Bekkenplager?

Mininummer2

Betatt av forumet
Har de siste dagene hatt litt vondt ved siden av halebeinet/rumpe ballen.. kjennte det godt i dag når eg løftet på jobb (jobber i bhg) kan dette være starten på bekkenplager?

Noen andre som opplever dette og har tips?

Syns det er veldig tidlig da jeg bare er 11+0 og lagt på meg 1 kg :p

Har også vondt ved siden av halebeinet. Har tidligere før jeg ble gravid hatt d ca 1 gang i mnd, men nå er det verre og nesten daglig. Varmepute hjalp meg her om dagen da jeg såvidt klarte å gå. Usikker på hva det er og hva som kan fungere. Så tar i mot tips :)

• Liker
Reactions: k90
Jeg og har det, inni ene rumpeballen på en måte. Øverst på siden av halebeinet.. forklarte det til legen min på kontroll sist (i uke 12) og da mente han at det kunne være påbegynnes e bekkenplager, evnt en låsning. Så måtte bare følge med og gi beskjed om det ble verre ift jobb. Tenkte høre om det kanskje kan være en ide med kiropraktor?

• Liker
Reactions: k90
Du er ikke alene!! Har sjukt vondt i halebenet- og i bekkenet- og det stråler nedover benene! Henvisning er sendt til fysio heldigvis :-)

Med førstemann var jeg veldig plaget allerede fra uke 8 :(

Håper du blir bedre :)

Blir mer og mer plaget her også.. Sover dårlig natta og er avhengig av å ha pute mellom beina når jeg ligger på siden og under knærne når jeg ligger på ryggen.. Er helt ødelagt de dagene det skjer mye.. Bare det å være i juleselskap har vært pyton etter noen timer.. Og bare 1-1,5 time på kjøpesenteret forje uke ødelagte resten av den dagen.. Fikk det tidlig med førstemann også så blir å spør etter henvisning til fysioterapeut etter nyttår :)

Har hatt vondt i halebein/rumpe/hofte/korsrygg hele graviditeten, og vært sykemeldt 50-100% siden uke seks. Legen mener det ikke har noe med graviditeten å gjøre da det startet før jeg ble gravid - startet med hormoner 14 dager før egginnsett da jeg er gravid via fryseforsøk (ivf), og de først smertene startet da, så har vært sykemeldt for lav muskulær ryggsmerte. Har vært hos fysio og han mener det er bekkenet som krangler, har noen øvelser jeg har fått hos han som jeg prøver å gjøre de dagene jeg ikke er på jobb (barnehage), men de siste ukene har kvalmen ikke tillatt noe ekstra. Er bedre ved rolige dager, og i dag kjente jeg nesten ikke noe før etter noen timer på jobb-nå i kveld er det slik at jeg kjenner det hver gang jeg står og går.
Nå har jeg startet å få vondt i skambeinet også, så får se hvordan dette utarter seg.

Jada, hadde store bekkenplager i de to andre svangerskapene og det ser ikke ut for at det blir annerledes denne gangen heller :(

Jeg kjente det sist fra uke 9 og var opp og ned gjennom hele svangerskapet. Jobbet 50% siste fem ukene men klarte meg ellers bra.

Back
Topp