bekkenløsning??

LineMerethe

Gift med forumet
Hei jenter. Har i de siste dagene vært plaget av sterke smerter/stikking  fra lårhalsen og ned til kneet. På det andre beinet går det fra slutten på ryggen og ned til kneet der også. Bare når jeg skal snu meg i senga er det ett sant H******. Så jeg lurer da på om dette kan være begynnende bekkenløsning? Igår gikk det jo nesten ikke ann å gå, måtte halte meg bortover[:'(] Vet det er veldig tidlig i svangerskapet, men jeg vet det KAN forekomme.

Jeg er 8+0 i dag og på fredag var jeg til fysio for å få forebyggende øvelser allerede.
Jeg har hatt noen dager med smerter i ryggen, men så har det gått over igjen...det er veldig opp og ned til meg...men får gjøre disse øvelsene resten av graviditeten så lenge jeg klarer det iallefall [:)]

dette lurte jeg også på, men det jeg tror er bekkenløsning her er kun vondt/ rar flølelse i hoften... altså egentlig inni rumpeballen.. vanskleig å forklare.

jeg fikk disse smertene i slutten av forrige svangerskap, har kjent de ved veldig fysiske anstrengelser etter fødselen... men nå tar de seg veldig opp...

lurer på om ikke jeg må ringe legen min og få henvisning til fysio-/manuelterapi

ORIGINAL: Celene

dette lurte jeg også på, men det jeg tror er bekkenløsning her er kun vondt/ rar flølelse i hoften... altså egentlig inni rumpeballen.. vanskleig å forklare.

jeg fikk disse smertene i slutten av forrige svangerskap, har kjent de ved veldig fysiske anstrengelser etter fødselen... men nå tar de seg veldig opp...

lurer på om ikke jeg må ringe legen min og få henvisning til fysio-/manuelterapi

Akkurat slik som du beskriver det, er inni rumpeballen slik på den ene siden til meg også...dritt altså...kansje jeg kan ta bilde av arket jeg fikk med meg? Hun tegna opp sånne strek-menn som viste øvelsene jeg skulle huske å gjøre... [:)]
Og ett tips hun kom med var å prøve å holde føttene SAMLET mest mulig...f.eks. ikke skrev ut av senga om morgenen med den ene foten først, så den andre...samle føttene å ut av senga med de begge samtidig [:)] Og det å gå ut av bilen med samlede føtter istedet for en og en. Slike enkle ting kunne være med på å forebygge at det ble værre iallefall [:)] Var så lett å forstå da hun satt med det kunstige bekkenet og viste meg hvordan det funka der innimellom leddene [:)]

hadde vært supert om du scannet øvelsene du fikk :)

ORIGINAL: Celene

hadde vært supert om du scannet øvelsene du fikk :)

Har ikke scanner hjemme, men skal se om jeg får gjort det hjemme hos mamma en kveld [;)] Dytt i tråden etter hvert da og minn meg på det [;)]

Du kan absolutt få bekkenløsning så tidlig.
Forrige gang fikk jeg bekkenløsning i uke 9, men nå har jeg fått det tilbake først i dag, og jeg er 11+4, så jeg har bare vært glad for hver smertefri dag som har vært[:)] Bare ta det rolig og lytt til kroppen din. Et tips er å vende et "silke"putevar og legge det under rumpa når du skal sove. Da er det lettere og snu deg i senga om natta.

Takk for gode tips. Snakket med ei venninde ista, og ho hadde akkuratt samme problemene da ho gikk gravid. Hun fikk konstantert at det var svangerskaps isasj (ikke peil hvordan det skrives..). Skal høre med legen min når jeg skal dit neste gang, det er jo helt uutholdende til tider..

Dytter litt på denne jeg[:)]

Har det helf forferdelig, særlig på kveldene og natten. Klarer så vidt å snu meg i sengen[:'(]

Back
Topp