Bekkenløsning

hpett

Flørter med forumet
Akk, vært hos legen i dag og jeg har fått bekkenløsning[:(]. Hatt skikkelig vondt, håper det ikke blir værre... Noen andre som har det? Noen råd/tips til hva jeg bør gjøre/ikke gjøre??[&o]

litt tidig, var på vei til skrive det samme som deg å spørre... kommer net fra lege og fysioterapaut, har fått meg kraftig bekkenløsning....hun sa eg nok var på krykker innen to uker[:(]... eg var dum når kjente smerte å fortsatte i samme tempo hjemme å på jobb, vis du  ikke har det altfor gale enda så RO NED,  å kom deg til fysio, de hjelper deg veldig masse med behandling og råd...lykke til.. bare spør vis e noe[;)]

Ikke fått noe henvisnig til fysio.. Skal beg på et treningsprogram, bare jeg får tak i de... Er sykemeld fra jobben 100% en uke og 50% til 20 mai. Jobber i butikk, tråkking hele dagen.. Får bare ta det med ro og lytte til kroppen...

du burde høre med en fysio, e helt utrolig forskjell, skal så lite til fra du har litt vondt til du bllir veldig dårlig, Vis du gjør de feile tingene...har også en jobb som må gå å stå hele dagen, eg gikk med smertene å bare overså at kroppen ikke orket... hør med jobben om de dekker fysio behandling det gjør min, for anbefaler på det sterkeste at kommer deg dit en tur..[&:]

Har fått det, men ganske moderat heldigvis!
Jeg har fått henv til fysioterapaut, og der får jeg treningsøvelser som jeg gjør, rett og slett for å trene styrke på bekkenet. Dette skal virke preventivt, siden det ikke har gått så langt på meg at jeg jeg trenger mye behandling for det jeg faktisk har.[:D]

Hos meg sitter det i lysken, skambeinet og stråler ned i låret og bakover i rumpa. Etter at jeg de to siste ukene har massert skambeinet (føler med fingrene til jeg finner triggerpunkter og masserer de i 8 - 10 sek.... Hver dag i 1 uke og deretter annenhver dag...), har strålingene ned i låret gitt seg... (fikk beskjed om dette av kiropraktor)

Jeg har hatt det siden uke 13! Nå uke 22. Den siste uken har det vært så vondt at jeg nesten ikke har klart å sette bena under meg. Jeg som elsker å gå lange turer med hunden ble passe irritert faktisk. På tirsdag var det så ille og jeg tenkte at sånn skal det ikke være resten av svangerskapet så jeg hentet fram sykkelen og har syklet 1 time 2 dager på rad nå og jeg er mye bedre!!
Det er både godt og vondt å sykle, men jeg får sikkert styrket muskler og løst opp litt samtidlig.
Det er min medisin mens jeg venter på behandlig hos fysio for gode råd.
Vi får bare prøve oss fram og jeg tror ikke det finnes et godt svar for alle, men finne ut selv hvordan hverdagen kan bli så bra som mulig.

Jeg fikk vondt i bekkenet tidlig i svangerskapet, men så gikk det over. Men å har det kommet tilbake igjen. Skal til legen neste uke så vi får høre hva han sier. Har kontorjobb, og det er ikke godt å sitte en hel dag. Skal be om 50% sykemelding. Er ikke verdt å slite seg ut på jobb for siden å ligge resten av kvelden på sofan hjemme og ikke ha overskudd eller krefter til å være sammen med 2-åringen.
På Vallhall treningssenter her i Oslo, så har det faktisk en treningstime for gravide og nybakte mødre. Den er selvfølgelig midt på dagen, men den tenkte jeg at jeg skulle prøve å komme meg på når jeg blir delvis sykemeldt. Håper det kan hjelpe slik at jeg kan få noe kos ut av sommeren uten å bare sitte helt pal i en stol. (selv om det høres deilig ut det og) Men jeg har lyst til å orke å gå i Dyreparken med 2-åringen og dra i skogen og sånn.
Lykke til alle sammen!

Jeg lå og leste i BAM gravidblad jeg fikk på helsestasjonen. Og der var det faktisk anbefalt silkepysj, for da blir det lettere å snu seg...

jeg har tempurmadrass grunnet vond rygg - Tempurmadrasser er laget sånn at den former seg godt etter kroppen. Dette gjør også at du ligger roligere (for det blir vanskeligere å snu seg). Dette har jeg oppdaget at er en ULEMPE meg bekkenløsning og stor mage! Må jo nesten reise meg opp for å snu meg....LOL
Men ellers er jeg strålende fornøyd med madrassen altså! [:D] 

(bare en digresjon altså)

ORIGINAL: Karo

ORIGINAL: Bente 24

Jeg snakte med ei idag som anbefalte noe greier som skal gjør det lettere å snu seg om natta...åh nå huske jeg ikke hva det heter i slengen..Det var/er noe man skal legge under hoftene i hvertfall.

Legg en plastikkpose el lignende under lakenet, så skal det bli lettere å snu seg, sies det[:D]

det hjelper nok ikke å ha posen under lakenet (da må det i såfall ligge løst..), men en plastpose
inni et putetrekk under rumpa funker!
(det var kanskje det du mente da, Karo.. [:)])

Blir forresten så glad hver gang jeg ser apen din[:D]

Back
Topp