Bekkenplager

Elva

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibaluba 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen som kjenner noe i bekkenet?

Har kjent litt i korsrygg og ene hofta siden jeg startet med progynova (østrogen tilskudd) for rundt en måned siden. Den siste uken har jeg kjent det mer eller mindre hele tiden, og på lørdag var det så vidt jeg kom meg opp trappen til andre etasje her hjemme, ble bedre etter å ha lagt på sofaen en stund. Er ofte bedre på morgen/formiddag og værst på kvelden. På jobb er det bare trapper, så ikke like enkelt der heller.

Har fått legetime på onsdag, så får høre hva hun sier.

Merker ingenting enda, men merket det heller ikke før uke 15-16 sist. Håper å slippe helt denne gang, løfte mindre enn sist! Er så håpløst hvis man plages av det...

Ja! Kjenner mye allerede. Kjent nesten siden positiv test. Men er bare 14 mnd siden jeg fødte sist, hadde mye bekkenplager både før og etter den fødselen..

Jeg får smerter i lysken på høyre side. Trodde jeg hadde strekt meg på trening (taekwondo) men nå er det lenge siden jeg var på trening og får det likevel iblant... dette lover bra de neste 8 mnd :nailbiting:

Jeg kjenner det litt avogpå. Kjenner det egentlig mest som låsninger og at bekkenet stiver ordentlig til, hvor det går mest ut over høyre side... Kan ikke gjøre bevegelser for fort, da ståler det hardt nedover hele beinet og andre ganger så svikter beinet. Har foreløpig bare hatt en ille dag så langt, men har god effekt av å tøye så gjør jeg det regelmessig så går det greit. Dette er av tidligere erfaringer :)

Jepp, jeg kjenner det i bekken, rumpe og beina. Kjent det siden starten av uke 7. Er foreløpig overkommelig, har blitt veldig bevisst på å tilrettelegge så mye som jeg kan på jobben.

Oohyes. Smertene kommer sigende, kan ikke stå oppreist lenge (stille) da verkere det. Har allerede nå begynt med bekkenvuggingen :-( vondt å gå korte steg, for lange steg, løpe :(

Var hos legen i dag pga rygg/hofte, hun mente det var muskulært og ikke noe med graviditeten. (Jeg tror fortsatt at det kan være hormoner som har gjort utslaget)
Har fått henvisning til fysio, og det var en i området som kunne gi meg time allerede på fredag:) Så satser på det vil hjelper

Dersom jeg ligger på siden når jeg ligger på sofaen, blir jeg helt stiv i bekkenet og må liksom gå meg løs igjen....ser helt fjernt ut, må liksom slepe beina bortover hehe :-)

Ja! Har vondt i korsryggen og nedover rumpa, skal til kiropraktor nå... er vel litt fortidlig til at det kan være bekkenløsning? Er 6 + 2 i dag, får høre hva hun sier...

Hun sa det ikke var bekkenløsning, men stivhet i korsrygg og bekken, mente det var pga jeg har vert så mye i ro i det siste, fordi jeg er så trøtt og sliten... men at det var bra jeg kom for det kan utvikle seg til bekkenløsning...

Jeg er mye øm i korsryggen men håper ikke det er begynnelsen på bekkenproblemer.. Virker mer som menssmerter, som jeg har i magen også.

Jeg hadde bekkenvondt i forrige sv. , men ikke bekkenløsning. Legen min sa at bekkenplager dessverre heller var regelen enn unntaket for gravide og at plagene kommer i ulike grader.

I første svangerskap kom bekkenplagene like før positiv test, men den gangen skjønte jeg jo ikke hva det var.
I andre svangerskap var det bekkenplagene som fikk meg til å ta testen, hehe..
Denne gangen trodde jeg ikke jeg kunne være gravid siden jeg ikke kjente de plagene, men jammen har de kommet i løpet av et par dager.

Skal sies jeg egentlig aldri ble helt bra fra det etter første svangerskap, men styrketrening de siste tre årene har hjulpet veldig. Håper derfor det ikke blir så ille at krykkene må frem igjen denne gangen..

Back
Topp