Bekkenløsning!!!

x1xj.elise

Betatt av forumet
Hei igjen!!

Noen som har erfaring med bekkeløsning??+[:@]
Jeg skal ha nr 3, og har ikke vært plaget med bekkeløsning med de to andre...
Fikk for to dager siden verk i ryggen(mensverk), og fikk etter dette forverrelse i bekkenet... Kan det være at lille babyen har begynt å falle ned???
Er ikke det tidlig da?? 34 uker i dag som dere ser.....
Føler meg så klar til å føde at ååååååååå!!!!

J.elise[:D]

Du er jo superheldig som ikke har hatt vondt før nå!! Jeg hadde ikke noe vondt sist, men denne gangen fikk jeg bekkenløsning allerede uke 12!!

Det kan høres ut som babyen begynner å bevege seg nedover, ja, men det er vel greiest å sjekke med jordmor/lege.. Tror magen min begynte å synke for et par uker siden... Men hvis det er bekkenløsning, bør du ta det mest mulig med ro, ta pauser allerede før du begynner å få vondt, og gå med små steg og holde beina mest mulig samlet..[;)]

Lykke til, både med vondten og med kommende fødsel!![:D]

Hei, jo jeg har fått konstatert bekkenløsning for lenge siden, og er sykemeldt pga dette. Går til behandling hos fysio, men jeg ble plutselig så mye verre!! I tillegg til at jeg ble verre fikk jeg jo denne mensverken i ryggen.... Unner ingen å få bekkenløsning!!

Ps sliter veldig med å ta pauser, for jeg har så mye jeg skulle hatt gjort!!!
Dilemma, egentlig...Men må vel roe ned, skla jeg få sove de resterende ukene.

Har du hatt sånn mensverk lisemor81??

j.elise

Hei, jo jeg har fått konstatert bekkenløsning for lenge siden, og er sykemeldt pga dette. Går til behandling hos fysio, men jeg ble plutselig så mye verre!! I tillegg til at jeg ble verre fikk jeg jo denne mensverken i ryggen.... Unner ingen å få bekkenløsning!!

Ps sliter veldig med å ta pauser, for jeg har så mye jeg skulle hatt gjort!!!
Dilemma, egentlig...Men må vel roe ned, skla jeg få sove de resterende ukene.

Har du hatt sånn mensverk lisemor81??

Leste visst ikke så godt igjennom det istad.. hehe...

Jeg har også gått til fysio, da ble det mye verre, som du også beskriver. Jeg ble i tillegg så irritert fordi fysioterapeuten hadde fire stk inne samtidig, og brukte derfor halvannen time på at jeg ble massert to minutter og gjorde noen øvelser... Så jeg sluttet, og nå er jeg nesten helt bra...

Det er veldig viktig at du klarer å slappe mer av, og ikke overanstrenger deg!! Vet veldig godt hvor vanskelig det er , men det er det eneste som har hjulpet for meg!! Har sluttet å løfte på Karoline hvis jeg ikke må (hun er tre år, og kan egentlig gå og gjøre det meste selv.....)

Og så MÅ du klare å legge deg nedpå litt av og til!! Hvis du er sykemeldt, kan du bruke den tiden du skulle vært på jobb til å¨slappe av og gjøre ting du koser deg med å gjøre, i stedet for å ta husarbeid og annet som du egentlig bør styre unna når du har bekkenløsning... Jeg vet at det er vanskelig, jeg føler meg helt teit hvis gubben kommer hjem og jeg har ligget en time på sofaen og det ser ut på en slagmark rundt meg, men vi har blitt enige om at det er bedre at jeg blir kvitt bekkenløsningen, det kan jo bli kronisk hvis ikke!! Jeg kan bare si for min egen del, at jeg kunne fortsatt å stresse og styre rundt, men da hadde jeg hatt konstant vondt!! På skolen (jeg tar drama) har jeg også sagt ifra at jeg ikke kan være så aktiv som jeg gjerne vil, og jeg har fått hjelp av de andre i klassen til å sette grenser før jeg presser meg for hardt... Og det har hjulpet veldig!

Og det med mensverk, har jeg også, og det eneste som hjelper for meg er å legge meg flatt (bare ta gaviscon så jeg ikke blir så plaget av halsbrannen) og høre på musikk til jeg klarer å slappe av og glemme smerten, så går det over etterhvert...

Sorry at det ble så langt svar, da, men hovedlinja er vel at du må ta mer hensyn til deg selv og ikke gjøre mer enn du orker. [:D]

Takk for svaret!!
Gjør inenting at det er langt.

Har også gått drama.
1. året musikk dans drama, og deretter 2 år drama...
det er en tung linje, i hvertfall for deg nå når du er 36 uker på vei!!!

Fikk førstemann mens jeg gikk 2. året.....Syns det var kjempetungt, enda jeg ikke hadde termin før september!!!

Lykke til videre både med skolen og fødslen!!!!''
J.elise[:D]

Takk, men må bare påpeke at jeg ikke går videregående... Jeg tok musikk på videregående, så har jeg utdannet meg til ergoterapeut, og nå tar jeg drama "grunnfag"[:D] Ja, det er tungt, men det går! Er heldigvis ikke så mye undervisning, kun ca 15-20 timer i uka[:D] Men fysisk er det jo tyngre enn det var på ergoterapien, da, når jeg fikk førstemann...

Back
Topp