Bekkenløsning

*Laila*

Forumet er livet
Jeg fikk bekkenløsning allerede etter 5 ukers graviditet. Jeg jobber i bhg så jeg merket fort at jeg ikke klarte jobben min lenger[:(]Det ble alt for mye løft og gåing,så jeg ble sykemelt med en gang.Jeg er nå i min 17 uke og har allerede lagt på meg 10 kg,og smertene i bekkenet blir bare verre.Jeg regner ikke med at jeg blir bedre før etter fødselen.Jeg er livredd for å bli sengeliggende,for jeg har hørt om noen som er blitt det.Er det noen som har noen erfaring med bekkenløsning og har noen gode råd til meg?,ville i såfall satt stor pris på det...

Hei!Har hatt bekkenløsning med mine tre......er gravid nå, fosteret er 5 uker og jeg har akkurat fått det igjenn. Jeg utdanner meg til frisør og har i den forbindelse vært en del i praksis den siste tiden og det har vært værre for bekkenet. det går fint de andre dagene jeg er hjemme eller på skolen enda........eneste rådet er at man må ta det med ro, man kan oppsøke legen og bli henvist til fysioterapi, det kan hjelpe for noen. Ellers viss man blir plaget så kanman få enkle hjelpemiddler hjemme, som et underlag som mann kan ha i sengen så man kan "gli på"når man skal snu seg om natta, viss det er smertefullt og vanskelig. Åsså tror jeg det finnes et belte man kan bruke for å gi støtte til bekkenet. Bekkenløsning kan være utrolig smertefullt og man må nok regne med at det ikke forsvinner før man er ferdig nei....Håper dette var litt til hjelp. Lykke til videre. Få høre fra deg underveis hvordan det går, om du får noe råd for det[:)]

klem

Jeg har hørt at svømming i oppvarmet basseng skal hjelpe godt. Kan du ikke høre med legen din om det finnes noe sånt i nærheten hos dere? Vet at revmatikere får tilbud om det,og at det da visstnok også er åpent for gravide med bekkenløsningsplager.
I tilfeller som deres BURDE det da være det. Har en venninne som slet fælt i sitt siste svangerskap,og undrer meg stort over at det ikke er mere tilbud rundt et problem som er tilsynelatende ganske vanlig.

hei...
har hørt litt om dette med bekkenløsning...har det ikke selv,men har ett lite råd som jeg har hørt av andre med de...
du må gå med små skritt...og gå ett og ett trinn i trapper...tar lenger tid,men lindrer smerte hos deg...svømming kan sikkert oxo være bra slik som tessa skriver....
lykke til...

klem

ORIGINAL: Laila76

Jeg fikk bekkenløsning allerede etter 5 ukers graviditet. Jeg jobber i bhg så jeg merket fort at jeg ikke klarte jobben min lenger[:(]Det ble alt for mye løft og gåing,så jeg ble sykemelt med en gang.Jeg er nå i min 17 uke og har allerede lagt på meg 10 kg,og smertene i bekkenet blir bare verre.Jeg regner ikke med at jeg blir bedre før etter fødselen.Jeg er livredd for å bli sengeliggende,for jeg har hørt om noen som er blitt det.Er det noen som har noen erfaring med bekkenløsning og har noen gode råd til meg?,ville i såfall satt stor pris på det...

Hei Laila 76

Jeg hadde bekkenløsning med begge ungene mine. Gikk til fysioterapaut og det hjalp, men det forsvinner jo ikke helt.[8D]
Men når du har bekkenløsning får du fri behandling hos fysioterapaut. Og det som er så greit er at så lenge du har gått til behandling har du rett på fri behandling i 6 mnd etter fødsel. [;)]

Det med svømming hadde jeg ikke tenkt på.Takk for rådet....Vi har ikke noe basseng her fortiden som er i fungsjon, men til høsten åpner det kansje et varmebasseng her...for folk i rehabilitering vel og merke....men man kan da alltids spørre....[:)]

Takk for alle gode råd,jeg må se å få prøvd ut noe av det[;)]

Hei!
Jeg hadde bekkenløsning med min første. De siste mnd gikk jeg med krykker.. denne gangen begynte jeg med krykker allerede i uke 15. Ikke lett med en 2 åring i huset. Smertene ble værre og værre og jeg begynte å bli redd for hvordan resten av svangerskapet skulle bli. Fysioterapauten min ble bekymret. Jeg har løsning forran og bak og låsning på venstre side. Hver kveld kom jeg hjm fra jobb og gråt.[:(]

Jeg var villig til å prøve alt. Og jeg fant kuren!!!! Jeg prøvde å gå til fotsoneterapi etter et tips fra en venninne. De to første gangene ble jeg nesten dårligere. Hun satte i gang en del, men jeg holdt ut og tredje gangen var det som om smertene forsvant! Jeg har kastet krykkene og er ikke lenger redd for å løfte sønnen min. Jeg ser lyst på svarngerskapet igjen[:)] Fysioterapauten min skjønner ingen ting. Fra den ene uken til den andre ble jeg myyye bedre. Hun sa at enn hva det var jeg hadde gjort så hadde det vært riktig [:)] Hun merket også at jeg var glodvarm nederst ved korsryggen. Det var tydelig at det jobbet der inne!

Det var jo litt dyrt... men verdt det!! Nå går jeg en gang i mnd. (skal dit i morgen, gleder meg. Deilig å bli knapp under føttene... vondt/deilig liksom[:D] )
For de av dere som bor i bærum så kan jeg jo si at jeg går på Homeopatklinikken Vest på Sandvika Storsenter. De jobber mye med bekkensmerter. I tillegg rydder de litt opp i nyrer og sånn. Kjempe deilig!

hei jeg og har fått bekkenløsnig [:(] er så vondt har sakt det til jordmoren men hun har ikke tilbydd meg fysatarapaut.
+ at jeg har fått mye vann i beina og det er vondt for nervene i foten vokser så sliter med begge di tingene.
men har hør at du har rett på gratis fotpleie og i svangerskapet noen fler som vet noe om det??

Jeg må bare få takket alle for gode råd,men jeg rakk desverre ikke å prøve noe før jeg ble lagt inn på sykehus med 6mm åpning i 20 uke.Jeg mistet desverre min lille gutt....[:(] Men håper det har hjulpet noen andre der ute med det samme problem[:)]

Back
Topp