Bekkenløsning

Memme

Glad i forumet
Jeg sliter så skikkelig om dagen.Er nesten helt funksjonshemma.......[&:]Alle bevegelser gjør vondt.Er våken minst ti ganger i løpet av natten for det river til når jeg lager den minste bevegelse.....
Er det noen andre som har det sånn???
Er så redd for at det ikke skal bli borte etter fødselen også......[:(]
Anyone???[8|]

hei.

ej he kje det slik at ej våkna om natta ... men det gjer lågt å sitte før lenge , gjer lågt me det same ej legge mej ned , gjer låkt å gå osv.. håpe det går over ette fødslen :)
so orka kje å gjer so mykje lenger nej..

håpe det du sleppe å plagast me det ette fødslen!

Jeg hadde det sånn forrige gang jeg var gravid. Fikk det igjen 4 mnd etter fødsel, pga at jeg skulle pusse opp og ikke tok hensyn til bekkenet. Etter den tid har jeg trent bevisst for å styrke bekkenet. Og denne gangen er jeg mye bedre.
Få deg time hos en fysioterapeut som kan mye om bekkenløsning. Det er sikkert ikke noen vits i å begynne å trene nå, men få øvelser du kan gjøre etter fødselen.
Hvor utrolig teit det enn høres, det hjelper om du kommer deg ut og får gått litt i terreng (IKKE asfalt) i la oss si 15 minutter. Det er ikke bra med for lenge heller. Men en liten terrengtur løsner litt på stive muskler som gjør at bekkenet blir enda vondere enn det trenger å være. Kanskje hjelper det med krykker, slik at du kan avlaste bekkenet litt? (Jeg har fortsatt mine stående, av redsel for å bli dårlig igjen)
Fysioterapeuten vil også hjelpe deg å løse opp musklene. Jeg blir i hvert fall veldig stiv av å gå og stabilisere bekkenet hele tiden.
Lykke til!

hm..la vist inn post på lik tid vi om samme ting! handicappet her og! Har en skikkelig hviledag idag. Ligger i senga leser og sitter bittelitt ved pc. Håper jeg blir bedre. Skla ta det opp med jordmor neste uke

synes forresten att magen har sunket noe veeldig..og att det er mye tyngre der nede...innbiller meg att det er derfor det gjør ekstra vondt nedi "lillemor"..hmm

Back
Topp