Bekkenplager og søvn

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Det siste døgnet har jeg fått kraftige smerter i bekkenet når jeg ligger. Jeg klarer ikke å ligge på siden, til og med dyna føles for tung og gir smerter. Pga magen kan jeg jo heller ikke ligge på magen, eller på ryggen.. Så da blir det sitte å sove.. Noe som ikke gir mye søvn..

Typisk at det er påske og lock down, Ellers hadde jeg dratt til en kiropraktor eller fysioterapeut den dag i dag...

Men det er jo flere av dere her inne som har hatt slike plager lenger enn meg, kanskje dere har noen tips?

Jeg har bbhugme, men den hjelper ingenting nå.
 
Hos meg hjelper det å sitte litt å jobbe med bekkenet på pilatesball innimellom slagene. Har du prøvd det?
 
Tenkte å faktisk å lage en slik tråd. Dette skjedde meg meg og i går kveld/i natt. Ikke mye søvn i for å si det sånn. Sikkert litt spent på om det skulle skje noe siden jeg ikke har kjent det før, men sitter her enda og etter litt googling ser jeg at man kan gå slik en god stund før fødsel. BBHugme hjalp ikke her eller:(
 
Hos meg hjelper det å sitte litt å jobbe med bekkenet på pilatesball innimellom slagene. Har du prøvd det?
Har ikke sånn all. Men jeg har noen øvelser jeg har prøvd å gjøre. Som ikke hjelper...

Når jeg logger på siden har jeg ikke sjans å løfte beinet som ligger øverst. Kjennes som om. Noen stikker en kniv inn i hofta mi..
 
Hos meg skjedde dette også plutselig når jeg våknet nå. Klarer jo nesten ikke å bevege beina. Stikker og verker noe helt sinnsykt i bekkenet og mellom beina:wideyed: Håper dette betyr at fødselen begynner å nærme seg. Mannen har hele tiden sagt at babyen kommer på påskeaften, så vi får se:joyful: Dette skjedde ikke første gang, men har forstått at bekkenet er mer utvidet når man har født før, og at det dermed kan forekomme smerter man ikke har opplevd tidligere når babyen skrur seg nedover...
 
Tenkte å faktisk å lage en slik tråd. Dette skjedde meg meg og i går kveld/i natt. Ikke mye søvn i for å si det sånn. Sikkert litt spent på om det skulle skje noe siden jeg ikke har kjent det før, men sitter her enda og etter litt googling ser jeg at man kan gå slik en god stund før fødsel. BBHugme hjalp ikke her eller:(
En mager trøst at vi er flere... Ja bekkenløsning er vel neppe noe tegn på at noe er nært forestående... Setter hva jeg forstår så blir det bedre når/viss hodet fester seg... Men det ser jeg ikke for meg at skjer...

10 dager til termin... Dvs potensielt 3uker til med denne smerten... :bored:
 
En mager trøst at vi er flere... Ja bekkenløsning er vel neppe noe tegn på at noe er nært forestående... Setter hva jeg forstår så blir det bedre når/viss hodet fester seg... Men det ser jeg ikke for meg at skjer...

10 dager til termin... Dvs potensielt 3uker til med denne smerten... :bored:

ganske likt vi da, 8 dager til termin her. Så samme tanken har streifet meg også:bored: hadde ingen bekkensmerter forrige fødsel. Har hatt litt av og på denne gangen, men ikke så ubehagelig at det har påvirket meg på noen måte. Håper denne karen kommer litt før termin likevel, e så tung å lei nå:(
 
ganske likt vi da, 8 dager til termin her. Så samme tanken har streifet meg også:bored: hadde ingen bekkensmerter forrige fødsel. Har hatt litt av og på denne gangen, men ikke så ubehagelig at det har påvirket meg på noen måte. Håper denne karen kommer litt før termin likevel, e så tung å lei nå:(
Jeg hadde bekkenplager sit, men da hadde jeg kiropraktor hele veien. Og det hjalp så godt at jeg ikke hadde noen voldsomme plager.

Denne gangen har jeg ikke hatt noen bekkenplager annet enn et lite innslag i jula, og nå... Og dette er så vondt!

Føler meg som en skikkelig suttrekopp. Har bare lyst å få ungen ut :dead:
 
Jeg har desverre hatt dette siden uke 15 og nå er jeg så og si sengeliggende etter at behandling har stoppet! Hvis dere har badekar eller stol til å ha i dusjen, kan varmt vann lindre litt. Ingen mirakelkur, men det er noe jeg gjør 2 ganger om dagen for å få litt smertelindring. Håper de setter igang litt tidligere, for jeg er helt utslitt av å ha det sånn!

lykke til med innspurten alle sammen
 
Jeg har desverre hatt dette siden uke 15 og nå er jeg så og si sengeliggende etter at behandling har stoppet! Hvis dere har badekar eller stol til å ha i dusjen, kan varmt vann lindre litt. Ingen mirakelkur, men det er noe jeg gjør 2 ganger om dagen for å få litt smertelindring. Håper de setter igang litt tidligere, for jeg er helt utslitt av å ha det sånn!

lykke til med innspurten alle sammen
Off, så plagsomt det må være. Da føler jeg plutselig jeg ikke kan klage så mye.. Dette er nok bare nytt for meg. For er absolutt ikke sengeliggende. Håper den lille melder sin ankomst snart. Lykke til:)
 
Jeg er heller ikke sengeliggende, og skulle jeg bli det så er det jo snakk om noe dager ikke uker!

Jeg føler jeg har vært heldig i dette svangerskapet også, tross alt!

Så en natt uten søvn er ikke noe sammenlignet med mange andre!
 
Off, så plagsomt det må være. Da føler jeg plutselig jeg ikke kan klage så mye.. Dette er nok bare nytt for meg. For er absolutt ikke sengeliggende. Håper den lille melder sin ankomst snart. Lykke til:)
Takk! Fikk beskjed på sykehuset idag at han må tas med keisersnitt. Fikk ikke dato pga påske, men da skjer det heldigvis snart

Jeg tenker at plager er plager og det å få støtte her inne er viktig, for det å ha vondt er ikke gøy! Som sagt så er mitt lille råd å få litt varme på stedene som er vondt! I et badekar blir man også vektløs og det er kjempegodt!
Masse lykke til du også!
 
Har hatt invalidiserende bekkenløsning siden uke 17. Hos meg varierer det litt fra dag til dag hva som hjelper. Hvis jeg lander på ryggen i løpet av natten for å snu meg, så må jeg vekke samboer. Det som så og si alltid hjelper er en god varm dusj. Har du prøv det? Jeg kan være oppe flere ganger per natt for å dusje, men da sover jeg ihvertfall en time eller to etterpå.

Jordmor sier det kan bli bedre når hodet fester seg, det har ikke skjedd enda her for å si det slik. Som nevnt over her har jeg også blitt mye verre etter et jeg måtte gå fra 3 behandlinger per uke til 0.

Føler med deg!! Siste innspurt nå, så håper du holder ut. Har du prøvd å sove sittende? Det kan være verdt å prøve ut. Hvis du også har ork, så vil jeg anbefale bekkentrening på ball.
 
Har hatt invalidiserende bekkenløsning siden uke 17. Hos meg varierer det litt fra dag til dag hva som hjelper. Hvis jeg lander på ryggen i løpet av natten for å snu meg, så må jeg vekke samboer. Det som så og si alltid hjelper er en god varm dusj. Har du prøv det? Jeg kan være oppe flere ganger per natt for å dusje, men da sover jeg ihvertfall en time eller to etterpå.

Jordmor sier det kan bli bedre når hodet fester seg, det har ikke skjedd enda her for å si det slik. Som nevnt over her har jeg også blitt mye verre etter et jeg måtte gå fra 3 behandlinger per uke til 0.

Føler med deg!! Siste innspurt nå, så håper du holder ut. Har du prøvd å sove sittende? Det kan være verdt å prøve ut. Hvis du også har ork, så vil jeg anbefale bekkentrening på ball.


Inatt har jeg sovet sittende, eneste mulighet for litt søvn... Hadde håpet det skulle gi seg litt idag, men ser ikke sånn ut enda. Skulle på do nå, og det var som om hele hofta var på vei ut av leddet sitt...

Men jeg skal sannelig prøve med varmeflaske!
 
Inatt har jeg sovet sittende, eneste mulighet for litt søvn... Hadde håpet det skulle gi seg litt idag, men ser ikke sånn ut enda. Skulle på do nå, og det var som om hele hofta var på vei ut av leddet sitt...

Men jeg skal sannelig prøve med varmeflaske!

Masse lykke til, det er grusomt å ha det slik. Heldigvis blir vi premiert etterhvert:Heartred
 
Det som har hjulpet meg har vært å tvinge seg selv å ta en dag eller to med fullstendig ro, kun sitte i sofaen. Og å være veldig forsiktig med hvilke bevegelser man gjør, feks vri overkroppen minst mulig, holde beina samlet inn og ut av bilen, ikke ta ut av oppvaskmaskin eller bøye deg ned for å løfte ting osv. Ingen støvsuging..
Hvis du har en side som er verre enn den andre så kan du også prøve å legge deg med den vonde sida ned mot et fast underlag, feks gulvteppet eller en fast sofa. Akkurat som at du 'dytter' bekkenet litt på plass da. Men hvis du legger deg ned på gulvet så ville jeg hatt tlf eller noen i nærheten til å hjelpe deg opp igjen i tilfelle :shy:
 
Last edited:
Tusen takk for tips! Fikk en time smertefri søvn på sofaen med vsrmeflaske. Så den skal jeg bruke flittig!

Jeg har omtrent bare vondt i venstre side, håper det forsvinner like fort som det kom etter et par dagers hvile.

Det hele startet med at jeg gikk en liten tur, og startet på et rydde prosjekt... 30min inn i ryddeprosjektet måtte jeg gi opp. Det er to dager siden.. Men min mann rydder enda og snart i mål med prosjektet ❤️ så aldri så galt at det ikke er godt for noe :wacky:
 
For min del så var dette et varsel på at noe var på gang. Gutten min kom i natt :)
 
For min del så var dette et varsel på at noe var på gang. Gutten min kom i natt :)

Gratulerer ❤️❤️❤️

Håper min kommer snart også! Jeg har kjent 90 en del sammentrekninger i natt/tidlig morgen, føler margeren er blitt lavere... Har like vondt, men klarte å rigge meg så jeg fikk sove i natt. Varmeflasken var virkelig et sjakktrekk!
 
Back
Topp