Bekkenløsning

Trulla75

Betatt av forumet
Har de siste dagene hatt smerte i venstre rumpeball og det gjør litt vondt å gå. Er redd for at det bekkenløsning[:(]
Har noen de samme plagene og har noen vært til lege med det?

Jeg håper det ikke blir verre enn det det er nå. Jeg vil ikke bli "invalid" så tidlig i svangerskapet og måtte ta det med ro allerede nå...ufff. Blir litt nedfor av å tenke på det. Merker at jeg etter 3-4 timer på jobb er sliten og får vondt, fillern altså, fryktelig irriterende..[:@]

Jeg har hatt veldig vondt i lyskene, og det går opp i rumpa til tider. Men jeg leste at dette og kunne komme av ar senene strekte seg når livmoren vokser. Det var nødvendigvis ikke bekkenet som skapte problemer. Jeg er helt fin nå, så i mitt tilfelle var det ikke noe som satt i mer enn i en uke. Men det kan sikkert være bekkenet og. Håper for din del at det går over...

Jeg har bekkenløsning, og hadde det sist å.. Fikk det like tidlig som nå.. Det verker i hoftene, bak i korsryggen og noen ganger stråler det ned over i beina. Noen ganger føles det som jeg ikke får flyttet beina:-( syns dette ødelegger masse av gleden jeg burde hatt i svangerskapet når man må ha så mye smerte.. :-(

det er nok bekkenløsning, bare å gå til behandling med en gang,. jeg fikk god hjelp av manuell terapeut. det er gratis å blir behandlet både til det og til fysio

Hva er symptomene på bekkenløsning? Jeg har så vondt i halebeinet mitt til tider at jeg har vanskelig for å komme meg opp av stoler om jeg har sittet for lenge. Beina mine sovner kjempefort, og til tider har jeg "voksesmerter" i lårene (føles ut som at jeg har trimma, og er støl!).

ORIGINAL: alexine

Hva er symptomene på bekkenløsning? Jeg har så vondt i halebeinet mitt til tider at jeg har vanskelig for å komme meg opp av stoler om jeg har sittet for lenge. Beina mine sovner kjempefort, og til tider har jeg "voksesmerter" i lårene (føles ut som at jeg har trimma, og er støl!).

jeg hadde vondt i korsrygg,nedover rompa og beina, klarte nesten ikke komme meg ut av senga etter en hvil

Høres ut som bekkenet. Jeg har de samme smertene og var til behandling i går. Hun ville sykemelde meg 50% da hun mente at jeg presset meg og at det vil straffe seg i det lange løp. Skal prøve jobbe 100% en stund til, men kom deg til behandling slik at du iallefall får holde det ved like og får noe smertelindring[:)] Og det er gratis så lenge det er bekken plager.

jeg har samme problemer som dere... og jeg dro til legen med det, men han tar meg ikke alvorlig. han sier at det er livmoren som strekker seg, men det er fryktelig vondt og det gjør vondt bare jeg snur me om natten, og har sovet veldig lite i det siste... jeg jobber på mcdonalds og dere kan tenke åsen det er å jobbe der. det er slit og stress.. legen ville ikke gi meg sykemelding. men jeg klarer ikke å jobbe, det gjør så vondt og sjefen så det selv at jeg har det vondt. hva skal jeg gjøre? jeg har vært hos legen mange ganger og spurt om sykemlding,, men han gir meg ikke det.. 

jeg har fått bekkenløsning og det fikk jeg da jeg rundet 12 uker.

har vært hos legen og hun henviste meg til fysioterapeut. MEN det er bare gratis hvis det står på rekvisisjonen at du har problemer med å gå, altså gangvansker. Hvis ikke koster det jo 2-300 pr gang (ihvertfall her).

hadde første time i går, og fikk en ny time i morgen, så når du først får en fot innenfor systemet er de veldig hjelpsomme er min erfaring [:)]

Takk for innspill [:)] Høres ut som om at jeg må dra til legen.

Har å bekkenløysning..
Har ondt i korsryggen nedover høyre foten og rompa..e skikkeli grusomt når æ ska røyse mæ opp både fra sænga eller stol..
E ondt av å t når æ går åsså..
Få dæ time t manuell terepaeut,d va d Jordmora mi anbefalte.. å æ har vært en gång..æ d blei litt bedre når æ fikk deinn teipen,men deinn måtte æ fjærna på grunn av at d bynte å klø..
Ska på nytt t manuell terepaeut på Tirsdag,om ei uka..æ har så ondt nu før tia..sett på harde trestola kvær dag,å går MASSE..Alt før masse einn d man egentli ska..ætter som Jordmor sei..

ORIGINAL: lita_22

Jeg har bekkenløsning, og hadde det sist å.. Fikk det like tidlig som nå.. Det verker i hoftene, bak i korsryggen og noen ganger stråler det ned over i beina. Noen ganger føles det som jeg ikke får flyttet beina:-( syns dette ødelegger masse av gleden jeg burde hatt i svangerskapet når man må ha så mye smerte.. :-(

Dakar... *trøste på*

Tror nok jeg har bekkenløsning selv, men har leddgikt i tillegg, så vet ikke helt om det "bare" kan være det. Men føler meg liksom ekstra utsatt....

ORIGINAL: Latina20

jeg har samme problemer som dere... og jeg dro til legen med det, men han tar meg ikke alvorlig. han sier at det er livmoren som strekker seg, men det er fryktelig vondt og det gjør vondt bare jeg snur me om natten, og har sovet veldig lite i det siste... jeg jobber på mcdonalds og dere kan tenke åsen det er å jobbe der. det er slit og stress.. legen ville ikke gi meg sykemelding. men jeg klarer ikke å jobbe, det gjør så vondt og sjefen så det selv at jeg har det vondt. hva skal jeg gjøre? jeg har vært hos legen mange ganger og spurt om sykemlding,, men han gir meg ikke det.. 

Bytt fastlege! Fort gjort å gjøre inne på sidene til Nav....

Var på kontroll hos legen min i dag, og han mente at jeg nok bare hadde skadet meg ved enden av halebeinet. Og det kan stemme det, for jeg har hatt det en stund og er jo ikke så fryktelig langt på vei. Synes det bare har blitt værre i det siste.... Men det går vel over.....!

ORIGINAL: alexine

ORIGINAL: Latina20

Bytt fastlege! Fort gjort å gjøre inne på sidene til Nav....

jeg vurderer å bytte... det er viktig å ha en lege som hører på deg..

ORIGINAL: siljegulli

ORIGINAL: lita_22

Dakar... *trøste på*

Tror nok jeg har bekkenløsning selv, men har leddgikt i tillegg, så vet ikke helt om det "bare" kan være det. Men føler meg liksom ekstra utsatt....

Det er noe dritt begge deler... Men får prøve å tenke på det fine man får ut av det til slutt.. Det er det som gjør det verdt det..[:)]

Men tror brått dette blir siste mann for min del..hehe 

Lurer på om jeg også har det men, det varte vel en uke da jeg hadde så vondt i ryggen, knakk sammen og klarte ikke å løfe og bære snuppa her, men nå er det grei igjen, så det kan vel ikke være det likevel, eller...`?

jeg kjenner på samme plassen :( og det er bakkenløsning.. jeg hadde me første mi og no har jeg det igjen dobbelt så ille... det er så vidt jeg greie å jobbe, men jeg må for å få penga :(

Back
Topp