Bekkenplager

Karnil90

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Er det flere som fremdeles sliter med bekkenplager ? Hva gjør dere for å eventuelt bedre det?

Jeg kan fint jogge eller gå på fjellet innenfor en viss begrensning.. Men å spille volleyball der det er mye sideveis og belastning på en og en fot.. Det sitter for det meste i øvre del av rumpen og kjempe øm i muskulaturen på utsiden av låret..

Blir sprø av dette her og ønsker virkelig å komme meg tilbake på volleyballbanen igjen.. :( jeg fødte 26.mai.. Det er blitt bedre og det skal mer til før eg får vondt, men det hjelper lite så lenge jeg får det...

Gå til fysio!
Jeg slet med bekkenplager i svangerskapet som blusset opp dersom jeg gjorde noe veldig fysisk. Hos fysio fikk jeg øvelser som styrker kjernemuskulaturen, noe som er ganske viktig. Jeg merket bedring ganske fort.

Jeg gikk til manuellterapeut. Hjalp en del, men da jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen ble det verre. Nå er jeg gravid igjen, og hadde bekkenløsning helt til jeg ble det (ca 15 måneder etter fødsel), så ble fort sykemeldt for å ikke forverre eller trigge det så det forhåpentligvis går over fortere etter neste fødsel. Noen sliter jo dessverre med det resten av livet, men jeg fikk beskjed om at det kunne gå opp til tre år før det ga seg.

Å trene kjernemuskulatur er vel noe som kan hjelpe. Finne øvelser som passer deg og som du føler du klarer å utføre uten å få vondt.

Back
Topp