Bekkenplager

Maggie1

Flørter med forumet
Noen andre der ute med bekkenplager? Er nå 6+0 idag og har hatt vondt siden før jeg testet positivt. Det blir mer og mer, men det hemmer meg ikke i hverdagen, er likevel redd for hvordan det vil bli utover i svangerskapet. Noen med gode tips og råd? Jeg kjente det tidlig sist gang også (8-10 uker) men det ble aldri så galt at jeg måtte sykemelde meg...trente gjorde jeg også, men kunne f.eks ikke få turer. Jeg var hos fysioterapaut sist gang ganske tidlig for å være føre vàr men han ga meg bare tips til treningsøvelser og sa jeg ikke trengte å komme mer... Tror ikke jeg skulle ha hørt på han. Jeg ble nemlig aldri god i bekkenet etter fødsel. Gikk å hadde vondt i 1,5 år etterpå. Men en kiropraktor har greid å fikse det meste, og var ikke fornøyd med konklusjonen til fysio. Har likevel kjent litt vage bekkensmerter ved hver mensen. Men nå er det på ann igjen. Jeg trener og det virker som jeg blir litt verre etter økten, men siden jeg aldri ble helt ødelagt av bekkenet sist svangerskap, så hjalp det kanskje med trening. Hva tror dere? Kan dere dele deres erfaringer? Puh... Dette ble langt;)

Det er i hovedsak bak, under korsryggen. Det stråler litt fremover i ny og ne. Jeg husket det satt seg i halebenet sist gang også, men ikke nå. Kiropraktoren sier at jeg i tillegg har en svakhet i korsryggen som ikke hjelper på akkurat..

Jeg er 5 uker imorgen og idag er ryggen skikkelig vond!
Gjør vondt å stå, gå og sitte.. Eneste som funker er å ligge..
Nå skal jeg prøve å gå ut en tur og se om det funker..

Jeg er 4+2 og kjenner allerede antydninger til bekkenløsning jeg også. Fikk det i uke 8 sist. Er ikke ekstremt plagsomt enda, men kjenner jeg er veldig sliten i ryggen/bekkenet når kvelden nærmer seg..!

Lite hjelp å få herfra da jeg kun hadde isjasnerven i klem. Gikk på krykker mens jeg jobba som støttekontakt for tvillinger :-P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ok. Høres vondt ut. Jeg slet mye med bekkenet forrige gang. Fra uke 20 til over et år etter fødselen.
Hadde smerter i skambenet og veldig mye i halebenet. Eller musklene rundt halebenet.
Gikk til bekkenspesialist som sjekket bekkenet og det var ikke løst i det hele tatt, men kroppen min gikk fortsatt og trodde at bekkenet var løst. Så ubevisst gikk jeg og spente muskulaturen der jeg hadde vondt. Etter det måtte jeg øve mye på å spenne av og slappe av. I tillegg tøye mye. Så det gjør jeg nå også og har fortsatt ikke kjent så mye enda.

Ja, jeg har slitt med bekkenet siden første graviditet. Da kom det i mellom uke 15-17. ble bare verre og verre utover svangerskapet til jeg en dag fikk så vondt i skambeinet og bekkenet st jeg nesten ikke kunne gå. Kom meg omsider til Kiropraktor som kunne fortelle meg st bekkenet var så løst at det var blitt helt skjevt så det sporet feil foran i symfysen. Han fikk rettet det men skaden var gjort og har jo vært helt ubeskrivelig vondt. Tok lang tid før det ble bedre etterfødselen og ble aldri helt bra før jeg igjen ble gravid med nr to. Da kom smertene ganske fort tilbake. Jeg gikk da til Fysio og bekkentrening med Fysio fra uke 11! for å forebygge. Og dette hjalp tror jeg. jobbet halvt fra uke 16 og helt sykemeldt fra ca uke 30. Samme som med nr en. de ville ha meg på krykker, men jeg nektet jo seff. syns det var enda mere styr på glatta. Men kom meg mye etter fødselen og for første gang på 4 år kunne jeg løpe uten smerte! Bare jeg ikke løp for langt. Før jeg testet positiv denne gangen kjente jeg det i bekkenet på høyre side. Og nå er det ømt igjen i symfysen. Men nekter å la det styre meg. Er bare blitt sån det er. På første leveringen vil jeg be om henvisning til Fysio og Fysio trening. Regner med det går greit denne gangen også:) Så ja kjenner en del til bekkenløsning. Kunne nok skrevet en aldri så liten bok:p

Back
Topp