Bekkenplager?

Sprelline

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg er nå i uke 17, og har de siste dagene begynt å få en verkende/murrende følelse i korsryggen, noen ganger litt nederst i magen også, og det føles som det går ned i beina. Beina føles på en måte støle. Har også vondt i halebeinet om jeg sitter rett opp og ned for lenge, og en del verking i symfysebeinet (spesielt om natta) Har tenkt på dette som vanlige bekkenplager, men ble litt bekymret av denne verkingen/murringen som plutselig har dukket opp. Kan sammenliknes med menssmerter.
Så jeg lurer egentlig på om noen her inne har erfaring med bekkenløsning? Hvordan det eventuelt kjennes ut? Også synes jeg det er litt tidlig med disse plagene? Sikkert veldig individuelt, men vil gjerne høre erfaringer:)

Har ikke erfaring med bekkenløsning :( men jeg er veldig plaget med lysk og korsrygg :( Har spurt kiropraktoren min om det er bekkenløsning, men hun sier at det ikke er det.. Har problemer med å gå etter å ha sittet stille en periode :( Har skade på halebeinet etter kraftig fall på snowboard for noen år tilbake :(

Har ikke erfaring med bekkenløsning :( men jeg er veldig plaget med lysk og korsrygg :( Har spurt kiropraktoren min om det er bekkenløsning, men hun sier at det ikke er det.. Har problemer med å gå etter å ha sittet stille en periode :( Har skade på halebeinet etter kraftig fall på snowboard for noen år tilbake :(

Uff det hørtes ikke godt ut:( Nei det kan vel være rygg-/bekkenplager uten å være bekkenløsning også. Men plager er det jo uansett. Er du sykemeldt? Jeg vurderer om jeg burde spørre legen om en 20%, for sånn det er nå orker jeg kun å komme meg gjennom arbeidsdagen. Fungerer du greit i hverdagen?

Uff det hørtes ikke godt ut:( Nei det kan vel være rygg-/bekkenplager uten å være bekkenløsning også. Men plager er det jo uansett. Er du sykemeldt? Jeg vurderer om jeg burde spørre legen om en 20%, for sånn det er nå orker jeg kun å komme meg gjennom arbeidsdagen. Fungerer du greit i hverdagen?

Er ikle lett det der når det skjer så mye endringer nedi der nå som det vokser :)
Jeg er 40% sykemeldt, men ikke for plager, men for engstelse (mistet to ganger tidligere), så legen ville jeg skulle ta det med ro frem til uke 12 :) også ble jeg igjen sykemeldt etter det.. Så har vært det i snart 2 mnd nå ;) Men jeg kjenner at det har vært utrolig godt for kroppen å bare jobbe 4,5 timer hver dag å så få kommet ut av kontoret :) Har kontorjobb så sitter veldig mye, hvis jeg ikke er flink til å bruke hev/senk pulten min :p
Jeg fungerer bedre nå som jeg ikke er så kvalm og fått tilbake matlysten :) Har en datter på 3,5 år som har nok energi når jeg kommer hjem også, så blir en del lek med hun og, selv om samboer gjør mesteparten av den fysiske leken med hun :)
Jeg hadde spurt legen om å få noen prosent for å få kjent på det å ta det med ro :) Åssen type jobb har du?

Jeg fikk bekkenlåsning i slutten av uke fire, eneste som hjalp var hvile og kiropraktor behandling! Jeg har samme plager som deg, så absolutt verdt å få behandling og gradert sykemelding!

Jeg fikk bekkenlåsning i slutten av uke fire, eneste som hjalp var hvile og kiropraktor behandling! Jeg har samme plager som deg, så absolutt verdt å få behandling og gradert sykemelding!

Oj det var tidlig! Utrolig kjedelig:( Men da trenger jeg iallefall ikke føle at bekkenplager er tidlig i uke 17. Jeg føler også at hvile er det som hjelper best, men får så dårlig samvittighet for det - føler meg litt svak på en måte. Men jeg vet jo at det viktigste er å tenke på meg og babyen, så imorgen har jeg bestilt legetime. Gruer meg litt for å forklare, men det er jo veldig reellt, så håper og tror legen vil være forståelsesfull:)

Er ikle lett det der når det skjer så mye endringer nedi der nå som det vokser :)
Jeg er 40% sykemeldt, men ikke for plager, men for engstelse (mistet to ganger tidligere), så legen ville jeg skulle ta det med ro frem til uke 12 :) også ble jeg igjen sykemeldt etter det.. Så har vært det i snart 2 mnd nå ;) Men jeg kjenner at det har vært utrolig godt for kroppen å bare jobbe 4,5 timer hver dag å så få kommet ut av kontoret :) Har kontorjobb så sitter veldig mye, hvis jeg ikke er flink til å bruke hev/senk pulten min :p
Jeg fungerer bedre nå som jeg ikke er så kvalm og fått tilbake matlysten :) Har en datter på 3,5 år som har nok energi når jeg kommer hjem også, så blir en del lek med hun og, selv om samboer gjør mesteparten av den fysiske leken med hun :)
Jeg hadde spurt legen om å få noen prosent for å få kjent på det å ta det med ro :) Åssen type jobb har du?

Så godt at legen din er så forståelsesfull:) Håper min også er det på timen imorgen. Gruer meg litt for å forklare, føler meg liksom litt "svak" som har plager, men de er veldig reelle, og jeg vet jo at det viktigste er meg og babyen - ikke hva andre tenker.
Jeg har også en liten en (3 år) fra før, og vil jo gjerne ha overskudd til han også:) Så det er nok helt riktig for meg å få en 20-40% sykemelding, jeg får høre litt hva legen sier imorgen. Jeg har en del ansvar på jobb, og også mye ubekvemme stillinger og løft, og det er veldig hektiske dager - noen dager er jeg så sliten av alt at jeg bare har lyst til å grine. Og da blir jeg jo bekymret for stress ift. babyen også.. Uff det skal ikke være lett:(

Back
Topp