Ja! Det var faktisk der det var værst. Jeg har fremdeles vondt, spesielt på kvelden og om natten når jeg snur meg i sengen, men gangen er tilnærmet normal og jeg har ikke noen problemer med vanlige bevegelser. Hun knekker litt bak, så trykker hun over symfysen og løser litt opp langs hoftene også, så trykker hun litt på innsiden av lårene. I tillegg så gjør jeg øvelser. På ball siden det er litt vondt for meg å komme meg opp og ned fra gulvet. Først tar jeg en pute mellom knærne, spenner dem mot puten, så presser jeg den inn i pulserende bevegelser, gjør kanskje 20 repitisjoner. Denne varierer veldig hvor smertefull den er så jeg tar i det jeg klarer og gjør så mange jeg klarer egentlig. Kan også bruke en myk ball. Også bruker jeg en strikk som jeg knytter rundt beina over knær/legger så setter jeg beina litt fra hverandre og presser utover og repeterer ca like mange ganger. Så tøyer jeg hoftene. Dette hjelper utrolig mye for å holde det i sjakk.
Da jeg ble behandlet hos fysio for symfysesmerter i mitt første svangerskap så trykket hun aldri over symfysen. Den behandlingen hjalp ikke noe som helst heller. Forrige svangerskap hadde jeg ingen symfysesmerter.
Det er absolutt verdt å prøve, en time, kanskje to burde si noe om du har effekt eller ikke tenker jeg.