Bekkenplager allerede?

Lake

Forelsket i forumet
Hei jenter. Har de siste dagene kjent smerter i bekkene, spesielt når jeg legger meg på kvelden. Sliter med å finne en god stilling pga smertene. Hadde bekkenløsning med begge mine tidligere svangerskap, men da kom ikke plagene før mye senere. Syns det er altfor tidlig å kjenne dette allerede i uke 10. Er det flere som har kjent no lignende? Evt har tips ting noe som kan hjelpe så tidlig?:facepalm:

Jeg er i uke 8 og har bekken-smerter i ryggen/rompa.. Mest ene siden.. Veldig vondt å legge vekt på venstre ben, og å snu seg om natta.. Blir dessverre IKKE bedre av å gå turer osv:meh: Trodde først ikke det kunne være bekkenet så tidlig, men legen min sier at det absolutt kan være det, da det er hormoner som styrer mye av bekkenet. Dette er min 4.graviditet, og første gang jeg opplever smerter i det området..
Håpe vi begge slipper å ha det sånn resten av tiden;)

I natt var min første natt med bekkensmerter. Klarte ikke å ligge på siden, og måtte snu meg hver halvtime pga smarter.
Jeg hadde bekkenløsning og bekkenlåsning i forrige svangerskap, men da kom det i andre trimester, jeg er bare 5+4 idag :banghead:

Ah, det glemte jeg å si: jeg fikk noen øvelser av fysioterapeut forrige gang, som jeg skal finne fram og begynne med nå. Søk på nett «bekkenløsning øvelser», så finner du noen øvelser som kan hjelpe :)

Ah, det glemte jeg å si: jeg fikk noen øvelser av fysioterapeut forrige gang, som jeg skal finne fram og begynne med nå. Søk på nett «bekkenløsning øvelser», så finner du noen øvelser som kan hjelpe :)

Uff, men da er det tydeligvis ikke så uvanlig å kjenne i første trimester likevel. Så lurt, det skal jeg sjekke ut.

er 6 fullgåtte uker imorgen, og har en ukes tid kjent antydning til symfyseløsning :hilarious: syns også det er helt latterlig tidlig, men det er visst hormonelt :arghh:

Sniker.

Jeg hadde bekkenløsning fra 4+3 sist svangerskap, 100 prosent sykemeldt frem til fødsel pga det og oppkast.

Så absolutt mulig :/

Det er dessverre mange som får plager allerede fra rundt uke 5. Å starte med bekkensmerter i første trimester er ikke uvanlig i det hele tatt. Særlig ikke om man har hatt problemer med bekkenet i tidligere svangerskap

Hei jenter. Har de siste dagene kjent smerter i bekkene, spesielt når jeg legger meg på kvelden. Sliter med å finne en god stilling pga smertene. Hadde bekkenløsning med begge mine tidligere svangerskap, men da kom ikke plagene før mye senere. Syns det er altfor tidlig å kjenne dette allerede i uke 10. Er det flere som har kjent no lignende? Evt har tips ting noe som kan hjelpe så tidlig?:facepalm:

Mitt første symptom er alltid bekkenplager. Med nr. 3 satt jeg siste delen av svangerskapet i rullestol. Håper jeg klarer å ta tak i forebyggende hjelp litt tidligere denne gangen.

Jeg fikk masse god hjelp av akupunktur, faktisk. Selv om det tok meg tre svangerskap a manne meg opp til nåler...

Men er det noen som kan reglene rundt dekket fysioterapi ved bekkenløsning?
Er det slik at om man bestiller time til en fysioterapeut som har driftstilskudd fra kommunen, så betaler man kun egenandel fram til frikort er oppnådd? Eller er det fysioterapeuten som bestemmer om bekkenløsningen er «alvorlig» nok til å dekkes eller ikke? Eller andre regler eller grunnlag? :anyone

Men er det noen som kan reglene rundt dekket fysioterapi ved bekkenløsning?
Er det slik at om man bestiller time til en fysioterapeut som har driftstilskudd fra kommunen, så betaler man kun egenandel fram til frikort er oppnådd? Eller er det fysioterapeuten som bestemmer om bekkenløsningen er «alvorlig» nok til å dekkes eller ikke? Eller andre regler eller grunnlag? :anyone
Jeg fikk henvisning til fysioterapi av lege. Han kunne se at jeg hadde bekkenløsning og da vart alt gratis. Gikk dit annenhver uke

Helt vanlig å få bekkenløsning tidlig. Jeg har vondt i halebeinet og den ene siden etter jeg var på tur med barnehagen i dag. Tung tvillingvogn med et hjul som ramlet av hele tiden var ikke gunstig. Håper på en lettere dag i morgen. Muligens litt yoga med barna kan hjelpe på. Jeg kaller det prompeyoga med barna, så de skal syns det er gøy.

Back
Topp