Bekkenplager fra dag 1

smiiil92

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
I forrige svangerskap (hun blir 2 år i juli) hadde jeg bekkenplager fra uke 18, denne gangen kom det en uke FØR positiv test. Allerede 50% sykmeldt, og det er så vondt... Noen med erfaringer om det stabiliserer seg? Begynner med fysio i morgen. Føler meg helt hjelpesløs allerede. :facepalm:
 
For min del så hjalp ikke fysio, det gjorde det verre. Ble sykemeldt de 3 siste månedene sist gang. Har enda ikke kjent noe til det, og det vil jeg heller ikke:hilarious:
Men jeg tror den kommer, fordi jeg bærer så mye på guttungen..

Jeg håper for din del at det stabiliserer seg! Kan også hjelpe å reise til manuellterapeut :D
 
Jeg var også sykmeldt de 4 siste mnd forrige svangerskap, og har allerede begynt å kjenne på det nå. Hadde ikke i min villeste fantasi trodd det kunne starte så tidlig, men det kan det visst :arghh: Håper også det stabiliserer seg for dette vet jeg ikke om jeg makter!
 
Kjente det også en uke før positiv test. Her i Sverige blir man sjelden sykemeldt pga graviditet selv om jeg føler meg nære døden nesten hver eneste dag :( teller ned dagene til januar 2020 med andre ord :yuck:
 
Her kjente jeg det dagen før positiv test (10dpo), så kjenner meg igjen.

Er skikkelig vondt :( for min del hjalp det veldig å trene, sykle og med fysio i forrige svangerskap! Skal til legen neste uke tenkte jeg og får forhåpentligvis henvisning til fysio da.
 
Jeg kjente det også før positiv test, men nå (7+0) føler jeg meg mye bedre. Startet med trening for kjernemuskulaturen og kiropraktor med en gang :)
 
Takk for erfaringer.. Har vært veldig usikker hvem jeg skal gå til, men tenker noe av det viktigste er trening og hun jeg skal til i dag har blant annet gravid treninger. Så håper hun har god erfaring med det.

Hjalp ikke så mye med naprapat sist, og manuellterapauten ligg litt tungvindt til. Så prøver fysio først. Nå svømmer jeg nesten daglig, eneste jeg kan gjøre uten smerte. Så håper det stabiliserer seg!!
 
Her kjente jeg det dagen før positiv test (10dpo), så kjenner meg igjen.

Er skikkelig vondt :( for min del hjalp det veldig å trene, sykle og med fysio i forrige svangerskap! Skal til legen neste uke tenkte jeg og får forhåpentligvis henvisning til fysio da.


Huff, så trasig. Er grusomt. Her funker svømming bra! Bare et tips, du trenger ikke henvisning til fysio lengre
 
Kjente det også en uke før positiv test. Her i Sverige blir man sjelden sykemeldt pga graviditet selv om jeg føler meg nære døden nesten hver eneste dag :( teller ned dagene til januar 2020 med andre ord :yuck:

Så grusomt... Her møtte jeg en veldig forståelsesfull lege som sykmeldte meg før positiv test til å med... Håper du får god hjelp med trening og behandling da.
 
Jeg var også sykmeldt de 4 siste mnd forrige svangerskap, og har allerede begynt å kjenne på det nå. Hadde ikke i min villeste fantasi trodd det kunne starte så tidlig, men det kan det visst :arghh: Håper også det stabiliserer seg for dette vet jeg ikke om jeg makter!

Det er helt grusomt. Og attpåtil har vi jo barn hjemme å ta vare på. Er allerede 50% sykemeldt og sliter med å jobbe det... :facepalm:
 
Det er helt grusomt. Og attpåtil har vi jo barn hjemme å ta vare på. Er allerede 50% sykemeldt og sliter med å jobbe det... :facepalm:
Samme her! Er ikke så ille her enda da, varierer fra dag til dag og hva jeg har gjort av aktiviteter, men håper det ikke blir verre enda :nailbiting:
 
Samme her! Er ikke så ille her enda da, varierer fra dag til dag og hva jeg har gjort av aktiviteter, men håper det ikke blir verre enda :nailbiting:

Krysser fingrene for deg. Her har jeg hatt halv dag på jobb + vært 1,5 time i annet møte. Helt kjørt. Hatt meg en halvtime i badekaret nå så jeg fikk gjort litt husarbeid etterpå... Dette blir et langt svangerskap!
 
Samme her. Forrige svangerskap, hun blir to i juni, så var jeg 100 % fra ca uke 20. Og nå har jeg allerede vondt! Tenker virkelig på hvordan det skal gå. Sist gikk jeg til fysio og gravidsvømming, og det hjalp mye. Men hadde fortsatt mye smerter.
Skal se an noen dager nå om det blir bedre, hvis ikke, tenker jeg at jeg må ta turen til fysio og lege.
 
Samme her. Forrige svangerskap, hun blir to i juni, så var jeg 100 % fra ca uke 20. Og nå har jeg allerede vondt! Tenker virkelig på hvordan det skal gå. Sist gikk jeg til fysio og gravidsvømming, og det hjalp mye. Men hadde fortsatt mye smerter.
Skal se an noen dager nå om det blir bedre, hvis ikke, tenker jeg at jeg må ta turen til fysio og lege.

Det er så grusomt. Var hos fysio i dag og fikk noen øvelser, så er det så mye svømming som jeg orker for å få bevegelse.
Er 50% sykemeldt per nå, men sliter med det allerede :banghead: lov å håpe det stabiliserer seg litt...
Brukt badekaret en del i kveld,, så har jeg kjøpt pilatesball for å sitte på å få bevegelse i bekkenet... Blir lange måneder om dette fortsetter... :wideyed: håper det roer seg for deg..
 
Merket forrige svangerskap på smerter i bekkenet. Håpet virkelig på at jeg slapp unna denne gangen, ettersom at det snart er 10 år siden. Er 4+2 i dag. Og har allerede mye smerter i ryggen/rumpeballen. Verst om kvelden og nettene. Våknet kl 05.00 i dag tidlig. Så dette blir et laaangt svangerskap hvis det fortsetter sånn:wtf: Sist startet jeg med behandling i uke 8, hos en dame som har spesialisert seg innen bekkenløsning.
 
Back
Topp