Bekkenplager

Overraskelse

Glad i forumet
Desemberlykke2017
Dere som har hatt bekkenplager i tidligere svangerskap når fikk dere det?

Jeg er nå 10+2 nå, og bekkenet har låst seg helt, Greier så vidt å gå.
Alt er vondt, vondt å sitte, vondt å bøye, løfte ting har jeg ikke krefter til, akkurat som fotene svikter under meg og når jeg står i ro stråler det nedover venstrefoten. Eneste som går bra er å ligge på ryggen, da kjenner jeg kun moderater smerter.
Vært til kiropraktor to ganger og føler jeg er på stede hvil eller hakke dårligere for hver behandling:(
Han sier det er ei nerve i klem, men skulle det ikke ha blitt bedre etter ei uke?
Har aldri hatt plager tidligere i mine svangerskap, men har hatt betennelse i bekkenet av andre grunner, men dette er verre:nailbiting:
Kan det være bekkenløsning eller låsning som har kommet alt?

Jeg hadde også låsning i bekkenet.. ha tålmodighet mtp kiropraktor, jeg var der 5 ganger før det slapp helt.. og så må man desverre gjøre en jobb selv, selv om det er forbanna vondt.. ta lange skritt innimellom når du går tur så bekkenet får beveget seg, og hvil ved å ligge på rygg med knærne opp, og ikke sittende! Fikk sitteforbud, og det funka! Hvis det er mer vondt etter at han har "knekt" deg opp så er det fordi manipulasjon av leddet skaper irritasjon. For meg hjalp det veldig med ispose i 10minutter-intervaller! Masse god bedring!

Fikk konstatert bekkenløsning i uke 6 denne gangen:/ Fått et treningsopplegg av manuell terapaut. Foreløpig går det greit med bekkenbelte og gode sko

ja, det kommer tidligere og tidligere hos meg for hvert svangerskap, men er flink til å forebygge, trene og styrke for å unngå at det skal skjære seg fra samme dag som jeg blir gravid. men kjenner det når jeg gjør det jeg ikke bør gjøre som husarbeid, gå for mye og for lenge og sitter feil og går med feil sko osv

Kjente det fra uke 7-8 her. Første gangen kom det fra uke 13 ca. Hjelper på de dagene jeg har tilrettelegging på jobb. Men merker det de dagene det dessverre faller bort. Skal få kontaktet fysio nå.

Liten oppdatering fra meg:wacky:
Legen var på ferie på fredagen og fikk beskjed om å ta kontakt på tirsdag:banghead:
Det hele endte med legevakta i kveld. Hvorfor jeg har de smertene jeg har, kunne han ikke gi svar på, men mente at det ikke er bekkenløsning eller låsning. Ville legge meg inn for smertelindrende behandling, men fikk dra hjem med paralgin forte i lomma med håp om at det tar smertene. Om ikke blir det innleggelse i morgen for å få lindrende smertestillende intravenøs.
Satser på en god natt og at smertene avtar utover natten og dagen i morgen:oops:

Legen var på ferie på fredagen og fikk beskjed om å ta kontakt på tirsdag:banghead:
Det hele endte med legevakta i kveld. Hvorfor jeg har de smertene jeg har, kunne han ikke gi svar på, men mente at det ikke er bekkenløsning eller låsning. Ville legge meg inn for smertelindrende behandling, men fikk dra hjem med paralgin forte i lomma med håp om at det tar smertene. Om ikke blir det innleggelse i morgen for å få lindrende smertestillende intravenøs.
Satser på en god natt og at smertene avtar utover natten og dagen i morgen:oops:

Stakkar deg, høres forferdelig ut! Hvordan går det med deg i dag? Håper det er noe raskt forbigående eller noe som kan fikses enkelt!

Huff da! Det hørtes virkelig ikke noe særlig ut. Hvordan går det i dag?

God bedring! Håper det fortsetter i riktig vei [emoji4]

Back
Topp