Bekkenplager?

emma1

Betatt av forumet
Noen som sliter med bekkenplager?
Fikk i dag påvist løsning i bekkenet på venstre side så tydelivis ikke rart at jeg har hatt vondt.:( Hva ble andre anbefalt for å forebygge?

Noen som sliter med bekkenplager?
Fikk i dag påvist løsning i bekkenet på venstre side så tydelivis ikke rart at jeg har hatt vondt.:( Hva ble andre anbefalt for å forebygge?

Jeg har også kun på venstre side, fikk beskjed av fysio at det beste var å lytte til kroppen og ta det med ro. Har også fått øvelser som jeg kan gjøre, men føler ikke de hjelper noe. det beste er å legge seg ned når det blir vondt.

Jeg har også fått øvelser av fysio, og her hjelper de på :) ellers er jeg enig med wish43 i at det er viktig å lytte til kroppen og ta det med ro når det er vondt.

Jeg har det mest på h. side, men har måttet ta meg litt hardt ut med husarbeid og litt for tunge løft den siste uken, med det resultatet at jeg har vondt på begge sider :confused:

Jeg har forresten ikke andre forebyggingsråd enn å holde bena samlet :p Jeg er elendig på å huske det, men prøver å huske det ut og inn av bil og opp i/ut av sengen

Jeg har veldig vondt i venstre side.. Har fått
Time hos kiropraktor så håper Det kan hjelpe, for nå må jeg bite tenka sammen når jeg må gå :sour:

Har fått noen øvelser hos fysio som jeg prøver å gjøre hjemme, tips om å bruke bekkenbelte når jeg står og går mye (legen er ikke like begeistret for det tipset), lytte til kroppen og ta nok pauser.

Annen fysio (som har gravidtrening i basseng) sier at knipeøvelser er de første og viktigste øvelsene hun ber gravide med bekken problemer (egentlig alle gravide) om å gjøre.

Kusinen min endte opp på krykker pga bekkenet da hun var gravid fordi hun sprang etter bussen en dag, så hun ba meg om å ikke springe (ikke at jeg tror det blir et problem, for her går det bokstavelig tregt fremover )

Jeg har veldig vondt i venstre side.. Har fått
Time hos kiropraktor så håper Det kan hjelpe, for nå må jeg bite tenka sammen når jeg må gå :sour:

Ble frarådet kiropraktor av jordmor:wideyed: ble henvist til fysioterapaut som hadde spesialisert seg på svangerskapsplager...

Har fått noen øvelser hos fysio som jeg prøver å gjøre hjemme, tips om å bruke bekkenbelte når jeg står og går mye (legen er ikke like begeistret for det tipset), lytte til kroppen og ta nok pauser.

Annen fysio (som har gravidtrening i basseng) sier at knipeøvelser er de første og viktigste øvelsene hun ber gravide med bekken problemer (egentlig alle gravide) om å gjøre.

Kusinen min endte opp på krykker pga bekkenet da hun var gravid fordi hun sprang etter bussen en dag, så hun ba meg om å ikke springe (ikke at jeg tror det blir et problem, for her går det bokstavelig tregt fremover )

Hvorfor er legen din i mot bekkenbelte? Jeg har brukt det i de andre svangerskapene, men jeg gav det selvfølgelig bort i høst før jeg visste at jeg var gravid og har ikke tatt meg råd til et nytt

Hvorfor er legen din i mot bekkenbelte? Jeg har brukt det i de andre svangerskapene, men jeg gav det selvfølgelig bort i høst før jeg visste at jeg var gravid og har ikke tatt meg råd til et nytt

Mener hun sa at det er fordi med for mye bruk kan man miste styrken i musklene, som igjen gjerne forverrer bekkenløsningen også etter svangerskapet.
Jeg har kjøpt, men burde bli flinkere å ta det på når jeg vet det blir mye gåing/ståing.. (Du finner gjerne brukte bekkenbelter på Finn til rundt halv pris av det de skal ha på apoteket)

Eneste som hjelper (litt) her er å ha en hard pute mellom beina når jeg sover, og slappe av når jeg kan i løpet av dagen. Etter mye sittestilling (middager ute osv) er jeg også helt gåen. Så trikset her er å balansere sitting/ligging/gåing..

Back
Topp