Bekkenløsning

lakrisbåten

Elsker forumet
Er det noen her som vet symptomeme på bekkenløsning?? Var ute å gikk på søndag, og da føltes det som jeg hadde strekkt ei sene i venstre lyske. Var veldig ubehagelig, klarte nesten ikke løfte beinet ordentlig..  Holder jeg meg i ro kjenner jeg ikke noe..

Symptomene på bekkenløsning kan være veldig forskjellig fra person til person.
Men for meg har symptomene vært vondt nederst i korsryggenog på yttersiden av lårene.
Mange ganger kjennes det ut som om smerten "stråler" ned i bekken og lårene.
Mange plages også med vondt på innersiden av lårene og vondt i skambenet.
Var meget plaget av bekkenløsning allerede fra uke 8 i mitt forrige svangerskap.
Og dette svangerskapet har bekkenløsningen kommet i uke 10. Har kjøpt meg et bekkenbelte
som skal være med å avlaste/ støtte bekkenet når jeg går. Fungerer ganske bra egentlig.
Men dersom det er bekkenløsning du har, er det nok lurt å ta kontakt med legen din slik at
han/hun kan henvise deg til fysioterapaut. Der lærer du øvelser som skal være med på å
stabilisere bekkenet ditt, og holde bekkenløsningen i sjakk. Du vil også lære hvordan du skal
bevege deg for at det skal bli mindre smertefult. Håper ikke det er bekkenløsningen som ligger
å ulmer hos meg! (...men høres ut som om det kanskje er det...)

Lykke til!

Jeg skal til legen i morgen for min første svangerskapskontroll, så jeg kan jo nevne det da.. Har ikke hatt no vondt etter søndag da, men har holdt meg i ro og.. Vært hos fysioterapeut før, og har fått beskjed om at jeg har noe overbøyelige ledd og stiv i hofter, så det kan vel fort bli noe da.. [:(]

Back
Topp