Bekkenløsnning?

Kulemage i 2014

Blir kjent med forumet
Noen som har hadd det å kan fortelle meg hvordan det føles?
Har i to dager hadd vont i høyre del av rompen. Kan det være en start på bekkenløsning mon tro?
Hadde det aldri slik i forje svangerskap.

Jeg har hatt bekkenløsning fra uke 12 sist svangerskap og hatt det siden:( og det er tre år siden, det startet som du beskriver til meg, vondt i den ene rumpeballen(litt langt opp) også ble d bare værre å værre, fikk d på begge sidene og når jeg var halvveis i forrige svangerskap fikk jeg vondt i symfysen (eller hva d heter) gikk på krykker de tre siste månedene, ikke gøy:( det går absolutt an å få det så tidlig:/ ikke så ille her enda heldigvis:)

Jeg fikk bekkenløsning i uke 6 forrige svangerskap som varte hele tiden ut. Det kan godt vært at det er begynnelsen på det ja. Er det ubehagelig å gå/bevege seg? Ta en prat med jordmor/lege så får du det iallefall på papiret om du skulle trenge hjelp med det etterpå.

Jeg fikk bekkenløsning i uke 6 forrige svangerskap som varte hele tiden ut. Det kan godt vært at det er begynnelsen på det ja. Er det ubehagelig å gå/bevege seg? Ta en prat med jordmor/lege så får du det iallefall på papiret om du skulle trenge hjelp med det etterpå.
Ikke vondt å gå/bevege seg nei. Kjenn det best når jeg setter meg. Får bare vente å se om det blir noe mere. Takk for svar.

Jeg fikk bekkenløsning uke 12/13 forrige svangerskap. Jeg hadde vondt for å bevege meg, ligge etc. Ble aldri bedre og har nå fått konstatert bekkenvridning. Godt mulig at det er begynnelsen på bekkenløsning, som en over her sa så er det veldig viktig å få det på papiret for da får du gratis hjelp også etter svangerskapet hvis du fortsatt har problemer:)

Alle har bekkenløsning, men ikke alle får plager av det, og noen kjenner bare litt. Du kan jo være så heldig at du bare kjenner litt til at det løsner og tøyes litt, og at det ikke blir noe mer enn det :)

var og spurte lege om det i dag.. det låste seg for meg på lørdag kveld og jeg hadde akutte smerter..kunne hverken gå framover eller bakover..eller sette meg ned.. vondt i halebeinet og med stråling nedover bena

Legen mente at det var altfor tidlig for det og at det mest sannsynlig kommer av noen muskler jeg kan ha strukket.. hmm

Det er ikke for tidlig altså. Det er hormonene som forårsaker det, så det kan komme veldig tidlig, selv om det er mer vanlig at det kommer litt senere. Men ofte forveksles bekkenløsningsplager og bekkenlåsning. Det kan oppleves ganske likt. Jeg har hatt begge deler, og kunne knapt skille på det. Bekkenlåsning er lettere å gjøre noe med hos kiropraktor :)

Back
Topp