Bekkenløsning?

BflyW

Elsker forumet
Har en uffen, gryende følelse av bekkenløsning her.

Jeg har hatt vondt i lysken og nedover vestre lår (innsiden, omtrent til halveis ned til kneet) i ca 4 uker nå. Trodde egentlig først at det var lyskestrekk, men det gir seg bare ikke.
Det blir gradevis vondere, og i går kjente jeg at det strålet litt ut mot siden av hofta og bak i rumpeballa.

Har den siste uka måtte sette meg ned om jeg skal ta av eller på sokker og sko, men ellers ingen hindring (bortsett fra noen ganger når jeg prøver å snu meg i senga)

I dag har det og satt seg litt høyere (ca midt på skambeinet), og når jeg gjorde en brå bevegelse i stad så ilet det (Skikkelig vondt - jeg hylte!) i hele skambeine, hele venstre side av hofta og nedover låret (både utsiden og innsiden), samt litt oppover mot livmoren.
Jeg fikk lagt med ned på sengen og det var mest behagelig når jeg 'krøp sammen' og trakk benet opp mot magen. Når jeg forsøkte å rette ut benet hogg smertene tak så jeg fikk nesten ikke puste. Men etter ca 5 minutter klarte jeg sakte å rette ut benet igjen og reise meg sakte opp av sengen. Nå er det bare 'vanlig igjen', men litt smerter i skambeinet, og på innsiden av venstre lår. Merker kanskje at det henger igjen litt i rumpa.

Er dette bekkenløsning?
Jeg er 21 uker og 1 dag... Ikke spesielt stor og tung (litt større er jeg jo, men har ikke lagt på meg mange kilo...), men dette kan vel være hormonelt også?

Er litt stivere i korsryggen enn vanlig, men ikke plagsomt...

Foruten om at det høres ut som om du har det en del vondere enn meg, Høres det ut som det som Jeg har.
Altså Bekkenløsning...

Hadde akkurat som deg sist jeg gikk gravid. Bare jeg begynte med det i uke 10 så tror ikke det har så mye med vekta å si-er nok mer hormonelt. Endte opp med å bli sykemeldt de sist 6 mnd, og gikk til fysio 2 ganger i uka. Har hatt litt bekkenløsning i tiden etter fødselen også, og det har økt litt nå som jeg venter nr 2.
Fysio hjalp bra for meg-ble ikke kvitt bekkenløsningen, men holdt det iallefall i sjakk.

Lykke til

Hei, hei

Høres ut som bekkenløsning, ja. Jeg har i begge svangerskapene fått bekkenl. i uke 7-8...og er liten og tynn. Kun hormoner som styrer det der[>:] Jeg anbefaler akupunktur- har i alle fall virket på meg[:)]

God bedring[:D]

Tusen takk for svar!
Skal huske å få legen til å skrive RIKTIG henvisning!

Back
Topp