Bekkenplager....

LuckyGirl29

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Åååååå... Blir snart sprø, smertene har blitt bare så mye verre over natta, nesten så jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg hen... Har prøvd å ta kontakt med min manuellterapeut, men må vel vente til i morgen...

Noen som har erfaring med at krykker kan være ett godt hjelpemiddel?
Jeg har prøvd bekkenbelte, men det funket dårlig da jeg fikk så vondt foran på magen....

Føler meg helt hjelpesløs, må jo bevege meg, men det gjør jo så sinnsykt vondt hver gang jeg belaster..

Dagens lille utblåsning ;)

Åååååå... Blir snart sprø, smertene har blitt bare så mye verre over natta, nesten så jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg hen... Har prøvd å ta kontakt med min manuellterapeut, men må vel vente til i morgen...

Jeg har prøvd bekkenbelte, men det funket dårlig da jeg fikk så vondt foran på magen....

Føler meg helt hjelpesløs, må jo bevege meg, men det gjør jo så sinnsykt vondt hver gang jeg belaster..

Har du hatt beltet for langt opp da kanskje? Har forstått det sånn at man bør vente lengst mulig med krykker, men husker ikke helt hvorfor.. :-)

For meg hjelper det litt med massasje og fysioterapi :-)

Har du hatt beltet for langt opp da kanskje? Har forstått det sånn at man bør vente lengst mulig med krykker, men husker ikke helt hvorfor.. :)

For meg hjelper det litt med massasje og fysioterapi :)

Nei nei, set var ikke satt på for langt opp, men funket ikke noe greit ;)
Massasje funker der og da, men bare blitt verre igjen nå... Men får håpe han tar kontakt i morgen :)

Har du hatt beltet for langt opp da kanskje? Har forstått det sånn at man bør vente lengst mulig med krykker, men husker ikke helt hvorfor.. :)

For meg hjelper det litt med massasje og fysioterapi :)

Det er så feil du kan få det!
Avlastning av bekkenet bør igangsettes såfort plagene tilsier at avlastning kan ha effekt.

Det er så feil du kan få det!
Avlastning av bekkenet bør igangsettes såfort plagene tilsier at avlastning kan ha effekt.
Min fysioterapeut var av den mening at det kunne gjøre vondt verre, men det er en stund siden vi snakket om det så det er ikke sikkert jeg husker rett grunn :-)

Min fysioterapeut var av den mening at det kunne gjøre vondt verre, men det er en stund siden vi snakket om det så det er ikke sikkert jeg husker rett grunn :)

Da bør han få seg en oppfriskningstime på bekkenplager.
Det skal holdes seminar på Ullevål i januar, kanskje du bør anbefale det til han...
Der skal bl.a Britt Stuge holde et segment om effekt av behandling ;)

Jeg har brukt krykker utenfor huset i flere uker nå og det har vært helt supert for meg. Bekkenet ble verre og verre for hver dag frem til fysio ba meg begynne, og etter det har det stått på stedet hvil. Bruker bekkenbelte iblant, men jeg har samme erfaring som deg med at det gjør vondt i magen.

Jeg har sliti med bekkenet nå siden oktober, og begynte å bruke krykker i november (tok litt tid før jeg fikk ta i de).
Det hjelper meg i korte avstander. Men jeg sliter såpass med bekkenet at jeg har fått kontakten med kommunal ergoterapaut og fått låne bla rullestol. Slik at jeg feks kan dra på shopping og ikke slite med bekkenet i løpet av handlingen samt resten av kvelden.

Går også til fysio som er av formeningen av at det er bedre å ha avslastning tidlig, enn å gå å ha vondt og bli værre. Du skal jo faktisk ha energi til å gå graviditeten ut.
I tillegg så sørger jeg for å ha trening i vann (dvs bevegelser iht hva bekkenet tillater).

Så mitt råd er å ta i mot alle hjelpemidler du kan, du vil ikke ha mer vondt enn du må.

Jeg går en del med krykker. Når det er lange strekninger. Synes det avlaster bra. Men ja, må nok ikke bruke de for mye.
Jeg prøvde også med bekkenbelte, men følte at jeg da at jeg på en måte låste smertene i den ene stillinga. Og at det pressert veldig foran ja. Så det følte jeg ikke var veien å gå.
Bruk litt krykker når du skal gå lange strekninger.

Back
Topp