Bekkenløsnings trening

MammaMØØ

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Åh, jeg begynner å få bekkenløsning nå, både forran og i hoftene!! Ringte for å få fysiotime nå, men må vente til uti august før jeg kommer i gang! Hun jeg snakket med mente jeg kunne ha utbytte av litt egentrening før den tid. Bare Google det! Men det er jo et hav av øvelser på nett!! Kan jo ikke gjøre alle dem!! Er det noen som har fått treningsopplegg fra fysioterapeut her som vil dele?
Håper det;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk et treningsopplegg fra fysio for mange uker siden, men har ikke fulgt det opp. Det var opplegg med slyngetrening, og når jeg ble sykemeldt og mye hjemme så ble det et ork å kjøre 20 min en vei for 15 min trening :-P
Men jeg har veldig godt utbytte av å gjøre diverse balanseøvelser på ball. Sitter ofte på den når jeg ser på tv og vugger litt frem og tilbake ol.
Ellers så er bekkenløft en fin øvelse :-)
Masasje syns jeg og hjelper, og i hvertfall svømming (men det er stengt nå i sommer).
Prøv deg litt frem utifra hvilke øvelser som passer deg, også velger du noen av de du kan gjøre hver dag :-)

Helt enkle knebøy har hjulpet for meg. Med strikk rundt knærne som jeg presser utover. 3 ganger 15, 2 ganger om dagen har jeg gjort. Jeg har iallefall blitt myyyyye bedre:))))

Andre øvelser kan virke for deg, vi er jo forskjellige:) Lykke til :)

Turer i ulendt terreng/fjellturer har hjulpet meg :) nå vet jeg ikke om jeg hadde fått bekkenløsning om jeg ikke var aktiv, men i en jobb med tunge løft og mye gåing på hardt underlag innbiller jeg meg at det ikke hadde vært utenkelig om jeg hadde fått det :) svært god trening for kjernemuskulaturen!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Takk for tips;) prøvde meg på knebøy i sta, tok 20*3 stk;) følte meg skikkelig flink, helt til jeg skulle sette meg på en lav stol og fikk krampe på fremsiden av begge lårene!! Au au au!! Er kanskje et tegn på at jeg bør trene litt;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Trodde ikke det var noe spesielt man kunne gjøre med bekkenløsning annet enn å holde seg i bevegelse..
Jeg hadde ikke bekkenløsning i forrige svangerskap men denne gangen har jeg fått sånne "knekkinger" nederst i korsryggen. Ikke vondt i det hele tatt men kjempeekkelt! Kjennes ut som bein slår mot bein. Det må vel være en form for bekkenløsning??

Back
Topp