Bekkenplager

Saga14

Forelsket i forumet
Hadde bekkenløsning i svangerskapet, og nå hvis jeg trener en del så kommer det tilbake. I hvertfall ubehag i bekkenområdet som minner om slik det var når lille var i magen. Hadde også litt plager i midt andre svangerskap, men da merket jeg ikke noe etterpå. Noen andre som får igjen plager ved trening/aktivitet? Eventuelle råd om trening som ikke belaster? Trent rask gange, sykling, 30 days shred fra før av. Har vært mest plaget etter flere turer med rask gange, men nå merker jeg det også ved sykling..er litt kjipt..

Ja, desverre :( ikke like vondt som under svangerskapet, men kjedelig å plages med det.
kjenner det etter lange gåturer(særlig turer på asfaltunderlag), stått lenge oppreist. det finnes vel øvelser for å bli bedre, vet om andre som har fått øvelser av fysio ol.
Noen andre?

Hadde ikke bekkenløsning, men merker for i bekken-korsryggområdet når jeg går mye på asfalt. Tror det tar ganske lang tid før kroppen blir seg selv igjen. Merker for min egen del at jeg har utbytte av turer i skogsterreng, mykt og variert underlag. Lykke til.

Takk for svar:) Får prøve meg litt frem, har jo så lyst til å være aktiv som jeg var før jeg ble gravid nå. Var ikke veldig aktiv før rundt et år etter svangerskap nr to, så kanskje derfor jeg ikke merket så mye til bekkenet i ettertid da. Nå med nr tre så hadde jeg en verre bekkenløsning også så..men er kjedelig at det skal henge i, men vi jo ikke klage..er jo noen som får varige men uten aktivitet. Kanskje jeg skal prøve litt mer turer i skogen, har den jo faktisk rett ut av døra her;) Håper dere andre med lignende plager også får det bedre, vi må vel bare ta tiden til hjelp.. Blir det ikke bedre så kan man jo ta kontakt med fysioterapaut som du nevner missjulie..

eg og, spesielt ved å stå på ett ben, ta på sko, eller skyve noe tungt med foten, skikkelig kjedelig! vi var inne på tanke på en eventuell 3 mann i flokken, men er livredd for å bli invalid, skal jo følges opp også, og eg vil jo være en aktiv mamme med mine små! så skeptisk!

Ja, jeg lurer på hvordan det hadde blitt med en eventuelt nr fire. Skal nok ikke det da men;) Ble jo verre fra andre til tredje, men har hørt om noen som ikke har blitt noe verre ved flere svangerskap. Er vel noe man ikke kan vite på forhånd. Kjedelig å bli innvalid og ikke få gjort noe. Man kan aldri vite, men det kan jo gå bra også:)

nei en vett aldri, men en relativt stor risiko e det, så vett kje eg asså ! tiden får vise!

Back
Topp