Bekkenløsning ?

tuslerusle

Glad i forumet
Noen som har / har hatt ? I går etter Ikea tur fikk jeg veldig smerter i ryggen, har også merket tidligere når jeg har vasket, støvsuget ol. Ble sittende hele natten og klarte ikke helt snu meg , gikk så over for å komme tilbake etter jeg gikk med hunden. Er korsryggen og nedover, jeg er usikker på hvor bekkenet er jeg, tror dere det kan være bekkenløsning ?

Hva bør jeg gjøre / ikke gjøre frem  til evt legetime  ? [:'(]

Det skal sies jeg mistet sist men det started med litt utflod og følgte med ryggsmerter som ble ganske ulidelige på slutten , men dette mener jeg sprer seg mye lengre ned enn den gang ? Jeg er samme dag nå som da jeg begynnte miste sist.

Jeg hadde ikke bekkenløsning men stramme muskler i ryggen sist og det var ikke noe godt!
Fysioterapauten sa at det var veldig vanlig hos gravide,og jeg kjenner allerede tegn til det denne gangen også..
Spes hvis jeg har gjort mye en dag eller støvsuget osv..

Så jeg kan ikke hjelpe deg med om det er bekkenløsning eller ikke men jeg ville tatt det opp med legen på neste kontroll[:)]

Jeg har hatt, og har nå. Men vi alle får det forskjellig.. 

Ikke antydning til ryggvondt her i gården, og det er jeg glad for, siden jeg har en svak rygg.. Men ser ikke bort i fra at det kommer! Men bank i bordet..

Jeg hadd på begynnende bekkenløsning før fødselen sist, men trente hos fysioterapaut så jeg klarte å unngå å få det. Etter fødselen var jeg så rastløs at jeg i løpe av den første uke etter klarte å pådra meg bekkenløsning.
Bekkene er hofte kannen, den blir løsere som en naturlig reaksjon på at den skal en liten melon ut om en del månder. Det er veldig forskjellig hvem som rammes og hvordan. Noen har en familiær disponent, som i mitt tilfelle og har større fare for å uvikle bekken løsning enn andre.
Det som hjelper er trening, hvile de første 6 ukene etter fødsel, gå ett og ett trinn opp trappen så du ikke får så store bevegelser i hofta og sove med en flik av dyna mellom knærne eller ei pute så du ikke tøyer sånn på båndene som holder bekkenet sammen når du sover.

Er du usikker så kom deg til legen, forklar symptomene og få deg eventuelt en rekvisisjon til fysioterapi.

Masse lykke til:)

ok, tusen takk for svar alle sammen ! Skal høre med legen jeg 

jeg fikk bekkenløsning i uke 8... fikk beskjed om å prøve å røre meg mest mulig og evnt komme tilbake om det ble værre

Back
Topp