Bekkenløsning

Latterfrosken

Forumet er livet
Hei. Er det noen der ute som sliter med dette? Jeg har blitt 100% sykmeldt, og ligger nå hjemme med smerter... Er bare i uke 22 og det er langt igjen, spesielt hvis jeg blir SM ut svangerskapet. Begynner jeg å jobbe får jeg ikke lov å jobbe mer enn 50%. Trodde ikke at det skulle være såå vondt, men dette er jo rett og slett helt jævlig!! Men heldivis får jeg gratis fysioterapi siden jeg har bekkenløsning med gangvansker. Noen råd som kan hjelpe meg til å la tiden gå fortere?
Klem

Vil bare råde deg til å prøve akkupunktur! Hjalp meg, er helt bra nå, merker ingenting. Er jo ingen garanti for at det vil hjelpe deg, men er jo verdt et forsøk! [:)] Føler med deg, gjør forferdelig vondt! Er jo masse koselig du kan lage til babyen da f.eks., hvis du liker sånt... Har laget vognteppe, begynt å brodere dåpskjole, laga et koslig bilde han kan ha over senga osv! [:D]

Jeg hadde også bekkenløsning.Gikk til fysioterapaut,men det hjalp ikke.Prøvde kiropraktor og ble 100% bra etter tre behandlinger!!!Så det er jo også en mulighet å prøve[;)][;)][;)]

Jeg får prøve alt som er verdt å prøve, er ikke kiropraktor vond da? Hvor lenge hadde du bekkenløsning?

Jeg får se hva jeg får til, sånn brodere og sy, strikke osv, er jeg helt grønn på. Hvis det viser seg at jeg blir lenger sykmeldt, får jeg begynne å handle inn julegaver... Og kanskje bake 7 sorter til jul....? Hehehe. Shopping i desember orker jeg nok ikke siden jeg har termin 26.12. Men jeg finner nok på noe. Takk for gode råd hvertfall.
Klemz

Oh, yes! Begynte å få bekkenplager allerede når jeg var ca. 8 uker på vei! Jeg jobber fortsatt fullt, men går fast til fysioterapeut og har noen øvelser jeg gjør flere ganger i løpet av arbeidsdagen + at jeg har en stor ball (plastball med luft i) som jeg sitter på. Svømmer litt og har også et eget treningsopplegg på treningssenteret der jeg bor.
Er blitt veldig bevisst på hvordan jeg beveger meg. Jeg tar f.eks. ikke store/lange skritt, og unngår alle store utslag/bevegelser.

Du burde ta kontakt med kommunen så kan du få låne hjelpemidler du kan ha hjemme som letter litt på plagene.

Skjønner godt at tiden blir lang når du bare er hjemme og ikke får gjort noe. Jeg kan jo prøve meg på noen kreative tips:
- Kjøp eller lei (på biblioteket) noen lydbøker eller et språkkurs, så kan du høre på det mens strikkepinnene går!
- Er du glad i noe kreativt som å tegne, male eller skrive dikt kan du jo investere i et "putebrett" (en slags liten saccosekk med et brett på som du kan ha i fanget), så kan du feste fargene og tankene dine til papiret.
- Hvis du har en god kontorstol som du klarer å sitte godt på, så er det jo veldig koselig å tilbringe tid i dette forumet! Eller surfe rundt på nettet etter drømmeferien, drømmebilen, drømmehuset - det er jo lov å drømme!

God bedring og lykke til [;)]

Kiropraktor er ikke vondt i det hele tatt.!!!Rart at ikke flere blir anbefalt det av legen. Jeg begynte å bli plaget av bekkenløsning i ca.20 uke.Gikk da til fysioterapaut i ca.4 uker,ble bare værre[:@] var helt fri for plagene i ca. 26 uke,etter 3 behandlinger over to uker hoss kiropraktor.[;)] Det var så utrolig sprøtt og plutslig være helt frisk igjen på bare noen minutter.Hadde veldig vansklig for og kunne gå og store smerter før behandlingene.VELDIG FORNØYD!!!!

KJedelig å sitte hjemme, og ikke kunne gjøre noe. Ikke orker man så mye heller. Jeg tenkte at jeg skulle prøve bassengtrening i tillegg, har hørt dette er veldig bra. Får hvertfall håpe jeg blir litt bedre. Takk for alle gode råd.
Klem

Hei.

Føler med deg der. Hadde bl sist gang og det var fryktelig vondt. Gikk til behandling hos fysioterapeut og hadde bassengtrening, men hjalp dessverre ikke. Krysser fingrene for å slippe nå. Jeg drev også med strikking og sånt for å få tiden til å gå, samtidig hadde jeg en venninne boende hos meg som holdt meg med selskap. Lykke til.

Har hørt bra ting om basseng-trening..

Ellers vil jeg også råde om kiropraktor!! Jeg var ikke til kiropraktoren før etter fødselen sist, men etter tre behandlinger var jeg myyye bedre.. Etter første behandling kunne jeg løfte benet opp på fortauskanten igjen!!!

Har begynt å merke bekkenløsningen nå jeg og, er veldig forsiktig med gulv-vask, bæring og store steg.. Også har jeg fått rekvisisjon til kiropraktor av legen. Gleder meg faktisk til å begynne, for jeg synes det er ganske godt å få knekt på plass litt her og der jeg!!!!!

Jeg har prøvd både kiropraktor (ble bare verre) og fysioterapeut (veldig bra behandling). Jeg tror det er veldig individuelt hvilken behandling som fungerer best, fordi det er så mange forskjellige grader av og typer bekkenplager.
Men en kiropraktor jobber i hovedsak med å "låse opp" låste ledd og spenninger, mens bekkenplager i svangerskap jo skyldes at alt blir løsere og beveger seg. Så derfor tror jeg personlig at fysioterapi er best for meg.

hvordan kjennes bekkerløsning ut ?????????????

Back
Topp