Bekkenløsningsymptomer

marell

Forelsket i forumet
Kan det kjennes ut som ufattelig støle muskler i rompe/lår?

Æsj, det var da som pokker. Har ingen grunn til å føle meg støl og i løpe av natten har jeg fått vondt i ryggen også :(

Det var jo bra

uff, ja :( folk har forskjellige symptomer på bekkenløsning, og stølhet er et av disse symptomene..
Lykke til videre, håper du slipper noe videre plager!! :) Bare pass på å lytte til kroppens signaler, hvis ikke kan det bli mye, mye verre :/

Skulle ikke være smiletegn:p haha!
Ja skal gjøre det, og jeg som elsker å trene, kan man ikke løfte vekter og sånn nå da?:( :(

Jeg er absolutt ingen ekspert, men jeg ville nok sagt at styrketrening bare er positivt:-) Men bare husk å løfte likt med begge hender, så det ikke blir noen skjevheter for ryggen, og pass på brå bevegelser og kjappe vendinger.. jeg regner med du har fått/får henvisning til fysio av legen din, så der får du sikkert vite mer om hvordan du kan trene riktig!
Ellers anbefaler jeg og ta en titt på www.lkb.no, der står det også en del nyttige hverdagstips og info :-)
Lykke til!! ;-)

Jeg er absolutt ingen ekspert, men jeg ville nok sagt at styrketrening bare er positivt:-) Men bare husk å løfte likt med begge hender, så det ikke blir noen skjevheter for ryggen, og pass på brå bevegelser og kjappe vendinger.. jeg regner med du har fått/får henvisning til fysio av legen din, så der får du sikkert vite mer om hvordan du kan trene riktig!
Ellers anbefaler jeg og ta en titt på www.lkb.no, der står det også en del nyttige hverdagstips og info :-)
Lykke til!! ;-)
Var bare jordmor som sa det i går, skal ringe legen nå og høre hva han sier:)
Tusen takk, skal sjekke ut siden:) koster det noe når vi får henvisning til fysio?:)

Var bare jordmor som sa det i går, skal ringe legen nå og høre hva han sier:)
Tusen takk, skal sjekke ut siden:) koster det noe når vi får henvisning til fysio?:)

Nei, med henvisning er fysio helt gratis ;-)

Nei, med henvisning er fysio helt gratis ;-)
Er ikke det bare hvis du har henvisning om at du har bekkenløsning med gangproblemer? Syns jeg har lest det mange plasser

Er ikke det bare hvis du har henvisning om at du har bekkenløsning med gangproblemer? Syns jeg har lest det mange plasser

Åja, du har sikkert rett i det:-) Selv har jeg bare hatt fysiologisk bl, altså med gangvansker, så vet ikke så mye om den "andre typen".. jeg trodde alt var gratis så lenge man var gravid og hadde henvisning, men det er godt mulig at man må ut med en egenandel om man ikke har gangvansker ja :/

Åja, du har sikkert rett i det:) Selv har jeg bare hatt fysiologisk bl, altså med gangvansker, så vet ikke så mye om den "andre typen".. jeg trodde alt var gratis så lenge man var gravid og hadde henvisning, men det er godt mulig at man må ut med en egenandel om man ikke har gangvansker ja :/
HVis det stemmer så syns jeg egentlig det er litt rart.
Hvis du er flink og begynner forbygging tidlig så du kanskje ikke blir riktig så plaget, og dermed kan stå mer/lengre i jobb (ergo mindre belastnning for helsevesnet) så må du betale selv. Men om du venter til du har gangproblemer så antar jeg at man har blitt helt eller delvis sykemeldt. Da får man det dekt.

Burder jo være positivt å forebygge syns nå jeg.

Jo! Veldig viktig at du får med "MED gangvansker"! Det glemte legen min, så jeg måtte punge ut 150 kr for første time med bare snakking.. Ikke all verden med 150 kr, men når man er der ofte, blir det fort litt penger.. Så legen min skal i hvertfall få lov til å skrive ut en ny til meg..:P

HVis det stemmer så syns jeg egentlig det er litt rart.
Hvis du er flink og begynner forbygging tidlig så du kanskje ikke blir riktig så plaget, og dermed kan stå mer/lengre i jobb (ergo mindre belastnning for helsevesnet) så må du betale selv. Men om du venter til du har gangproblemer så antar jeg at man har blitt helt eller delvis sykemeldt. Da får man det dekt.

Burder jo være positivt å forebygge syns nå jeg.

Ja, er helt enig med deg! Forebygging, eller hvertfall generell informasjon og tips som kan forebygge for videre plager, burde selvfølgelig vært dekt! Om man ikke får hjelp kan man jo i verste fall risikere å få permanente problemer :/

Back
Topp