å gjøre med,men etter fødsel fant jeg ut at det var låsninger og det kan kiropraktor behandle underveis,hvis ikke lege henviser til behandling er det nok lurt å be om henvisning til kiropraktor så man ikke går hele graviditeten og blir mer «invalid»og smertepåvirket før fødselen!

Back
Topp