Bekkenleddsmerter

Aa3

Blir kjent med forumet
Dere som har en ganske fysisk aktiv jobb hvordan løser dere dette med bekkenleddsmerter? Jobber selv i butikk og er mye aleine og uten mulighet for å sitte lenge eller ofte, kjenner det blir verre og verre mot slutten av arbeidsuken. Har man krav på tilrettelegging eller må det gå så langt at en blir delvis sykemeldt? Forrige svangerskap var det ikke like ille og var vekke fra jobb kun én dag gjennom hele graviditeten, satt riktignok også mere på kontoret i forrige jobb, men nå kan jeg ikke det:crybaby2

Dere som har en ganske fysisk aktiv jobb hvordan løser dere dette med bekkenleddsmerter? Jobber selv i butikk og er mye aleine og uten mulighet for å sitte lenge eller ofte, kjenner det blir verre og verre mot slutten av arbeidsuken. Har man krav på tilrettelegging eller må det gå så langt at en blir delvis sykemeldt? Forrige svangerskap var det ikke like ille og var vekke fra jobb kun én dag gjennom hele graviditeten, satt riktignok også mere på kontoret i forrige jobb, men nå kan jeg ikke det:crybaby2
Ved en graviditet har du krav på tilrettelegging. Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge kan du søke svangerskapspenger. Snakk med din jordmor/lege.
Jeg jobber som tømrer og har søkt 50% svangerskapspenger til jeg er i uke 20. Da går jeg over i 100% Svp da ikke min arbeidsgiver kan tilrettelegge mer for meg.

Jeg skal ta opp dette med min jordmor i dag etter tips fra min leder. Jeg jobber på sykehjem med mye stress, harde gamle gulv og tunge løft. Er blitt 50% sykmeldt, så for å ikke miste sykepengerettighetene skal jeg høre med jordmor om svp i dag. Min leder er klar på at hun ikke kan tilrettelegge helt til det perfekte, men at vi finner en prosent jeg kan jobbe som fungerer for begge. Dette er også mer stabilt enn sykmeldinger, både for deg som arbeidstaker og arbeidsgiver. Med bekken plager så blir jo ikke det akkurat bedre heller, har jeg hørt.

Jeg har en jobb man bare går, står og løfter utenom kontortid. Legen var rask med å sykemelde meg 50%, da den delen av jobben ikke kan tilrettelegges for :smiley-ashamed004

Back
Topp